Francouzský výrobce pohonných jednotek dal Red Bullu jasně najevo svůj postoj k jeho vyčkávání v otázce dodávek pro příští rok: je ochoten o něj přijít, do Rakouska čekat nehodlá.
Renault již tak prodloužil konečný květnový termín, do kdy chtěl slyšet konečné rozhodnutí Red Bullu - zda bude pokračovat s nimi, nebo přejde k Hondě, která po rozchodu s McLarenem již pohání jeho Toro Rosso. Rakouský tým chce vyhodnotit vylepšení pohonných jednotek obou výrobců prostřednictvím dat, která nasbírá v Kanadě a ve Francii.
"Očividně si budeme muset odnést informace z tohoto víkendu. A možná z Velké ceny Francie, a pak dojdeme ke konečnému rozhodnutí," uvádí šéf rakouské stáje Christian Horner, který s ničím nespěchá.
S námi může Red Bull do 2 let stát mistrem světa - ví, co vyvíjímeAbiteboul dokázal pochopit, proč chtěli počkat až do Kanady: "Chápu, co chtějí získat. Záleží jím na technické a komerční stránce, protože něco jiného je zůstat zákazníkem a partnerem Renaultu a něco úplně jiného stát se továrním týmem Hondy. Ale upřímně, s námi mají šanci se znovu stát mistry světa. O Hondě to říct nemůžu. S tím, co teď mají, co se chystá a s jejich autem, které je očividně skvělé, možná i to vůbec nejlepší, mají opět šanci se stát do 2 let mistry světa."
Nyní však šéf Renaultu dává jasně najevo, že Rakousko je pro na rozhodnutí už příliš pozdě: "Myslím, že teď mají veškeré informace, které potřebují. Nevidím důvod, proč by měli i nadále odsouvat své rozhodnutí. Dle pravidel byl 15. květen konečným termínem. My jsme pak na základě 12leté dobré spolupráce akceptovali prodloužení."
"Ale od určitého okamžiku už nabídka, kterou jsme dle jejich požadavku učinili, nebude platit. Chtěli počkat na Montreal, na naší novou specifikaci a novou specifikaci Hondy," pokračuje.
Proč nelze vyčkávat až do RakouskaA proč nemůžou počkat po Francii až na závod ve Spielbergu? "Jednoduše proto, že musíme zajistit zdroje komponentů. Už teď jsme pozadu. Načasování určuje Renault, nikoliv Red Bull. Obvykle hovoříme po víkendu, ne v neděli večer, kdy jsou emoce na vrcholu. Necháváme testosteron trochu opadnout, pak jednáme."
"Nechci zmiňovat datum, jinak mi budete v ten den volat. Mám datum, oni o tom dni vědí, ale nehovoříme o Rakousku. V Rakousku už tady nebudeme, oni pak budou hovořit přímo s Hondou. Chtěli nabídku, dostali ji od nás, musí ji přijmout v příštích několika dnech," varuje Abiteboul.
Red Bull: Renault v daném termínu odpověď stejně nedostaneOdborný poradce Red Bullu Helmut Marko jej ale v komentáři k tomuto požadavku stejně posílá do obrazného háje: "Odpověď před Francií nedostane. Do závodu v Rakousku vám nic nemůžu říct. Budeme mít fakta, na která čekáme. Chceme být co nejlépe připraveni na to správné rozhodnutí."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.