Francouzský výrobce pohonných jednotek dal Red Bullu jasně najevo svůj postoj k jeho vyčkávání v otázce dodávek pro příští rok: je ochoten o něj přijít, do Rakouska čekat nehodlá.
Renault již tak prodloužil konečný květnový termín, do kdy chtěl slyšet konečné rozhodnutí Red Bullu - zda bude pokračovat s nimi, nebo přejde k Hondě, která po rozchodu s McLarenem již pohání jeho Toro Rosso. Rakouský tým chce vyhodnotit vylepšení pohonných jednotek obou výrobců prostřednictvím dat, která nasbírá v Kanadě a ve Francii.
"Očividně si budeme muset odnést informace z tohoto víkendu. A možná z Velké ceny Francie, a pak dojdeme ke konečnému rozhodnutí," uvádí šéf rakouské stáje Christian Horner, který s ničím nespěchá.
S námi může Red Bull do 2 let stát mistrem světa - ví, co vyvíjímeAbiteboul dokázal pochopit, proč chtěli počkat až do Kanady: "Chápu, co chtějí získat. Záleží jím na technické a komerční stránce, protože něco jiného je zůstat zákazníkem a partnerem Renaultu a něco úplně jiného stát se továrním týmem Hondy. Ale upřímně, s námi mají šanci se znovu stát mistry světa. O Hondě to říct nemůžu. S tím, co teď mají, co se chystá a s jejich autem, které je očividně skvělé, možná i to vůbec nejlepší, mají opět šanci se stát do 2 let mistry světa."
Nyní však šéf Renaultu dává jasně najevo, že Rakousko je pro na rozhodnutí už příliš pozdě: "Myslím, že teď mají veškeré informace, které potřebují. Nevidím důvod, proč by měli i nadále odsouvat své rozhodnutí. Dle pravidel byl 15. květen konečným termínem. My jsme pak na základě 12leté dobré spolupráce akceptovali prodloužení."
"Ale od určitého okamžiku už nabídka, kterou jsme dle jejich požadavku učinili, nebude platit. Chtěli počkat na Montreal, na naší novou specifikaci a novou specifikaci Hondy," pokračuje.
Proč nelze vyčkávat až do RakouskaA proč nemůžou počkat po Francii až na závod ve Spielbergu? "Jednoduše proto, že musíme zajistit zdroje komponentů. Už teď jsme pozadu. Načasování určuje Renault, nikoliv Red Bull. Obvykle hovoříme po víkendu, ne v neděli večer, kdy jsou emoce na vrcholu. Necháváme testosteron trochu opadnout, pak jednáme."
"Nechci zmiňovat datum, jinak mi budete v ten den volat. Mám datum, oni o tom dni vědí, ale nehovoříme o Rakousku. V Rakousku už tady nebudeme, oni pak budou hovořit přímo s Hondou. Chtěli nabídku, dostali ji od nás, musí ji přijmout v příštích několika dnech," varuje Abiteboul.
Red Bull: Renault v daném termínu odpověď stejně nedostaneOdborný poradce Red Bullu Helmut Marko jej ale v komentáři k tomuto požadavku stejně posílá do obrazného háje: "Odpověď před Francií nedostane. Do závodu v Rakousku vám nic nemůžu říct. Budeme mít fakta, na která čekáme. Chceme být co nejlépe připraveni na to správné rozhodnutí."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.