Francouzský výrobce pohonných jednotek dal Red Bullu jasně najevo svůj postoj k jeho vyčkávání v otázce dodávek pro příští rok: je ochoten o něj přijít, do Rakouska čekat nehodlá.
Renault již tak prodloužil konečný květnový termín, do kdy chtěl slyšet konečné rozhodnutí Red Bullu - zda bude pokračovat s nimi, nebo přejde k Hondě, která po rozchodu s McLarenem již pohání jeho Toro Rosso. Rakouský tým chce vyhodnotit vylepšení pohonných jednotek obou výrobců prostřednictvím dat, která nasbírá v Kanadě a ve Francii.
"Očividně si budeme muset odnést informace z tohoto víkendu. A možná z Velké ceny Francie, a pak dojdeme ke konečnému rozhodnutí," uvádí šéf rakouské stáje Christian Horner, který s ničím nespěchá.
S námi může Red Bull do 2 let stát mistrem světa - ví, co vyvíjímeAbiteboul dokázal pochopit, proč chtěli počkat až do Kanady: "Chápu, co chtějí získat. Záleží jím na technické a komerční stránce, protože něco jiného je zůstat zákazníkem a partnerem Renaultu a něco úplně jiného stát se továrním týmem Hondy. Ale upřímně, s námi mají šanci se znovu stát mistry světa. O Hondě to říct nemůžu. S tím, co teď mají, co se chystá a s jejich autem, které je očividně skvělé, možná i to vůbec nejlepší, mají opět šanci se stát do 2 let mistry světa."
Nyní však šéf Renaultu dává jasně najevo, že Rakousko je pro na rozhodnutí už příliš pozdě: "Myslím, že teď mají veškeré informace, které potřebují. Nevidím důvod, proč by měli i nadále odsouvat své rozhodnutí. Dle pravidel byl 15. květen konečným termínem. My jsme pak na základě 12leté dobré spolupráce akceptovali prodloužení."
"Ale od určitého okamžiku už nabídka, kterou jsme dle jejich požadavku učinili, nebude platit. Chtěli počkat na Montreal, na naší novou specifikaci a novou specifikaci Hondy," pokračuje.
Proč nelze vyčkávat až do RakouskaA proč nemůžou počkat po Francii až na závod ve Spielbergu? "Jednoduše proto, že musíme zajistit zdroje komponentů. Už teď jsme pozadu. Načasování určuje Renault, nikoliv Red Bull. Obvykle hovoříme po víkendu, ne v neděli večer, kdy jsou emoce na vrcholu. Necháváme testosteron trochu opadnout, pak jednáme."
"Nechci zmiňovat datum, jinak mi budete v ten den volat. Mám datum, oni o tom dni vědí, ale nehovoříme o Rakousku. V Rakousku už tady nebudeme, oni pak budou hovořit přímo s Hondou. Chtěli nabídku, dostali ji od nás, musí ji přijmout v příštích několika dnech," varuje Abiteboul.
Red Bull: Renault v daném termínu odpověď stejně nedostaneOdborný poradce Red Bullu Helmut Marko jej ale v komentáři k tomuto požadavku stejně posílá do obrazného háje: "Odpověď před Francií nedostane. Do závodu v Rakousku vám nic nemůžu říct. Budeme mít fakta, na která čekáme. Chceme být co nejlépe připraveni na to správné rozhodnutí."
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.