Francouzský výrobce pohonných jednotek dal Red Bullu jasně najevo svůj postoj k jeho vyčkávání v otázce dodávek pro příští rok: je ochoten o něj přijít, do Rakouska čekat nehodlá.
Renault již tak prodloužil konečný květnový termín, do kdy chtěl slyšet konečné rozhodnutí Red Bullu - zda bude pokračovat s nimi, nebo přejde k Hondě, která po rozchodu s McLarenem již pohání jeho Toro Rosso. Rakouský tým chce vyhodnotit vylepšení pohonných jednotek obou výrobců prostřednictvím dat, která nasbírá v Kanadě a ve Francii.
"Očividně si budeme muset odnést informace z tohoto víkendu. A možná z Velké ceny Francie, a pak dojdeme ke konečnému rozhodnutí," uvádí šéf rakouské stáje Christian Horner, který s ničím nespěchá.
S námi může Red Bull do 2 let stát mistrem světa - ví, co vyvíjímeAbiteboul dokázal pochopit, proč chtěli počkat až do Kanady: "Chápu, co chtějí získat. Záleží jím na technické a komerční stránce, protože něco jiného je zůstat zákazníkem a partnerem Renaultu a něco úplně jiného stát se továrním týmem Hondy. Ale upřímně, s námi mají šanci se znovu stát mistry světa. O Hondě to říct nemůžu. S tím, co teď mají, co se chystá a s jejich autem, které je očividně skvělé, možná i to vůbec nejlepší, mají opět šanci se stát do 2 let mistry světa."
Nyní však šéf Renaultu dává jasně najevo, že Rakousko je pro na rozhodnutí už příliš pozdě: "Myslím, že teď mají veškeré informace, které potřebují. Nevidím důvod, proč by měli i nadále odsouvat své rozhodnutí. Dle pravidel byl 15. květen konečným termínem. My jsme pak na základě 12leté dobré spolupráce akceptovali prodloužení."
"Ale od určitého okamžiku už nabídka, kterou jsme dle jejich požadavku učinili, nebude platit. Chtěli počkat na Montreal, na naší novou specifikaci a novou specifikaci Hondy," pokračuje.
Proč nelze vyčkávat až do RakouskaA proč nemůžou počkat po Francii až na závod ve Spielbergu? "Jednoduše proto, že musíme zajistit zdroje komponentů. Už teď jsme pozadu. Načasování určuje Renault, nikoliv Red Bull. Obvykle hovoříme po víkendu, ne v neděli večer, kdy jsou emoce na vrcholu. Necháváme testosteron trochu opadnout, pak jednáme."
"Nechci zmiňovat datum, jinak mi budete v ten den volat. Mám datum, oni o tom dni vědí, ale nehovoříme o Rakousku. V Rakousku už tady nebudeme, oni pak budou hovořit přímo s Hondou. Chtěli nabídku, dostali ji od nás, musí ji přijmout v příštích několika dnech," varuje Abiteboul.
Red Bull: Renault v daném termínu odpověď stejně nedostaneOdborný poradce Red Bullu Helmut Marko jej ale v komentáři k tomuto požadavku stejně posílá do obrazného háje: "Odpověď před Francií nedostane. Do závodu v Rakousku vám nic nemůžu říct. Budeme mít fakta, na která čekáme. Chceme být co nejlépe připraveni na to správné rozhodnutí."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.