Toro Rosso hledá náhradu za Brendona Hartleyho, který zatím nepodává uspokojující výkony. Proto zkusilo získat Landa Norrise, McLaren však jeho zapůjčení do konce sezóny zamítl.
Hartley nastoupil již loni koncem roku ke čtyřem závodům za Toro Rosso, kde nahradil Daniila Kvjata. Jeho nejlepším výsledkem bylo 13. místo v Austinu poté, co se kvalifikoval jako 17., ale kvůli penalizacím za výměnu komponent pohonné jednotky byl posunut o 2 místa dozadu.
Letos v šesti závodech dokázal získat bod v Baku, zůstává však daleko ve stínu svého týmového kolegy Pierra Gaslyho, jenž je v šampionáty s 18 body na jedenácté pozici. A odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dal najevo, že s výkony 28letého Novozélanďana není spokojený.
Toro Rosso se proto pokusilo podepsat smlouvu s talentem McLarenu Landem Norrisem, kterého chtělo nasadit do svého vozu od Velké ceny Rakouska. Jenže to britský tým odmítl s tím, že by to předčasný skok do F1 jejich mladíkovi spíše uškodil.
"Nepřekvapuje nás, že se ostatní týmy snaží získat naše jezdce. Očividně stejně jako my věří, že jsou talentovaní," uvedl McLaren, kterému se nelíbí také motor Honda za zády zájemce o služby jeho jezdce. S tou se ve Wokingu po třech neúspěšných letech rozloučili, japonská automobilka pak navázala spolupráci právě s Toro Rosso.
Norris je považován za vycházející hvězdu a v roce 2019 by mohl být teoreticky povýšen na závodního pilota McLarenu. To bude záležet i na tom, zda se 36letý Fernando Alonso pošilhávající po jiných sportovních sériích rozhodne v F1 pokračovat. Ten stále patří ke špičce, byť o něj Ferrari, Mercedes ani Red Bull již neprojevují zájem. Nepříliš přesvědčivé výkony zatím podává také Stoffel Vandoorne, a tak je možné, že by jej mohl Norris v kokpitu vystřídat, kdyby se Alonso rozhodl zůstat.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.