Šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že se jeho jezdec Max Verstappen má od svého týmového kolegy Daniela Ricciarda po sérii chyb co učit.
Max o víkendu v třetím tréninku boural ve stejném místě i stejným způsobem jako minulý rok, což mělo následky na další části: do kvalifikace nemohl nastoupit kvůli úniku oleje, proto do závodu startoval z posledního místa.
V něm se sice snažil, seč mohl, ale v úzkém Monte Carlu to potom v neděli dotáhl jen na 9. příčku. Red Bull tam měl přitom nejlepší auto a holandský pilot mohl se svým týmový kolegou bojovat o vítězství. V šesti závodech nasbíral jen 35 bodů a patří mu až šestá příčka před Fernandem Alonsem s 32 body, jeho týmový kolega jich má 72.
Na otázku, zda se mladý Verstappen dokáže učit ze svých chyb, jeho šéf poukazuje na Ricciarda: "Myslím, že má v autě vedle sebe velmi dobrého učitele. Max má obrovský talent a letos dostal pár tvrdých lekcí. Myslím, že z upraveného přístupu bude mít užitek."
Podle Hornera je sám frustrovaný z toho, že nedokáže více vytěžit z potenciálu, který letos předvádí: "Každý týden spolu hovoříme, tento týden bude v továrně. Samozřejmě ho frustruje to, že pracuje usilovněji než dříve. Cítí se být ještě v lepší kondici než dřív a zdá se, že se zkrátka momentálně snaží až příliš. Samozřejmě, že když se dostanete do spirály a ještě více se snažíte, pak podle mě musíte zmáčknout tlačítko reset."
Poté se vrací k víkendu: "Max měl lepší neděli než sobotu. Myslím, že když startoval z posledního místa na roštu, tak v Monaku musíte mít nízká očekávání. Po celý víkend ve všech formulových sériích bylo předjíždění velmi málo, ale on v závodě předvedl několik hezkých manévrů."
"Strategie pro něj fungovala dobře a my jsme si mysleli, že pokud by se do konce závodu dostal na body, tak půjde o příjemný výsledek. Deváté místo, to byl o něj dobrý výkon. Potřebuje se nyní vzdálit a popřemýšlet o tom závodu, co mohlo být, a uplatnit to v budoucnosti," popisuje Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.