Šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že se jeho jezdec Max Verstappen má od svého týmového kolegy Daniela Ricciarda po sérii chyb co učit.
Max o víkendu v třetím tréninku boural ve stejném místě i stejným způsobem jako minulý rok, což mělo následky na další části: do kvalifikace nemohl nastoupit kvůli úniku oleje, proto do závodu startoval z posledního místa.
V něm se sice snažil, seč mohl, ale v úzkém Monte Carlu to potom v neděli dotáhl jen na 9. příčku. Red Bull tam měl přitom nejlepší auto a holandský pilot mohl se svým týmový kolegou bojovat o vítězství. V šesti závodech nasbíral jen 35 bodů a patří mu až šestá příčka před Fernandem Alonsem s 32 body, jeho týmový kolega jich má 72.
Na otázku, zda se mladý Verstappen dokáže učit ze svých chyb, jeho šéf poukazuje na Ricciarda: "Myslím, že má v autě vedle sebe velmi dobrého učitele. Max má obrovský talent a letos dostal pár tvrdých lekcí. Myslím, že z upraveného přístupu bude mít užitek."
Podle Hornera je sám frustrovaný z toho, že nedokáže více vytěžit z potenciálu, který letos předvádí: "Každý týden spolu hovoříme, tento týden bude v továrně. Samozřejmě ho frustruje to, že pracuje usilovněji než dříve. Cítí se být ještě v lepší kondici než dřív a zdá se, že se zkrátka momentálně snaží až příliš. Samozřejmě, že když se dostanete do spirály a ještě více se snažíte, pak podle mě musíte zmáčknout tlačítko reset."
Poté se vrací k víkendu: "Max měl lepší neděli než sobotu. Myslím, že když startoval z posledního místa na roštu, tak v Monaku musíte mít nízká očekávání. Po celý víkend ve všech formulových sériích bylo předjíždění velmi málo, ale on v závodě předvedl několik hezkých manévrů."
"Strategie pro něj fungovala dobře a my jsme si mysleli, že pokud by se do konce závodu dostal na body, tak půjde o příjemný výsledek. Deváté místo, to byl o něj dobrý výkon. Potřebuje se nyní vzdálit a popřemýšlet o tom závodu, co mohlo být, a uplatnit to v budoucnosti," popisuje Horner.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.