Renault ztrácí s Red Bullem trpělivost, ten se stále nerozhodl, čí pohonné jednotky bude v sezóně 2019 používat - jestli bude pokračovat se svým francouzským partnerem, nebo přejde k Hondě, která již spolupracuje s Toro Rosso.
Renault dal jasně najevo, že chce konečný verdikt rakouské stáje slyšet do konce května. Ta si ale chce pro změnu počkat až na Velkou cenu Kanady, která se jede 10. června 2018, a na vylepšení, s nimiž jednotlivý výrobci přijdou.
"Věřím, že by se měl Red Bull chovat zodpovědně. Všechna potřebná data už mají. Nechápu jejich vyhýbavé chování. Chtějí počkat na Kanadu, ale v pondělí po závodu v Montrealu k žádným objevům nedojde. Těší Hondu a Renault nechávají čekat, jenže my nemůžeme čekat donekonečna," varuje podle Auto Hebdo Cyril Abiteboul, šéf Renaultu.
Ten se v budoucnu stejně hodlá ubírat svou vlastní cestou, kdy bude hledět spíše jen na vlastní zájmy, než aby pomáhal k úspěchu soupeřům. "Cokoliv jiného by bylo v našem projektu navíc. Dal bych přednost, abychom ty tři roky, kdy se svým týmem děláme pokroky, strávili spíše s Red Bullem než bez nich, jednoho dne ale toto spojení budeme muset ukončit."
"Dojde k tomu letos, příští rok či později. A zatímco Red Bull může pokračovat s tím, aby nám pomáhal, přijde čas, kdy budeme potřebovat být vnímání odděleně," naznačuje šéf Renaultu nevyhnutelnost rozchodu.
"Nedokázali byste si představit, že by Mercedes či Ferrari dodávali motory Red Bullu, takže je nezbytné zvyknout si na myšlenku, že to nebude dělat ani Renault. Rozloučíme se s těmito časy, kdy jsme dodavatelem motorů," dodává Abiteboul.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.