Ferrari se nakonec v Monaku odhodlalo k použití nového zadního zavěšení. Ve čtvrtečních trénincích přitom Italové ještě zkoušeli starou verzi. Dnes ale rudé vozy vyjeli s novým řešením.
Nové rameno zavěšení má agresivnější tvar tak, aby zlepšilo aerodynamickou efektivitu na zádi monopostu SF71H. Původně byla tato novinka představena již ve Španělsku, ale nakonec zde nebyla nasazena do závodu. Tým měl obavy o její fungování hlavně v závodě na delších jízdách.
Mezi oběma závody však tým zapracoval a do Monaka jej přivezl znovu. Ve čtvrtek však Ferrari jezdilo se starou verzí - Vettel obsadil v tréninku třetí místo se ztrátou 0,5 s na vítězného Ricciarda. Ale v sobotu dopoledne v tréninku již byly vozy vybaveny novým řešením.
Podle Garyho Andersona, bývalého technického ředitele a v současnosti experta 'Autosportu', toto nové řešení možná lehce změnilo geometrii monopostu, ale primárně zlepšilo aerodynamiku v zádi vozu: "Řízení toku vzduchu z vnitřní strany kol vyžaduje spoustu křidélek na vnitřní straně zadních brzd.
To generuje vyšší přítlak přímo na zadní pneumatiky. Výhodou je, že vzduch nemusí jít přes celé zadní zavěšení. Tam se totiž jeho účinek mění s tím, jak se zavěšení pohybuje," přibližuje Anderson.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.