Sebastian Vettel věří, že se svým Ferrari bude v sobotu moci bojovat o vítězství v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka. V úvodních trénincích se ale jako nejrychlejší prokázali být piloti Red Bullu.
Někteří kvůli tomu odsunují Ferrari pouze k boji o pozici druhého nejrychlejšího týmu s Mercedesem. Vettel ale věří, že v sobotu bude dráha rychlejší a že budou rakouskému týmu podstatně blíž. "Můžeme být rychlejší než Red Bull? Proč ne?" ptal se po druhém tréninku, v němž obsadil třetí příčku se ztrátou 0,572 sekundy na Daniela Ricciarda.
"Red Bull v pátek vždycky vypadá o něco silněji, takže si počkejme, jestli to bude jako obvykle. Myslím si, že v některých trénincích letos byli rychlí. My se musíme dívat na sebe, což děláme, a snažíme se udělat naše domácí úkoly," pokračuje pilot Ferrari.
A jak se ve svém voze v ulicích Monte Carla během tréninků cítil? "Hodně pohodlně. Byl jsem spokojený a mohl jsem si s ním pohrávat, i když byl často ve smyku. Je to o něco větší legrace než na jiných okruzích. Trať je velmi náročná a nemáte prostor pro chyby."
"Trochu moc jsem klouzal, ale dokud víte, kde skončíte a jak se to smýkne, tak je to v pohodě. Pořád jsem věděl, že se nedotknu bariér. Musíte dvakrát myslet před tím, než vám to ujede, a zkoušet všechno. Ale myslím, že městské okruhy o tom jsou," usmívá se Vettel.
"Teď musíme vyřešit to smykování a trochu ho omezit, pak bychom měli být v dobré pozici. Myslím, že najdeme trochu více rychlosti," věří čtyřnásobný mistr světa. Bude to ale v kvalifikaci na Red Bull stačit?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.