Sebastian Vettel věří, že se svým Ferrari bude v sobotu moci bojovat o vítězství v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka. V úvodních trénincích se ale jako nejrychlejší prokázali být piloti Red Bullu.
Někteří kvůli tomu odsunují Ferrari pouze k boji o pozici druhého nejrychlejšího týmu s Mercedesem. Vettel ale věří, že v sobotu bude dráha rychlejší a že budou rakouskému týmu podstatně blíž. "Můžeme být rychlejší než Red Bull? Proč ne?" ptal se po druhém tréninku, v němž obsadil třetí příčku se ztrátou 0,572 sekundy na Daniela Ricciarda.
"Red Bull v pátek vždycky vypadá o něco silněji, takže si počkejme, jestli to bude jako obvykle. Myslím si, že v některých trénincích letos byli rychlí. My se musíme dívat na sebe, což děláme, a snažíme se udělat naše domácí úkoly," pokračuje pilot Ferrari.
A jak se ve svém voze v ulicích Monte Carla během tréninků cítil? "Hodně pohodlně. Byl jsem spokojený a mohl jsem si s ním pohrávat, i když byl často ve smyku. Je to o něco větší legrace než na jiných okruzích. Trať je velmi náročná a nemáte prostor pro chyby."
"Trochu moc jsem klouzal, ale dokud víte, kde skončíte a jak se to smýkne, tak je to v pohodě. Pořád jsem věděl, že se nedotknu bariér. Musíte dvakrát myslet před tím, než vám to ujede, a zkoušet všechno. Ale myslím, že městské okruhy o tom jsou," usmívá se Vettel.
"Teď musíme vyřešit to smykování a trochu ho omezit, pak bychom měli být v dobré pozici. Myslím, že najdeme trochu více rychlosti," věří čtyřnásobný mistr světa. Bude to ale v kvalifikaci na Red Bull stačit?
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.