MONAKO - 2. TRÉNINK; Nadvláda Red Bullů v Monaku pokračovala i v odpoledním tréninku. Daniel Ricciardo opět vylepšil rekord okruhu, jeho týmový kolega Max Verstappen na něj ztratil 2 desetiny sekundy, třetí Sebastian Vettel s Ferrari zaostával o více než půl sekundy, Lewis Hamilton se musel spokojit se 4. příčkou.
V 15:00 h se na trati jako první ukázaly Haasy následované Saubery. Domácí Leclerc se krátce dostal do vedení s časem 1:15,795 min na ultra-měkkých pneumatikách. Vystřídal jej Vettel (1:14,413) a Hartley (1:13,709) s Hondou za zády. Ta zde vždy dosahovala v minulých letech s McLarenem nejlepších výsledků, trať totiž není tak náročná na výkon motorů, proto bude zajímavé sledovat pokrok Toro Rosso.
Vettel (1:13,18) se s Ferrari na ultra-měkkých dostal na chvíli na první místo, po 18 min se před něj posunul Verstappen na hyper-měkké směsi (1:12,267 a 1:12,071). Hamilton (1:13,720) se objevil na super-měkké a dosáhl 6. nejrychlejšího času, ovšem tuto směs v závodě moc neuvidíme. Ricciardo se na trať dostal až po 20 min.
Po 26 min ředitelství závodu trénink červenými vlajkami na čtvrt hodiny přerušilo, důvodem bylo uvolněné víko kanálu a související "potřebné opravy dráhy mezi zatáčkami č. 4 a 5" (Kasino a Mirabeau).
👀 Marshals inspecting the track #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/QIFGHwg1mX
— Formula 1 (@F1) May 24, 2018Räikkönen se hned zlepšil na 1:12,748, poté počastoval vulgární nadávkou Sirotkina s Williamsem, jenž se mu opět připletl do cesty. Vettel se posunul na druhé místo (1:12,458), i když si stěžoval na to, že všichni před ním zpomalují, a tak musel učinit totéž.
Na druhou příčku se s druhým Red Bullem dostal Ricciardo (1:12,419) a Verstappen posunul traťový okruh na 1:12,035 (oba hyper-měkké pneumatiky). V polovině tréninku došlo ke kontaktu mezi Grosjeanem a Verstappenem, který pouštěl Francouze před sebe v nájezdu do vlásenky.
Another angle on that VER/GRO incident #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/pSR0RABNZm
— Formula 1 (@F1) May 24, 2018Hamiltonovo (1:12,536) úsilí na těch nejměkčích pneumatikách stačí jen na 4. místo, Bottas (1:12,642) je až šestý. Alonsovi (1:13,115) s Vandoornem (1:13,077) se daří konečně proniknout do první desítky, na Red Bull jim ale stále schází vteřina. McLaren nabízí Stoffelovi: "Ještě jedno kolo s tím módem motoru," což ale mladý Belgičan odmítá: "Nene, ne... příšerné."
K zajímavé situaci došlo u Renault, jehož se Sainz dotazoval: "Proč jsme zastavili?" Tým mu sdělil, že potřebují více dat z delších jízd, protože jeho týmový kolega Hülkenberg probrzdil dvě sady. "Mě to nezajímá, to je jeho problém," odvětil naštvaně Španěl. Inženýři jej ale taktně upozorňují: "Carlosi, to je pro tým!"
Both cars are back. Pizza slice on hold. #RSspirit #MonacoGP #FP2 pic.twitter.com/42oiF5CiM5
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) May 24, 2018Ricciardovi se daří v posledním sektoru, na Verstappena ztrácí už jen 18 tisícin sekundy a chvíli nato se dostává o dvě desetiny před něj - 1:11,841 min!
Týmy se v poslední dvacetiminutovce věnovaly delším jízdám s vyšším množstvím paliva, časy Red Bullů už nikdo nepřekonal. Hamilton odmítl pokračovat v kroužení na super-měkkých pneumatikách, protože při nich měl pocit, jako by s autem něco nebylo v pořádku.
Druhý trénink tedy naznačil, že rakouský tým je v Monte Carlu opravdu ve formě. Vettel má nad lídrem šampionátu Hamiltonem lehce navrch a potvrdil naše prognózy vycházající z 3. sektoru z Barcelony, oba však byli o více než půl sekundy pomalejší. Dokážou s tím u Ferrari a Mercedesu během zítřejšího volného dne něco udělat?
Nejlepším ze zbytku světa byl Hülkenberg s Renaultem, McLaren si osmým a devátým místem zlepšil náladu po dopoledním trápení. Hartley skončil těsně za nejlepší desítkou, když předčil obě Force Indie. Bitva ve středu pole je však neuvěřitelně těsná: mezi 7. a 18. místem je rozdíl jen 0,7 vteřiny!
#MonacoGP FP2 Max. speeds 📊:- #Raikkonen fastest with 285.9kph- All #Ferrari-powered cars in Top3- #Honda weakest: 5-7kph off- Best #Mercedes-powered car: P5 #Ocon's @ForceIndiaF1 - they could have gone for slightly higher drag- #Ricciardo only 13th but fastest laptime pic.twitter.com/oaBt3YixKV
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 24, 2018Přehled všech časů na kolo: PDF.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.