MONAKO - 2. TRÉNINK; Nadvláda Red Bullů v Monaku pokračovala i v odpoledním tréninku. Daniel Ricciardo opět vylepšil rekord okruhu, jeho týmový kolega Max Verstappen na něj ztratil 2 desetiny sekundy, třetí Sebastian Vettel s Ferrari zaostával o více než půl sekundy, Lewis Hamilton se musel spokojit se 4. příčkou.
V 15:00 h se na trati jako první ukázaly Haasy následované Saubery. Domácí Leclerc se krátce dostal do vedení s časem 1:15,795 min na ultra-měkkých pneumatikách. Vystřídal jej Vettel (1:14,413) a Hartley (1:13,709) s Hondou za zády. Ta zde vždy dosahovala v minulých letech s McLarenem nejlepších výsledků, trať totiž není tak náročná na výkon motorů, proto bude zajímavé sledovat pokrok Toro Rosso.
Vettel (1:13,18) se s Ferrari na ultra-měkkých dostal na chvíli na první místo, po 18 min se před něj posunul Verstappen na hyper-měkké směsi (1:12,267 a 1:12,071). Hamilton (1:13,720) se objevil na super-měkké a dosáhl 6. nejrychlejšího času, ovšem tuto směs v závodě moc neuvidíme. Ricciardo se na trať dostal až po 20 min.
Po 26 min ředitelství závodu trénink červenými vlajkami na čtvrt hodiny přerušilo, důvodem bylo uvolněné víko kanálu a související "potřebné opravy dráhy mezi zatáčkami č. 4 a 5" (Kasino a Mirabeau).
👀 Marshals inspecting the track #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/QIFGHwg1mX
— Formula 1 (@F1) May 24, 2018Räikkönen se hned zlepšil na 1:12,748, poté počastoval vulgární nadávkou Sirotkina s Williamsem, jenž se mu opět připletl do cesty. Vettel se posunul na druhé místo (1:12,458), i když si stěžoval na to, že všichni před ním zpomalují, a tak musel učinit totéž.
Na druhou příčku se s druhým Red Bullem dostal Ricciardo (1:12,419) a Verstappen posunul traťový okruh na 1:12,035 (oba hyper-měkké pneumatiky). V polovině tréninku došlo ke kontaktu mezi Grosjeanem a Verstappenem, který pouštěl Francouze před sebe v nájezdu do vlásenky.
Another angle on that VER/GRO incident #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/pSR0RABNZm
— Formula 1 (@F1) May 24, 2018Hamiltonovo (1:12,536) úsilí na těch nejměkčích pneumatikách stačí jen na 4. místo, Bottas (1:12,642) je až šestý. Alonsovi (1:13,115) s Vandoornem (1:13,077) se daří konečně proniknout do první desítky, na Red Bull jim ale stále schází vteřina. McLaren nabízí Stoffelovi: "Ještě jedno kolo s tím módem motoru," což ale mladý Belgičan odmítá: "Nene, ne... příšerné."
K zajímavé situaci došlo u Renault, jehož se Sainz dotazoval: "Proč jsme zastavili?" Tým mu sdělil, že potřebují více dat z delších jízd, protože jeho týmový kolega Hülkenberg probrzdil dvě sady. "Mě to nezajímá, to je jeho problém," odvětil naštvaně Španěl. Inženýři jej ale taktně upozorňují: "Carlosi, to je pro tým!"
Both cars are back. Pizza slice on hold. #RSspirit #MonacoGP #FP2 pic.twitter.com/42oiF5CiM5
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) May 24, 2018Ricciardovi se daří v posledním sektoru, na Verstappena ztrácí už jen 18 tisícin sekundy a chvíli nato se dostává o dvě desetiny před něj - 1:11,841 min!
Týmy se v poslední dvacetiminutovce věnovaly delším jízdám s vyšším množstvím paliva, časy Red Bullů už nikdo nepřekonal. Hamilton odmítl pokračovat v kroužení na super-měkkých pneumatikách, protože při nich měl pocit, jako by s autem něco nebylo v pořádku.
Druhý trénink tedy naznačil, že rakouský tým je v Monte Carlu opravdu ve formě. Vettel má nad lídrem šampionátu Hamiltonem lehce navrch a potvrdil naše prognózy vycházající z 3. sektoru z Barcelony, oba však byli o více než půl sekundy pomalejší. Dokážou s tím u Ferrari a Mercedesu během zítřejšího volného dne něco udělat?
Nejlepším ze zbytku světa byl Hülkenberg s Renaultem, McLaren si osmým a devátým místem zlepšil náladu po dopoledním trápení. Hartley skončil těsně za nejlepší desítkou, když předčil obě Force Indie. Bitva ve středu pole je však neuvěřitelně těsná: mezi 7. a 18. místem je rozdíl jen 0,7 vteřiny!
#MonacoGP FP2 Max. speeds 📊:- #Raikkonen fastest with 285.9kph- All #Ferrari-powered cars in Top3- #Honda weakest: 5-7kph off- Best #Mercedes-powered car: P5 #Ocon's @ForceIndiaF1 - they could have gone for slightly higher drag- #Ricciardo only 13th but fastest laptime pic.twitter.com/oaBt3YixKV
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 24, 2018Přehled všech časů na kolo: PDF.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.