Vlastnosti městského okruhu v Monte Carlu podle jezdců Red Bullu povedou k tomu, že jejich výkonnostní deficit plynoucí ze slabšího motoru Renaultu bude o víkendu jen poloviční. Lewis Hamilton se obává, že Mercedes tam bude až třetím nejrychlejším týmem.
Renault se se svou pohonnou jednotkou stále nevyrovná Mercedesu ani Ferrari, piloti Red Bullu dle svých slov jen na rovinkách v Barceloně ztráceli půl sekundy.
"Stále nám chybí výkon, což uvidíte vždy, na každé trati. Navíc mají ostatní také kvalifikační módy. Tady to pro nás bude zkrátka lepší, nepovedou k takovým rozdílům. Normálně dělají, řekněme něco kolem čtyř až pěti desetin, tady půjde asi o dvě desetiny. Myslím, že s tím můžeme pracovat," komentuje Max Verstappen.
#F1 Thinking about #MonacoGP, #RedBull will have big chance to win there based on their performance in 3rd sector in Barcelona. Engine is not so important in Monte-Carlo: pic.twitter.com/xuUbvlzYgE
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 16, 2018"Pokud jsme ztráceli pět desetin v Barceloně, tak tady to budou zřejmě dvě. S trochou sebedůvěry a dobrým nastavením můžeme ty dvě desetiny docela snadno získat na trati, jako je tato. Pokud to správně naladíme, tak si myslím, že to můžeme dát," pokračuje Daniel Ricciardo.
Podle lídra šampionátu Hamiltona bude Red Bull v Monte Carlu neuvěřitelně rychlý: "Očekávám těžký víkend. Ne, že by to bylo nemožné, bude to však mnohem těsnější a my se rychlostně ostatním nemusíme vyrovnat. Když se podíváte na poslední závod a testování v únoru i ten poslední den, tak Red Bull byl v posledním sektoru obzvlášť rychlý. V tomto jsou vždy velmi silní, takže si dokážete představit, že tady budou tento víkend neuvěřitelně rychlí."
Mají soupeři pravdu, když se rakouského týmu obávají? "Myslím, že jo, ale také se jen snaží ze sebe setřást trochu tlaku a přenést ho na nás. Všichni hovoří o posledním sektoru v Barceloně. Určitě jsme v něm vypadali hodně schopně... Myslím, že to bude dost slušné. Byl bych překvapený, kdybych nebyli alespoň blízko," hodnotí Ricciardo.
"Není zárukou, že budeme nejrychlejší, ale stále si myslím, že, řekněme, DNA našeho auta je solidní. Cítím, že je ještě lepší než u toho loňského. Zřejmě stále nemáme to nejrychlejší auto, ale myslím si, že ho mít můžeme, pokud to dáme vše dohromady. Podle mě na tom můžeme být hodně dobře," dodává australský pilot Red Bullu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.