Vlastnosti městského okruhu v Monte Carlu podle jezdců Red Bullu povedou k tomu, že jejich výkonnostní deficit plynoucí ze slabšího motoru Renaultu bude o víkendu jen poloviční. Lewis Hamilton se obává, že Mercedes tam bude až třetím nejrychlejším týmem.
Renault se se svou pohonnou jednotkou stále nevyrovná Mercedesu ani Ferrari, piloti Red Bullu dle svých slov jen na rovinkách v Barceloně ztráceli půl sekundy.
"Stále nám chybí výkon, což uvidíte vždy, na každé trati. Navíc mají ostatní také kvalifikační módy. Tady to pro nás bude zkrátka lepší, nepovedou k takovým rozdílům. Normálně dělají, řekněme něco kolem čtyř až pěti desetin, tady půjde asi o dvě desetiny. Myslím, že s tím můžeme pracovat," komentuje Max Verstappen.
#F1 Thinking about #MonacoGP, #RedBull will have big chance to win there based on their performance in 3rd sector in Barcelona. Engine is not so important in Monte-Carlo: pic.twitter.com/xuUbvlzYgE
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 16, 2018"Pokud jsme ztráceli pět desetin v Barceloně, tak tady to budou zřejmě dvě. S trochou sebedůvěry a dobrým nastavením můžeme ty dvě desetiny docela snadno získat na trati, jako je tato. Pokud to správně naladíme, tak si myslím, že to můžeme dát," pokračuje Daniel Ricciardo.
Podle lídra šampionátu Hamiltona bude Red Bull v Monte Carlu neuvěřitelně rychlý: "Očekávám těžký víkend. Ne, že by to bylo nemožné, bude to však mnohem těsnější a my se rychlostně ostatním nemusíme vyrovnat. Když se podíváte na poslední závod a testování v únoru i ten poslední den, tak Red Bull byl v posledním sektoru obzvlášť rychlý. V tomto jsou vždy velmi silní, takže si dokážete představit, že tady budou tento víkend neuvěřitelně rychlí."
Mají soupeři pravdu, když se rakouského týmu obávají? "Myslím, že jo, ale také se jen snaží ze sebe setřást trochu tlaku a přenést ho na nás. Všichni hovoří o posledním sektoru v Barceloně. Určitě jsme v něm vypadali hodně schopně... Myslím, že to bude dost slušné. Byl bych překvapený, kdybych nebyli alespoň blízko," hodnotí Ricciardo.
"Není zárukou, že budeme nejrychlejší, ale stále si myslím, že, řekněme, DNA našeho auta je solidní. Cítím, že je ještě lepší než u toho loňského. Zřejmě stále nemáme to nejrychlejší auto, ale myslím si, že ho mít můžeme, pokud to dáme vše dohromady. Podle mě na tom můžeme být hodně dobře," dodává australský pilot Red Bullu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.