Pierre Gasly uvedl, že by se na místě Romaina Grosjeana po Velké ceně Španělska postiženým pilotům za způsobení havárie alespoň omluvil.
Grosjean v zatáčce č. 3 dostal smyk a místo brzdy sešlápl plyn a narazil do Nica Hülkenberga a právě Gaslyho. Komisaři jej za to potrestali - kromě odsunu o 3 místa zpět na startovním roštu v Monaku dostal 2 trestné body.
Gasly s ním nehovořil, ale po závodě by řešil věci na rozdíl od svého krajana jinak: "Vlastně jsem s ním o tom nemluvil a on o tom také nemluvil se mnou. Myslím, že v takové situaci bych se alespoň omluvil. Ale já jsem v pohodě, nemám s tím velký problém."
Na otázku, zda chápe jeho manévr - přidání plynu ve smyku, když kolem sebe měl po startu spoustu vozů, pilot Toro Rosso odpovídá: "Ne. Na to video jsem se podíval 50krát a... Myslím, že to je vždy jednoduší to hodnotit poté, co se to odehraje, protože jako pilot máte jednu či dvě desetiny na to, abyste se rozhodli věci vyřešit odlišně."
"Když se na to podíváte 50krát a 10 min přemýšlíte o tom, co mohl udělat jinak, tak to je vždy lehčí. Ale mu auto poprvé ustřelilo, pak se trochu srovnalo, a poté byl podle mě příliš optimistický a myslel si: 'OK, můžu vlastně opět závodit,' jako by auto mělo být přišpendleno a vše v pořádku," popisuje Gasly své dojmy.
"Myslím, že sešlápl plyn a ztratil nad ním kontrolu podruhé. A po celou dobu v tu chvíli zůstával na plynu. Možná kdyby byl trpělivější, že by se z toho dostal, byl by o něco širší, mohl brzdit a možná by probrzdil čtyři kola. Nebylo by to pro jeho závod ideální, alespoň by však nezničil ten můj a Nicův," lituje francouzský pilot.
"Vždy to je snadnější se na to podívat po uskutečnění, ale zřejmě měl další možnosti, které by byly lepší pro něj i pro nás s Nicem," uvádí na adresu Grosjeana, který před tím v Baku havaroval na rovince za safety carem.
"Myslím, že to zveličujete. Poslední dva závody nevyšly úplně podle plánu. Někdy se to stává, že prožíváte náročné období. Barcelona byla zkrátka smolná tím, že mi ustřelila záď, když jsem se snažil vyhnout svému týmovému kolegovi, to je vše. Výkonnost tam je, tým odvádí skvělou práci. Nemáme žádné body, ale nedělám si příliš velké starosti," hodnotil včera v Monaku Grosjean, za kterého se postavil i jeho šéf Günther Steiner. Romain se podle něj o své místo u Haasu i přes poslední chyby obávat nemusí.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.