Pierre Gasly uvedl, že by se na místě Romaina Grosjeana po Velké ceně Španělska postiženým pilotům za způsobení havárie alespoň omluvil.
Grosjean v zatáčce č. 3 dostal smyk a místo brzdy sešlápl plyn a narazil do Nica Hülkenberga a právě Gaslyho. Komisaři jej za to potrestali - kromě odsunu o 3 místa zpět na startovním roštu v Monaku dostal 2 trestné body.
Gasly s ním nehovořil, ale po závodě by řešil věci na rozdíl od svého krajana jinak: "Vlastně jsem s ním o tom nemluvil a on o tom také nemluvil se mnou. Myslím, že v takové situaci bych se alespoň omluvil. Ale já jsem v pohodě, nemám s tím velký problém."
Na otázku, zda chápe jeho manévr - přidání plynu ve smyku, když kolem sebe měl po startu spoustu vozů, pilot Toro Rosso odpovídá: "Ne. Na to video jsem se podíval 50krát a... Myslím, že to je vždy jednoduší to hodnotit poté, co se to odehraje, protože jako pilot máte jednu či dvě desetiny na to, abyste se rozhodli věci vyřešit odlišně."
"Když se na to podíváte 50krát a 10 min přemýšlíte o tom, co mohl udělat jinak, tak to je vždy lehčí. Ale mu auto poprvé ustřelilo, pak se trochu srovnalo, a poté byl podle mě příliš optimistický a myslel si: 'OK, můžu vlastně opět závodit,' jako by auto mělo být přišpendleno a vše v pořádku," popisuje Gasly své dojmy.
"Myslím, že sešlápl plyn a ztratil nad ním kontrolu podruhé. A po celou dobu v tu chvíli zůstával na plynu. Možná kdyby byl trpělivější, že by se z toho dostal, byl by o něco širší, mohl brzdit a možná by probrzdil čtyři kola. Nebylo by to pro jeho závod ideální, alespoň by však nezničil ten můj a Nicův," lituje francouzský pilot.
"Vždy to je snadnější se na to podívat po uskutečnění, ale zřejmě měl další možnosti, které by byly lepší pro něj i pro nás s Nicem," uvádí na adresu Grosjeana, který před tím v Baku havaroval na rovince za safety carem.
"Myslím, že to zveličujete. Poslední dva závody nevyšly úplně podle plánu. Někdy se to stává, že prožíváte náročné období. Barcelona byla zkrátka smolná tím, že mi ustřelila záď, když jsem se snažil vyhnout svému týmovému kolegovi, to je vše. Výkonnost tam je, tým odvádí skvělou práci. Nemáme žádné body, ale nedělám si příliš velké starosti," hodnotil včera v Monaku Grosjean, za kterého se postavil i jeho šéf Günther Steiner. Romain se podle něj o své místo u Haasu i přes poslední chyby obávat nemusí.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.