Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu
Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 22. května 2018 06:30
Sdílej:

Po pouhých šesti z 21 závodů letošní sezóny začíná Renault přemýšlet o tom, že by již přesunul svou pozornost k monopostu pro rok 2019 a vývoj letošního RS18 by předčasně ukončil. Jeho jezdec Nico Hülkenberg tento nápad podporuje.

Francouzský tým se po převzetí Lotusu postupně zlepšuje, v posledním závodě ve Španělsku se dostal mezi konstruktéry už na čtvrtou příčku, o bod před McLaren. S tím se ovšem nehodlá spokojit - jeho cílem je nejpozději do roku 2020 bojovat o mistrovské tituly.

"V současnosti diskutujeme o tom, jestli bychom neměli omezit vývoj tohoto letošního auta. Ještě jsme se nerozhodli, protože jsme v tvrdém boji o vrcholové pozice ve středu pole a nemůžeme si dovolit ve vývoji polevit. Musíme o tom ale přemýšlet," připustil technický ředitel Bob Bell.

Nicovi Hülkenbergovi by nevadilo, kdyby měl obětovat část letošní sezóny ve prospěch budoucích úspěchů: "Pro mě by to nebyl problém, i kdyby to snížilo naše šance v této sezóně," uvádí německý pilot, kterému patří průběžná osmá pozice v šampionátu.

Pro příští rok se mají měnit aerodynamická pravidla kvůli usnadnění předjíždění (širší a jednodušší přední křídla, širší a hlubší zadní křídla pro zdůraznění DRS efektu, zjednodušení brzdových kanálků a deflektorů), Renault však pro tyto změny nehlasoval.

"Z mého pohledu se zdůvodnění nevěnoval dostatečný výzkum. Dal bych přednost tomu, abychom veškeré úsilí vložili do roku 2021 místo zavedení něčeho, co není moc dobře promyšleno," vysvětluje Bell.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.