Toro Rosso se může dotáhnout na špici, bojovat o pódia a v budoucnosti s Hondou velké ceny i vyhrávat, myslí si jeho technický ředitel James Key.
Stáj z Faenzy je sice v šampionátu s 13 body až na osmém místě, což je proti loňsku mírný propad, přesto si spolupráci s novým dodavatelem motorů pochvaluje: "Líbánky dávno skončily. Vztah je už mnohem hlubší, spolupráce je příkladná," hodnotí Key pro SpeedWeek.
Toro Rosso se díky Hondě stalo továrním týmem, na co není zvyklé, změna je to pro ně ovšem příjemná: "Jde o výzvu, kterou jsme široce přijali. Nikdy jsme neměli možnost tak úzce spolupracovat s výrobcem motoru. Jakožto tovární závodní tým máme větší zodpovědnost. Jde o úplně jinou situaci, než být čistě zákazníkem. Život na dráze je snazší, protože Honda reaguje na každé naše přání," pokračuje spokojeně Key.
Jejich mateřská stáj Red Bull nyní přemýšlí, že by od Renaultu přešla také k Hondě. Ta jej ale musí přesvědčit svou výkonností na dráze. Technický ředitel Toro Rosso o její schopnostech nepochybuje. Podle něj by dokonce mohli velké ceny začít vyhrávat.
"Která pravidla říkají, že jiné týmy nemohou vyhrát. Myslím, že stažení těch nejlepších je realizovatelné. A s trochou štěstí je pódium rozhodně možné. V dlouhodobějším horizontu se chceme dostat do pozice, kdy bychom s Hondou závody vyhrávali," dodává Key.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.