Toro Rosso se může dotáhnout na špici, bojovat o pódia a v budoucnosti s Hondou velké ceny i vyhrávat, myslí si jeho technický ředitel James Key.
Stáj z Faenzy je sice v šampionátu s 13 body až na osmém místě, což je proti loňsku mírný propad, přesto si spolupráci s novým dodavatelem motorů pochvaluje: "Líbánky dávno skončily. Vztah je už mnohem hlubší, spolupráce je příkladná," hodnotí Key pro SpeedWeek.
Toro Rosso se díky Hondě stalo továrním týmem, na co není zvyklé, změna je to pro ně ovšem příjemná: "Jde o výzvu, kterou jsme široce přijali. Nikdy jsme neměli možnost tak úzce spolupracovat s výrobcem motoru. Jakožto tovární závodní tým máme větší zodpovědnost. Jde o úplně jinou situaci, než být čistě zákazníkem. Život na dráze je snazší, protože Honda reaguje na každé naše přání," pokračuje spokojeně Key.
Jejich mateřská stáj Red Bull nyní přemýšlí, že by od Renaultu přešla také k Hondě. Ta jej ale musí přesvědčit svou výkonností na dráze. Technický ředitel Toro Rosso o její schopnostech nepochybuje. Podle něj by dokonce mohli velké ceny začít vyhrávat.
"Která pravidla říkají, že jiné týmy nemohou vyhrát. Myslím, že stažení těch nejlepších je realizovatelné. A s trochou štěstí je pódium rozhodně možné. V dlouhodobějším horizontu se chceme dostat do pozice, kdy bychom s Hondou závody vyhrávali," dodává Key.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.