Fernando Alonso letos kromě Formule 1 závodí také ve vytrvalostním šampionátu WEC. I když byl dříve proti navyšování počtu velkých cen, nabitý kalendář mu najednou nevadí.
Když se přemýšlelo o tom, zda by kalendář F1 nemohl obsahovat více závodů než současných 21, byl španělský jezdec jasně proti. Před letošní sezónou si ale vyzkoušel závod v Daytoně a v jejím průběhu přidal šampionát WEC.
Najednou má téměř každý víkend něco a nevadí mu to. Proč ta změna? "Protože jde o zábavné závody," odpovídá Alonso, jenž je F1 po pěti závodech nejlepším pilotem ze zbytku světa za Mercedesy, Ferrari a Red Bully.
Cožpak Formule 1 není zábava? "F1 je předvídatelná, F1 je náročná. Je o šampionátu konstruktérů. Jsou v ní na roštu různé týmy v různých rolích, ale pilot toho o moc víc udělat nemůže," vysvětluje Alonso.
"To je tou smutnou věcí. Proto mohou pneumatiky hrát určitou roli. Pneumatiky jsou letos velmi dobré, jsou výkonnější než dříve a možná představují určité řešení. Pokud rozšíříte směsi, ve strategiích pro inženýry dáte prostor kreativitě, tak to možná pomůže sportu, který je momentálně trochu na dně," dodává pilot McLarenu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.