Fernando Alonso letos kromě Formule 1 závodí také ve vytrvalostním šampionátu WEC. I když byl dříve proti navyšování počtu velkých cen, nabitý kalendář mu najednou nevadí.
Když se přemýšlelo o tom, zda by kalendář F1 nemohl obsahovat více závodů než současných 21, byl španělský jezdec jasně proti. Před letošní sezónou si ale vyzkoušel závod v Daytoně a v jejím průběhu přidal šampionát WEC.
Najednou má téměř každý víkend něco a nevadí mu to. Proč ta změna? "Protože jde o zábavné závody," odpovídá Alonso, jenž je F1 po pěti závodech nejlepším pilotem ze zbytku světa za Mercedesy, Ferrari a Red Bully.
Cožpak Formule 1 není zábava? "F1 je předvídatelná, F1 je náročná. Je o šampionátu konstruktérů. Jsou v ní na roštu různé týmy v různých rolích, ale pilot toho o moc víc udělat nemůže," vysvětluje Alonso.
"To je tou smutnou věcí. Proto mohou pneumatiky hrát určitou roli. Pneumatiky jsou letos velmi dobré, jsou výkonnější než dříve a možná představují určité řešení. Pokud rozšíříte směsi, ve strategiích pro inženýry dáte prostor kreativitě, tak to možná pomůže sportu, který je momentálně trochu na dně," dodává pilot McLarenu.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.