Sebastian Vettel se zastává Pirelli, které do Barcelony přivezlo upravené pneumatiky. Podle některých fanoušků měl totiž tento tah pomoci hlavně Mercedesu, který nedělní velkou cenu vyhrál.
Scuderia po třech vítězstvích v kvalifikaci v řadě za sebou na Mercedes najednou nestačila a nárok neměla ani v závodě. Někteří to přičítali na vrub nových pneumatik, které měly v Barceloně poprvé o 0,4 mm tenčí běhoun. "Pneumatiky byly změněny dle požadavku Mercedesu," prohlásil například odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Pirelli ale tento krok zdůvodnilo tím, že to povede ke konzistentnější výkonnosti a zabrání to přehřívání, se kterým měli v předsezónních problémech nejrychlejší tři týmy.
Vettel uznává, že nové pneumatiky, jež se objeví letos ještě dvakrát - v Paul Ricard a v Silverstone, byly hodně odlišné a že "některým zřejmě vyhovovaly více než nám." Rozhodně ale nepodporuje konspirační teorie, že tato změna byla mířena proti Ferrari.
Po ujetí 136 kol ve včerejších testech, kdy si vyzkoušel nové i původní pneumatiky, poznamenal: "Myslím, že to je úplně jasné. Obvykle nemáte možnost přehodnotit tento druh rozhodnutí, ale po dnešním dnu a jeho výsledcích si myslím, že kdybychom v neděli měli normální pneumatiky, tak bychom na tom byli ještě hůře."
V závodě, v němž musel odstoupit jeho týmový kolega Kimi Räikkönen kvůli závadě na elektroinstalaci v oblasti pohonné jednotky, dojel až jako čtvrtý. Ferrari opotřebovávalo pneumatiky rychleji než jeho soupeři, přesto za Pirelli stojí: "Podle mě to bylo správné rozhodnutí. Byla to naše chyba, že jsme nedosahovali stejného opotřebení či životnosti jako ostatní," přiznává Vettel.
Po výsledcích prvního dne testů a porovnávání pneumatik jednotlivými stájemi si oddechlo i Pirelli. "Jsem moc rád, nedokážu to zakrýt. Po víkendu, jako byl ten minulý, ano," říká šéf Mario Isola. "Chování pneumatik o víkendu se vyvíjelo dle našich očekávání. Za vysokých teplot jsme se vyhnuli puchýřům. Jsem rád, že to Sebastian řekl."
Za poklesem formy Scuderie může podle zákulisních informací další zpřísnění v oblasti práce s olejem a dodržování pravidel týkajících se rekuperace energie. Ferrari totiž mělo využívat více než 4 MJ na kolo, což FIA šetří. Hovoří se o možném podvádění a některé týmy jsou naštvané kvůli tomu, že technickému týmu Charlieho Whitinga prošetření tak dlouho trvá. Je proto možné, že se v Monaku dočkáme protestu a dalšího zajímavého vývoje.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.