Sebastian Vettel se zastává Pirelli, které do Barcelony přivezlo upravené pneumatiky. Podle některých fanoušků měl totiž tento tah pomoci hlavně Mercedesu, který nedělní velkou cenu vyhrál.
Scuderia po třech vítězstvích v kvalifikaci v řadě za sebou na Mercedes najednou nestačila a nárok neměla ani v závodě. Někteří to přičítali na vrub nových pneumatik, které měly v Barceloně poprvé o 0,4 mm tenčí běhoun. "Pneumatiky byly změněny dle požadavku Mercedesu," prohlásil například odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Pirelli ale tento krok zdůvodnilo tím, že to povede ke konzistentnější výkonnosti a zabrání to přehřívání, se kterým měli v předsezónních problémech nejrychlejší tři týmy.
Vettel uznává, že nové pneumatiky, jež se objeví letos ještě dvakrát - v Paul Ricard a v Silverstone, byly hodně odlišné a že "některým zřejmě vyhovovaly více než nám." Rozhodně ale nepodporuje konspirační teorie, že tato změna byla mířena proti Ferrari.
Po ujetí 136 kol ve včerejších testech, kdy si vyzkoušel nové i původní pneumatiky, poznamenal: "Myslím, že to je úplně jasné. Obvykle nemáte možnost přehodnotit tento druh rozhodnutí, ale po dnešním dnu a jeho výsledcích si myslím, že kdybychom v neděli měli normální pneumatiky, tak bychom na tom byli ještě hůře."
V závodě, v němž musel odstoupit jeho týmový kolega Kimi Räikkönen kvůli závadě na elektroinstalaci v oblasti pohonné jednotky, dojel až jako čtvrtý. Ferrari opotřebovávalo pneumatiky rychleji než jeho soupeři, přesto za Pirelli stojí: "Podle mě to bylo správné rozhodnutí. Byla to naše chyba, že jsme nedosahovali stejného opotřebení či životnosti jako ostatní," přiznává Vettel.
Po výsledcích prvního dne testů a porovnávání pneumatik jednotlivými stájemi si oddechlo i Pirelli. "Jsem moc rád, nedokážu to zakrýt. Po víkendu, jako byl ten minulý, ano," říká šéf Mario Isola. "Chování pneumatik o víkendu se vyvíjelo dle našich očekávání. Za vysokých teplot jsme se vyhnuli puchýřům. Jsem rád, že to Sebastian řekl."
Za poklesem formy Scuderie může podle zákulisních informací další zpřísnění v oblasti práce s olejem a dodržování pravidel týkajících se rekuperace energie. Ferrari totiž mělo využívat více než 4 MJ na kolo, což FIA šetří. Hovoří se o možném podvádění a některé týmy jsou naštvané kvůli tomu, že technickému týmu Charlieho Whitinga prošetření tak dlouho trvá. Je proto možné, že se v Monaku dočkáme protestu a dalšího zajímavého vývoje.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.