Sebastian Vettel se zastává Pirelli, které do Barcelony přivezlo upravené pneumatiky. Podle některých fanoušků měl totiž tento tah pomoci hlavně Mercedesu, který nedělní velkou cenu vyhrál.
Scuderia po třech vítězstvích v kvalifikaci v řadě za sebou na Mercedes najednou nestačila a nárok neměla ani v závodě. Někteří to přičítali na vrub nových pneumatik, které měly v Barceloně poprvé o 0,4 mm tenčí běhoun. "Pneumatiky byly změněny dle požadavku Mercedesu," prohlásil například odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Pirelli ale tento krok zdůvodnilo tím, že to povede ke konzistentnější výkonnosti a zabrání to přehřívání, se kterým měli v předsezónních problémech nejrychlejší tři týmy.
Vettel uznává, že nové pneumatiky, jež se objeví letos ještě dvakrát - v Paul Ricard a v Silverstone, byly hodně odlišné a že "některým zřejmě vyhovovaly více než nám." Rozhodně ale nepodporuje konspirační teorie, že tato změna byla mířena proti Ferrari.
Po ujetí 136 kol ve včerejších testech, kdy si vyzkoušel nové i původní pneumatiky, poznamenal: "Myslím, že to je úplně jasné. Obvykle nemáte možnost přehodnotit tento druh rozhodnutí, ale po dnešním dnu a jeho výsledcích si myslím, že kdybychom v neděli měli normální pneumatiky, tak bychom na tom byli ještě hůře."
V závodě, v němž musel odstoupit jeho týmový kolega Kimi Räikkönen kvůli závadě na elektroinstalaci v oblasti pohonné jednotky, dojel až jako čtvrtý. Ferrari opotřebovávalo pneumatiky rychleji než jeho soupeři, přesto za Pirelli stojí: "Podle mě to bylo správné rozhodnutí. Byla to naše chyba, že jsme nedosahovali stejného opotřebení či životnosti jako ostatní," přiznává Vettel.
Po výsledcích prvního dne testů a porovnávání pneumatik jednotlivými stájemi si oddechlo i Pirelli. "Jsem moc rád, nedokážu to zakrýt. Po víkendu, jako byl ten minulý, ano," říká šéf Mario Isola. "Chování pneumatik o víkendu se vyvíjelo dle našich očekávání. Za vysokých teplot jsme se vyhnuli puchýřům. Jsem rád, že to Sebastian řekl."
Za poklesem formy Scuderie může podle zákulisních informací další zpřísnění v oblasti práce s olejem a dodržování pravidel týkajících se rekuperace energie. Ferrari totiž mělo využívat více než 4 MJ na kolo, což FIA šetří. Hovoří se o možném podvádění a některé týmy jsou naštvané kvůli tomu, že technickému týmu Charlieho Whitinga prošetření tak dlouho trvá. Je proto možné, že se v Monaku dočkáme protestu a dalšího zajímavého vývoje.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.