Sebastian Vettel se zastává Pirelli, které do Barcelony přivezlo upravené pneumatiky. Podle některých fanoušků měl totiž tento tah pomoci hlavně Mercedesu, který nedělní velkou cenu vyhrál.
Scuderia po třech vítězstvích v kvalifikaci v řadě za sebou na Mercedes najednou nestačila a nárok neměla ani v závodě. Někteří to přičítali na vrub nových pneumatik, které měly v Barceloně poprvé o 0,4 mm tenčí běhoun. "Pneumatiky byly změněny dle požadavku Mercedesu," prohlásil například odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Pirelli ale tento krok zdůvodnilo tím, že to povede ke konzistentnější výkonnosti a zabrání to přehřívání, se kterým měli v předsezónních problémech nejrychlejší tři týmy.
Vettel uznává, že nové pneumatiky, jež se objeví letos ještě dvakrát - v Paul Ricard a v Silverstone, byly hodně odlišné a že "některým zřejmě vyhovovaly více než nám." Rozhodně ale nepodporuje konspirační teorie, že tato změna byla mířena proti Ferrari.
Po ujetí 136 kol ve včerejších testech, kdy si vyzkoušel nové i původní pneumatiky, poznamenal: "Myslím, že to je úplně jasné. Obvykle nemáte možnost přehodnotit tento druh rozhodnutí, ale po dnešním dnu a jeho výsledcích si myslím, že kdybychom v neděli měli normální pneumatiky, tak bychom na tom byli ještě hůře."
V závodě, v němž musel odstoupit jeho týmový kolega Kimi Räikkönen kvůli závadě na elektroinstalaci v oblasti pohonné jednotky, dojel až jako čtvrtý. Ferrari opotřebovávalo pneumatiky rychleji než jeho soupeři, přesto za Pirelli stojí: "Podle mě to bylo správné rozhodnutí. Byla to naše chyba, že jsme nedosahovali stejného opotřebení či životnosti jako ostatní," přiznává Vettel.
Po výsledcích prvního dne testů a porovnávání pneumatik jednotlivými stájemi si oddechlo i Pirelli. "Jsem moc rád, nedokážu to zakrýt. Po víkendu, jako byl ten minulý, ano," říká šéf Mario Isola. "Chování pneumatik o víkendu se vyvíjelo dle našich očekávání. Za vysokých teplot jsme se vyhnuli puchýřům. Jsem rád, že to Sebastian řekl."
Za poklesem formy Scuderie může podle zákulisních informací další zpřísnění v oblasti práce s olejem a dodržování pravidel týkajících se rekuperace energie. Ferrari totiž mělo využívat více než 4 MJ na kolo, což FIA šetří. Hovoří se o možném podvádění a některé týmy jsou naštvané kvůli tomu, že technickému týmu Charlieho Whitinga prošetření tak dlouho trvá. Je proto možné, že se v Monaku dočkáme protestu a dalšího zajímavého vývoje.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.