Velmi frustrující Velká cena Španělska podle Hondy zamaskoval pokrok, který s Toro Rosso dosáhla po předchozích dvou náročných víkendech.
Po skvělém výsledku v Bahrajnu, kde dojel Pierre Gasly na čtvrtém místě, přišel v Číně a v Ázerbájdžánu znatelný pokles. V Barceloně se však Gaslymu podařilo opět dostat do Q2, jenže v prvním kole jej smetl Romain Grosjean, a Brendon Hartley dojel 12. poté, co startoval z posledního místa kvůli své havárii ve 3. tréninku a kompletní přestavbě vozu.
Honda tvrdí, že před Španělskem dosáhla po analýze svého managementu energie v předchozích dvou podnicích s velmi dlouhými rovinkami pokroku pokrok, jen to nemohla patřičně prokázat: "Od startu do konce jsme se učili, a také jsme uplatnili výsledky naší analýzy z předchozího závodu. Myslím, že technicky jsme absolvovali celkem slušný víkend. Vlastní výsledek v závodě byl velmi frustrující," říká technický šéf Hondy Tojoharu Tanabe.
O kolik se japonský výrobce zlepšil? "To se těžko měří, protože jde o odlišnou trať. Kdybychom se vrátili zpět do Baku a zkusili ho odjet jinak, pak bychom vám mohli říct přesně, kolik by to dělalo v čase na kolo a v rychlosti. V Baku jsme přišli na lepší management energie a aplikovali jsme několik kalibrací, abychom udrželi závodní situaci, takže to vypadá OK," odpovídá Tanabe.
Uznává, že Honda může svůj pokrok doložit pouze "časem či pozicí, což je pro nás důležité," což se v Barceloně kvůli okolnostem nepodařilo, víkend však zvýšil její důvěru v to, že se nachází na té správné cestě, byť dodává stále tu nejslabší pohonnou jednotku v poli.
V pátečních trénincích to s formou Toro Rosso moc dobře nevypadala - oba piloti si stěžovali na vyvážení vozu, po změnách před sobotou se ale zlepšila. "Uplatnili jsme něco z předchozího šetření. Pátek nebyl dobrý, takže jsme aplikovali něco jiného podle toho, co jsme se naučili, a zlepšili jsme se. Díky tomu chápeme, že náš směr je OK," dodává Tanabe.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.