Velmi frustrující Velká cena Španělska podle Hondy zamaskoval pokrok, který s Toro Rosso dosáhla po předchozích dvou náročných víkendech.
Po skvělém výsledku v Bahrajnu, kde dojel Pierre Gasly na čtvrtém místě, přišel v Číně a v Ázerbájdžánu znatelný pokles. V Barceloně se však Gaslymu podařilo opět dostat do Q2, jenže v prvním kole jej smetl Romain Grosjean, a Brendon Hartley dojel 12. poté, co startoval z posledního místa kvůli své havárii ve 3. tréninku a kompletní přestavbě vozu.
Honda tvrdí, že před Španělskem dosáhla po analýze svého managementu energie v předchozích dvou podnicích s velmi dlouhými rovinkami pokroku pokrok, jen to nemohla patřičně prokázat: "Od startu do konce jsme se učili, a také jsme uplatnili výsledky naší analýzy z předchozího závodu. Myslím, že technicky jsme absolvovali celkem slušný víkend. Vlastní výsledek v závodě byl velmi frustrující," říká technický šéf Hondy Tojoharu Tanabe.
O kolik se japonský výrobce zlepšil? "To se těžko měří, protože jde o odlišnou trať. Kdybychom se vrátili zpět do Baku a zkusili ho odjet jinak, pak bychom vám mohli říct přesně, kolik by to dělalo v čase na kolo a v rychlosti. V Baku jsme přišli na lepší management energie a aplikovali jsme několik kalibrací, abychom udrželi závodní situaci, takže to vypadá OK," odpovídá Tanabe.
Uznává, že Honda může svůj pokrok doložit pouze "časem či pozicí, což je pro nás důležité," což se v Barceloně kvůli okolnostem nepodařilo, víkend však zvýšil její důvěru v to, že se nachází na té správné cestě, byť dodává stále tu nejslabší pohonnou jednotku v poli.
V pátečních trénincích to s formou Toro Rosso moc dobře nevypadala - oba piloti si stěžovali na vyvážení vozu, po změnách před sobotou se ale zlepšila. "Uplatnili jsme něco z předchozího šetření. Pátek nebyl dobrý, takže jsme aplikovali něco jiného podle toho, co jsme se naučili, a zlepšili jsme se. Díky tomu chápeme, že náš směr je OK," dodává Tanabe.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.