Vylepšení, které McLaren přivezl do Barcelony, sice podle jezdce Fernanda Alonsa vedly ke zrychlení vozu MCL33, na špičku však stále nestačí.
Britský tým zaujal především novým unikátním nosem, nový aerodynamický balík fungoval, ale špičkové stáje své vozy dokáží vyvíjet podobným tempem. I ve zbytku sezóny tedy bude zřejmě odsouzen pouze k boji o čtvrtou pozici mezi konstruktéry.
"Věděli jsme, že vylepšení nás dostanou ve středu pole do lepší pozice. Myslím, že jsme dostihli Renault a zřejmě i Haas. Ale první tři týmy stále vyvíjejí své vozy stejně rychle jako my, takže si tu ztrátu žel udržujeme," komentuje Alonso po Velké ceně Španělska.
McLaren se po ní propadl o bod za Renault na pátou příčku a v dalších závodech nic lehkého nečeká. "Myslím, že to bude těžké. Tady jsme dosáhli dobrého pokroku. Na Renault jsme v Baku ztráceli 8 desetin, 9 desetin v Číně. A tady jsme na tom v kvalifikaci byli stejně a v závodě hodně podobně. Takže jsme udělali pokrok, ale víme, že to ještě bude velká bitva až do konce. Důležité je bodovat v každém závodě," pokračuje Alonso.
Po první zatáčce si tentokrát myslel, že na body nedosáhne, přesto dokázal popáté za sebou letos skórovat: "Začínali jsme na měkčí sadě pneumatik, protože jsme druhou část kvalifikaci odjeli na červených. Cílem bylo získat v prvních kolech pozice, a pak zajet velmi brzdy do boxů kvůli těm pneumatikám.
Ale pozice jsme v prvním kole kvůli incidentu ve druhé zatáčce ztratili. Ocitli jsme se ve velmi těžké pozici v 2. a v 3. kole. Myslel jsem si, že to nebude možné dostat se na body. Během závodu jsem se soustředil spíše na oblohu než na fandící tribuny, protože v některých zatáčkách byly velmi tmavé mraky. Myslel jsem si, že by nám mohl déšť pomoci, ale až do konce žel nepřišel.
Naštěstí jsme odjeli dobrý závod a pokračujeme ve skórování, pět závodů za sebou - to je to, co jsme chtěli. Jsem teď opravdu spokojený," dodal Španěl, jenž je v šampionátu na sedmé pozici za piloty Red Bullu, na Verstappena přitom ztrácí jediný bod.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.