Vylepšení, které McLaren přivezl do Barcelony, sice podle jezdce Fernanda Alonsa vedly ke zrychlení vozu MCL33, na špičku však stále nestačí.
Britský tým zaujal především novým unikátním nosem, nový aerodynamický balík fungoval, ale špičkové stáje své vozy dokáží vyvíjet podobným tempem. I ve zbytku sezóny tedy bude zřejmě odsouzen pouze k boji o čtvrtou pozici mezi konstruktéry.
"Věděli jsme, že vylepšení nás dostanou ve středu pole do lepší pozice. Myslím, že jsme dostihli Renault a zřejmě i Haas. Ale první tři týmy stále vyvíjejí své vozy stejně rychle jako my, takže si tu ztrátu žel udržujeme," komentuje Alonso po Velké ceně Španělska.
McLaren se po ní propadl o bod za Renault na pátou příčku a v dalších závodech nic lehkého nečeká. "Myslím, že to bude těžké. Tady jsme dosáhli dobrého pokroku. Na Renault jsme v Baku ztráceli 8 desetin, 9 desetin v Číně. A tady jsme na tom v kvalifikaci byli stejně a v závodě hodně podobně. Takže jsme udělali pokrok, ale víme, že to ještě bude velká bitva až do konce. Důležité je bodovat v každém závodě," pokračuje Alonso.
Po první zatáčce si tentokrát myslel, že na body nedosáhne, přesto dokázal popáté za sebou letos skórovat: "Začínali jsme na měkčí sadě pneumatik, protože jsme druhou část kvalifikaci odjeli na červených. Cílem bylo získat v prvních kolech pozice, a pak zajet velmi brzdy do boxů kvůli těm pneumatikám.
Ale pozice jsme v prvním kole kvůli incidentu ve druhé zatáčce ztratili. Ocitli jsme se ve velmi těžké pozici v 2. a v 3. kole. Myslel jsem si, že to nebude možné dostat se na body. Během závodu jsem se soustředil spíše na oblohu než na fandící tribuny, protože v některých zatáčkách byly velmi tmavé mraky. Myslel jsem si, že by nám mohl déšť pomoci, ale až do konce žel nepřišel.
Naštěstí jsme odjeli dobrý závod a pokračujeme ve skórování, pět závodů za sebou - to je to, co jsme chtěli. Jsem teď opravdu spokojený," dodal Španěl, jenž je v šampionátu na sedmé pozici za piloty Red Bullu, na Verstappena přitom ztrácí jediný bod.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.