Vylepšení, které McLaren přivezl do Barcelony, sice podle jezdce Fernanda Alonsa vedly ke zrychlení vozu MCL33, na špičku však stále nestačí.
Britský tým zaujal především novým unikátním nosem, nový aerodynamický balík fungoval, ale špičkové stáje své vozy dokáží vyvíjet podobným tempem. I ve zbytku sezóny tedy bude zřejmě odsouzen pouze k boji o čtvrtou pozici mezi konstruktéry.
"Věděli jsme, že vylepšení nás dostanou ve středu pole do lepší pozice. Myslím, že jsme dostihli Renault a zřejmě i Haas. Ale první tři týmy stále vyvíjejí své vozy stejně rychle jako my, takže si tu ztrátu žel udržujeme," komentuje Alonso po Velké ceně Španělska.
McLaren se po ní propadl o bod za Renault na pátou příčku a v dalších závodech nic lehkého nečeká. "Myslím, že to bude těžké. Tady jsme dosáhli dobrého pokroku. Na Renault jsme v Baku ztráceli 8 desetin, 9 desetin v Číně. A tady jsme na tom v kvalifikaci byli stejně a v závodě hodně podobně. Takže jsme udělali pokrok, ale víme, že to ještě bude velká bitva až do konce. Důležité je bodovat v každém závodě," pokračuje Alonso.
Po první zatáčce si tentokrát myslel, že na body nedosáhne, přesto dokázal popáté za sebou letos skórovat: "Začínali jsme na měkčí sadě pneumatik, protože jsme druhou část kvalifikaci odjeli na červených. Cílem bylo získat v prvních kolech pozice, a pak zajet velmi brzdy do boxů kvůli těm pneumatikám.
Ale pozice jsme v prvním kole kvůli incidentu ve druhé zatáčce ztratili. Ocitli jsme se ve velmi těžké pozici v 2. a v 3. kole. Myslel jsem si, že to nebude možné dostat se na body. Během závodu jsem se soustředil spíše na oblohu než na fandící tribuny, protože v některých zatáčkách byly velmi tmavé mraky. Myslel jsem si, že by nám mohl déšť pomoci, ale až do konce žel nepřišel.
Naštěstí jsme odjeli dobrý závod a pokračujeme ve skórování, pět závodů za sebou - to je to, co jsme chtěli. Jsem teď opravdu spokojený," dodal Španěl, jenž je v šampionátu na sedmé pozici za piloty Red Bullu, na Verstappena přitom ztrácí jediný bod.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.