Romain Grosjean byl včera vyšetřován kvůli své reakci ve druhé zatáčce. Poté, co ztratil kontrolu nad svým vozem, sešlápl místo brzdy plyn a způsobil hromadnou nehodu. Komisaři mu udělili trestné body a pykat bude i na startovním roštu v Monaku, kde se téměř nedá předjíždět.
Když za svým týmovým kolegou ve smečce vozů po startu ztratil v 3. zatáčce přítlak, tak se roztočil. Ale místo toho, aby tvrdě brzdil, sešlápl plyn, a sestřelil ještě Nica Hülkenberga a Pierra Gaslyho. Panel komisařů, mezi nimiž za jezdce zasedal Derek Warwick, se jednomyslně shodl na trestu. Grosjean si z Barcelony odnáší 2 trestné body ke své licenci a tři trestná místa pro startovní rošt v Monaku.
"Pilot komisařům vysvětlil, že ve své setrvačnosti zamíří do středu tratě, proto se rozhodl sešlápnout plyn, aby se dostal křížem na pravou stranu dráhy mimo dráhu vozů za ním. Přitom se ale dostal do cesty vozům číslo 27 a 10. Komisařům sdělil, že se tak rozhodl, aby se vyhnul ostatním vozům a že podle něj šlo o tu nejlepší možnost," popisují komisaři ve své oficiální zprávě.
"Byť je podle komisařů je spekulace to, kde by jeho auto skončilo, pokud by zvolil jinou alternativu, tak je jasné, že překřížením dráhy před vozy za ním, pro což se rozhodl, povede ke kolizi. Navíc po zhlédnutí videa zjistili, že jel ve smyku v levé části trati a byl téměř celý mimo ní, když se rozhodl ji překřížit," všímají si nesmyslného manévru Francouze. Protáčením kol navíc vytvořil v zatáčce nebezpečnou kouřovou clonu.
Grosjean ale tvrdí, že nemohl udělat nic pro to, aby se vyhnul kolizi: "Nemyslím si, že s tím šlo něco udělat. Kdybych brzdil, tak by auto dostalo smyk stejným způsobem. Snažil jsem se zůstat na plynu, abych byl ve smyku, a s nikým se nesrazil. Šlo o normální lidský reflex. Jakmile začalo auto jet pozpátku, tak to bylo velmi těžké."
Seconds into the #SpanishGP - carnage 💥Take a look at *that* early crash from all the angles 👀Grosjean OUTGasly OUTHulkenberg OUT#F1 pic.twitter.com/3RinHMW1BF
— Formula 1 (@F1) May 13, 2018Hülkenberg, jenž to odnesl se zdemolovaným vozem, Grosjeana vůbec nechápal: "V takovém scénáři rozhodně nevypadá nejlépe. O víkendu má hodně rád smyky, ale v prvním kole s vozy okolo k tomu není vhodná chvíle. Musí se na to podívat a odvést doma určitou práci."
Podle Gaslyho mohl pilot Haasu "brzdit a skončilo by to jinak," šlo o děsivou nehodu. "Bylu úplně napříč a přes kouř jsem toho moc neviděl. Těsně před nárazem jsem viděl, že úplně zastavil, neměl jsem kam jet. Snažil jsem se uvolnit řízení, ale náraz byl hodně tvrdý."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.