Romain Grosjean byl včera vyšetřován kvůli své reakci ve druhé zatáčce. Poté, co ztratil kontrolu nad svým vozem, sešlápl místo brzdy plyn a způsobil hromadnou nehodu. Komisaři mu udělili trestné body a pykat bude i na startovním roštu v Monaku, kde se téměř nedá předjíždět.
Když za svým týmovým kolegou ve smečce vozů po startu ztratil v 3. zatáčce přítlak, tak se roztočil. Ale místo toho, aby tvrdě brzdil, sešlápl plyn, a sestřelil ještě Nica Hülkenberga a Pierra Gaslyho. Panel komisařů, mezi nimiž za jezdce zasedal Derek Warwick, se jednomyslně shodl na trestu. Grosjean si z Barcelony odnáší 2 trestné body ke své licenci a tři trestná místa pro startovní rošt v Monaku.
"Pilot komisařům vysvětlil, že ve své setrvačnosti zamíří do středu tratě, proto se rozhodl sešlápnout plyn, aby se dostal křížem na pravou stranu dráhy mimo dráhu vozů za ním. Přitom se ale dostal do cesty vozům číslo 27 a 10. Komisařům sdělil, že se tak rozhodl, aby se vyhnul ostatním vozům a že podle něj šlo o tu nejlepší možnost," popisují komisaři ve své oficiální zprávě.
"Byť je podle komisařů je spekulace to, kde by jeho auto skončilo, pokud by zvolil jinou alternativu, tak je jasné, že překřížením dráhy před vozy za ním, pro což se rozhodl, povede ke kolizi. Navíc po zhlédnutí videa zjistili, že jel ve smyku v levé části trati a byl téměř celý mimo ní, když se rozhodl ji překřížit," všímají si nesmyslného manévru Francouze. Protáčením kol navíc vytvořil v zatáčce nebezpečnou kouřovou clonu.
Grosjean ale tvrdí, že nemohl udělat nic pro to, aby se vyhnul kolizi: "Nemyslím si, že s tím šlo něco udělat. Kdybych brzdil, tak by auto dostalo smyk stejným způsobem. Snažil jsem se zůstat na plynu, abych byl ve smyku, a s nikým se nesrazil. Šlo o normální lidský reflex. Jakmile začalo auto jet pozpátku, tak to bylo velmi těžké."
Seconds into the #SpanishGP - carnage 💥Take a look at *that* early crash from all the angles 👀Grosjean OUTGasly OUTHulkenberg OUT#F1 pic.twitter.com/3RinHMW1BF
— Formula 1 (@F1) May 13, 2018Hülkenberg, jenž to odnesl se zdemolovaným vozem, Grosjeana vůbec nechápal: "V takovém scénáři rozhodně nevypadá nejlépe. O víkendu má hodně rád smyky, ale v prvním kole s vozy okolo k tomu není vhodná chvíle. Musí se na to podívat a odvést doma určitou práci."
Podle Gaslyho mohl pilot Haasu "brzdit a skončilo by to jinak," šlo o děsivou nehodu. "Bylu úplně napříč a přes kouř jsem toho moc neviděl. Těsně před nárazem jsem viděl, že úplně zastavil, neměl jsem kam jet. Snažil jsem se uvolnit řízení, ale náraz byl hodně tvrdý."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.