BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců v průběhu Velké ceny Španělska a jaké v ní zvolily strategie?
Nejrychlejší zastávku jsme viděli u Red Bullu, který zvládl přezout Ricciarda v 33. kole závodu za 2,26 sekundy a Verstappena o kolo později za 2,38 s.
Mezi ně se svým kvalitním výkonem vměstnali mechanici Williamsu, jež zdrželi Strolla v 20. kol 2,36 vteřiny a Sirotkina 2,49 s. Do 2,5 s se pak vešel už jen McLaren při přezouvání Alonsa v 21. kole.
Do Velké ceny Španělska startovalo 18 pilotů na měkké směsi, pouze Alonso musel po včerejší kvalifikaci super-měkkou a Ericsson si vybral středně-tvrdou směs.
Deset klasifikovaných jezdců si vystačilo s jedinou zastávkou, tři zvolili dvouzastávkovou strategii a Sirotkin se v boxech ukázal dokonce třikrát. Nejdelší stint předvedl Bottas, jenž ujel 47 kol na jedné směsi středně-tvrdých pneumatik, což představuje 71 % závodu vypsaného na 66 kol.
Podmínky byly proměnlivé: svítilo slunce, spadlo pár kapek (ale nerozpršelo se, byť se někteří piloti v čele s Alonsem neustále vyptávali na déšť) a foukal proměnlivý vítr, což vedlo k tomu, že se přilnavost měnila. Brzký výjezd safety caru a fáze virtuálních safety caru pomohly snížit opotřebení a degradaci pneumatik. Zajímavé bylo, že jsme přesto ke konci u některých jezdců slyšeli důrazné pokyny ke zvolnění kvůli spotřebě paliva.
Závod končil za teploty vzduchu 17 °C, asfalt byl vyhřátý na 26 °C. Nový povrch byl znatelně rychlejší, čelní piloti zajížděli až o čtyři sekundy rychlejší časy než loni, podobným rozdílem padl také traťový rekord.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.