BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců v průběhu Velké ceny Španělska a jaké v ní zvolily strategie?
Nejrychlejší zastávku jsme viděli u Red Bullu, který zvládl přezout Ricciarda v 33. kole závodu za 2,26 sekundy a Verstappena o kolo později za 2,38 s.
Mezi ně se svým kvalitním výkonem vměstnali mechanici Williamsu, jež zdrželi Strolla v 20. kol 2,36 vteřiny a Sirotkina 2,49 s. Do 2,5 s se pak vešel už jen McLaren při přezouvání Alonsa v 21. kole.
Do Velké ceny Španělska startovalo 18 pilotů na měkké směsi, pouze Alonso musel po včerejší kvalifikaci super-měkkou a Ericsson si vybral středně-tvrdou směs.
Deset klasifikovaných jezdců si vystačilo s jedinou zastávkou, tři zvolili dvouzastávkovou strategii a Sirotkin se v boxech ukázal dokonce třikrát. Nejdelší stint předvedl Bottas, jenž ujel 47 kol na jedné směsi středně-tvrdých pneumatik, což představuje 71 % závodu vypsaného na 66 kol.
Podmínky byly proměnlivé: svítilo slunce, spadlo pár kapek (ale nerozpršelo se, byť se někteří piloti v čele s Alonsem neustále vyptávali na déšť) a foukal proměnlivý vítr, což vedlo k tomu, že se přilnavost měnila. Brzký výjezd safety caru a fáze virtuálních safety caru pomohly snížit opotřebení a degradaci pneumatik. Zajímavé bylo, že jsme přesto ke konci u některých jezdců slyšeli důrazné pokyny ke zvolnění kvůli spotřebě paliva.
Závod končil za teploty vzduchu 17 °C, asfalt byl vyhřátý na 26 °C. Nový povrch byl znatelně rychlejší, čelní piloti zajížděli až o čtyři sekundy rychlejší časy než loni, podobným rozdílem padl také traťový rekord.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.