BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců v průběhu Velké ceny Španělska a jaké v ní zvolily strategie?
Nejrychlejší zastávku jsme viděli u Red Bullu, který zvládl přezout Ricciarda v 33. kole závodu za 2,26 sekundy a Verstappena o kolo později za 2,38 s.
Mezi ně se svým kvalitním výkonem vměstnali mechanici Williamsu, jež zdrželi Strolla v 20. kol 2,36 vteřiny a Sirotkina 2,49 s. Do 2,5 s se pak vešel už jen McLaren při přezouvání Alonsa v 21. kole.
Do Velké ceny Španělska startovalo 18 pilotů na měkké směsi, pouze Alonso musel po včerejší kvalifikaci super-měkkou a Ericsson si vybral středně-tvrdou směs.
Deset klasifikovaných jezdců si vystačilo s jedinou zastávkou, tři zvolili dvouzastávkovou strategii a Sirotkin se v boxech ukázal dokonce třikrát. Nejdelší stint předvedl Bottas, jenž ujel 47 kol na jedné směsi středně-tvrdých pneumatik, což představuje 71 % závodu vypsaného na 66 kol.
Podmínky byly proměnlivé: svítilo slunce, spadlo pár kapek (ale nerozpršelo se, byť se někteří piloti v čele s Alonsem neustále vyptávali na déšť) a foukal proměnlivý vítr, což vedlo k tomu, že se přilnavost měnila. Brzký výjezd safety caru a fáze virtuálních safety caru pomohly snížit opotřebení a degradaci pneumatik. Zajímavé bylo, že jsme přesto ke konci u některých jezdců slyšeli důrazné pokyny ke zvolnění kvůli spotřebě paliva.
Závod končil za teploty vzduchu 17 °C, asfalt byl vyhřátý na 26 °C. Nový povrch byl znatelně rychlejší, čelní piloti zajížděli až o čtyři sekundy rychlejší časy než loni, podobným rozdílem padl také traťový rekord.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.