Robert Kubica připustil, že s monopostem Williamsu není zábava jezdit, dle jeho slov je s ním náročná práce. Se svojí první tréninkovou jízdou od roku 2010 byl ale dle svých slov spokojen.
Robert Kubica má v plánu letos tři páteční tréninky s Williamsem, ten první z nich vyčerpal teď v Barceloně. Naposledy jsme jej mohli vidět ve volném tréninku v Emirátech v roce 2010. Pro Renault pak odjel poslední závod sezony a v únoru následujícího roku havaroval v rally závodě, což přerušilo jeho kariéru.
Dnes byl Polák ale až 19. nejrychlejší a na nejrychlejšího ztratil 3,3 vteřiny. Za ním už byl jen týmový kolega, Lance Stroll, který navíc půl hodiny před koncem tréninku havaroval. "Je těžké říci, že to byla zábava, protože vyvážení našeho auta bylo velmi špatné a bylo velmi náročné jej řídit, takže bylo těžké si to užít. S tréninkem a také tím, jak jsem reagoval na těžké podmínky a náročné vyvážení, jsem ale spokojen. Zní to zvláštně, že můžete být spokojen s 19. místem, ale doopravdy jsem šťastný," říká Robert Kubica.
"Abyste si to užívali, tak potřebujete auto, které sedí vašemu jízdnímu stylu a dává vám prostor pro jeho řízení. Teď jsme bohužel v pozici, kdy jezdíme po trati a auto neřídíme. A to není zábavné. Je to těžká práce. Vím, že to zní zvláštně, ale je to těžká práce ztrácet 4 vteřiny. Je to těžší práce než bojovat o možná jednu nebo dvě desetiny. V naší pozici je to spíš tak, že řídíte auto do toho, co se děje. Nevíte, co se stane, dokud se to nestane. A pak reagujete na auto, což je těžkou prací," pokračuje Kubica.
Dle něj Williams "přesně ví, co bylo naší nejslabší částí auta. Už jsme začali projekt, který bychom to měli lépe pochopit, zlepšit to a snad to celé vyřešit. Ale pravděpodobně to není otázka jednoho dne nebo měsíce, chce to déle. Zázraky se nestanou. Budeme mít lepší tratě, jako například Baku. Při příjezdu do Barcelony jsem očekával, že budu v náročné situaci. První trénink byl ale náročnější, než jsem očekával. Teď tedy musíme pomoci naším hlavním jezdcům s vyvážením auta, aby pro ně bylo jednodušší jej řídit. Ale výkonnost je odlišným příběhem."
Kubica pak ještě dodal, že očekával, že jeho návrat na závodní trať po sedmi a půl letech bude provázet více emocí, ale dle něj se vlastně jedná o dobré znamení. "Znamená to, že se to stává přirozenějším po tak dlouhé době, kdy jsem byl mimo sport." Dle něj provázelo jeho první jízdy s monopostem F1 vloni v létě více emocí. Na dotaz, jestli jej potěšilo, že by rychlejší než Stroll, odpověděl: "Ne. Znám svoji cenu. Nemusím se dívat na časy kol."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.