Robert Kubica připustil, že s monopostem Williamsu není zábava jezdit, dle jeho slov je s ním náročná práce. Se svojí první tréninkovou jízdou od roku 2010 byl ale dle svých slov spokojen.
Robert Kubica má v plánu letos tři páteční tréninky s Williamsem, ten první z nich vyčerpal teď v Barceloně. Naposledy jsme jej mohli vidět ve volném tréninku v Emirátech v roce 2010. Pro Renault pak odjel poslední závod sezony a v únoru následujícího roku havaroval v rally závodě, což přerušilo jeho kariéru.
Dnes byl Polák ale až 19. nejrychlejší a na nejrychlejšího ztratil 3,3 vteřiny. Za ním už byl jen týmový kolega, Lance Stroll, který navíc půl hodiny před koncem tréninku havaroval. "Je těžké říci, že to byla zábava, protože vyvážení našeho auta bylo velmi špatné a bylo velmi náročné jej řídit, takže bylo těžké si to užít. S tréninkem a také tím, jak jsem reagoval na těžké podmínky a náročné vyvážení, jsem ale spokojen. Zní to zvláštně, že můžete být spokojen s 19. místem, ale doopravdy jsem šťastný," říká Robert Kubica.
"Abyste si to užívali, tak potřebujete auto, které sedí vašemu jízdnímu stylu a dává vám prostor pro jeho řízení. Teď jsme bohužel v pozici, kdy jezdíme po trati a auto neřídíme. A to není zábavné. Je to těžká práce. Vím, že to zní zvláštně, ale je to těžká práce ztrácet 4 vteřiny. Je to těžší práce než bojovat o možná jednu nebo dvě desetiny. V naší pozici je to spíš tak, že řídíte auto do toho, co se děje. Nevíte, co se stane, dokud se to nestane. A pak reagujete na auto, což je těžkou prací," pokračuje Kubica.
Dle něj Williams "přesně ví, co bylo naší nejslabší částí auta. Už jsme začali projekt, který bychom to měli lépe pochopit, zlepšit to a snad to celé vyřešit. Ale pravděpodobně to není otázka jednoho dne nebo měsíce, chce to déle. Zázraky se nestanou. Budeme mít lepší tratě, jako například Baku. Při příjezdu do Barcelony jsem očekával, že budu v náročné situaci. První trénink byl ale náročnější, než jsem očekával. Teď tedy musíme pomoci naším hlavním jezdcům s vyvážením auta, aby pro ně bylo jednodušší jej řídit. Ale výkonnost je odlišným příběhem."
Kubica pak ještě dodal, že očekával, že jeho návrat na závodní trať po sedmi a půl letech bude provázet více emocí, ale dle něj se vlastně jedná o dobré znamení. "Znamená to, že se to stává přirozenějším po tak dlouhé době, kdy jsem byl mimo sport." Dle něj provázelo jeho první jízdy s monopostem F1 vloni v létě více emocí. Na dotaz, jestli jej potěšilo, že by rychlejší než Stroll, odpověděl: "Ne. Znám svoji cenu. Nemusím se dívat na časy kol."
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.