Robert Kubica připustil, že s monopostem Williamsu není zábava jezdit, dle jeho slov je s ním náročná práce. Se svojí první tréninkovou jízdou od roku 2010 byl ale dle svých slov spokojen.
Robert Kubica má v plánu letos tři páteční tréninky s Williamsem, ten první z nich vyčerpal teď v Barceloně. Naposledy jsme jej mohli vidět ve volném tréninku v Emirátech v roce 2010. Pro Renault pak odjel poslední závod sezony a v únoru následujícího roku havaroval v rally závodě, což přerušilo jeho kariéru.
Dnes byl Polák ale až 19. nejrychlejší a na nejrychlejšího ztratil 3,3 vteřiny. Za ním už byl jen týmový kolega, Lance Stroll, který navíc půl hodiny před koncem tréninku havaroval. "Je těžké říci, že to byla zábava, protože vyvážení našeho auta bylo velmi špatné a bylo velmi náročné jej řídit, takže bylo těžké si to užít. S tréninkem a také tím, jak jsem reagoval na těžké podmínky a náročné vyvážení, jsem ale spokojen. Zní to zvláštně, že můžete být spokojen s 19. místem, ale doopravdy jsem šťastný," říká Robert Kubica.
"Abyste si to užívali, tak potřebujete auto, které sedí vašemu jízdnímu stylu a dává vám prostor pro jeho řízení. Teď jsme bohužel v pozici, kdy jezdíme po trati a auto neřídíme. A to není zábavné. Je to těžká práce. Vím, že to zní zvláštně, ale je to těžká práce ztrácet 4 vteřiny. Je to těžší práce než bojovat o možná jednu nebo dvě desetiny. V naší pozici je to spíš tak, že řídíte auto do toho, co se děje. Nevíte, co se stane, dokud se to nestane. A pak reagujete na auto, což je těžkou prací," pokračuje Kubica.
Dle něj Williams "přesně ví, co bylo naší nejslabší částí auta. Už jsme začali projekt, který bychom to měli lépe pochopit, zlepšit to a snad to celé vyřešit. Ale pravděpodobně to není otázka jednoho dne nebo měsíce, chce to déle. Zázraky se nestanou. Budeme mít lepší tratě, jako například Baku. Při příjezdu do Barcelony jsem očekával, že budu v náročné situaci. První trénink byl ale náročnější, než jsem očekával. Teď tedy musíme pomoci naším hlavním jezdcům s vyvážením auta, aby pro ně bylo jednodušší jej řídit. Ale výkonnost je odlišným příběhem."
Kubica pak ještě dodal, že očekával, že jeho návrat na závodní trať po sedmi a půl letech bude provázet více emocí, ale dle něj se vlastně jedná o dobré znamení. "Znamená to, že se to stává přirozenějším po tak dlouhé době, kdy jsem byl mimo sport." Dle něj provázelo jeho první jízdy s monopostem F1 vloni v létě více emocí. Na dotaz, jestli jej potěšilo, že by rychlejší než Stroll, odpověděl: "Ne. Znám svoji cenu. Nemusím se dívat na časy kol."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.