Dle Fernanda Alonsa udělala vylepšení, která McLaren nasadil na svoje monoposty v Barceloně, jeho vůz mnohem lepším.
Tým z britského Wokingu oznámil několik vylepšení pro svůj speciál MCL33 poháněný agregáty od Renaultu. Asi nejzajímavější novinku je do očí bijící nos McLarenu, který budí pozornost od doby, co byl na veřejnosti poprvé prezentován ve čtvrtek. Ačkoliv Alonso dojel v prvním tréninku šestý a ve druhém až dvanáctý, tak dle Španěla je nový balíček jasným krokem vpřed.
"Je o hodně lepší," začal Fernando Alonso o novém autě. "Byl to krok dopředu. Cítil jsem se lépe, cítil jsem mnohem více gripu. Myslím, že podmínky dnes byly díky větru a vysoké teplotě náročné. Ale auto jsem lépe cítil, takže určitě krok dopředu. Zítra uvidíme, jak moc jsme se zlepšili ve srovnání s ostatními. Cekově si myslím, že jsme byli o něco málo konkurenceschopnější než kterýkoliv jiný pátek. Takže doufejme, že by zítra mohla být Q3 poprvé reálnou možností."
Dle Španěla McLaren díky novému aerodynamickému balíčku získal minimálně 2 desetiny vteřiny, odmítl ale spekulovat na téma, jestli je to dostatečné zlepšení, aby se přiblížili ke svým rivalům, kteří také nespali a přišli s novými díly. "Nevím, co testovali, takže jsou to všechno absurdní kalkulace," říká pilot McLarenu, který ale připustil, že novinky stáj nasadila o něco později, než by bylo záhodno.
"Toto mělo být auto v Austrálii, bylo zde určitě zpoždění. Je to zjevně dobrý upgrade a v Monaku a Kanadě budeme mít více, takže jsme o něco za plánem upgradů. Ale důležitou věcí je, že nové věci budou od teď přicházet v každém závodě, z auta tak dostaneme nějakou výkonnost," zakončil Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.