Dle Fernanda Alonsa udělala vylepšení, která McLaren nasadil na svoje monoposty v Barceloně, jeho vůz mnohem lepším.
Tým z britského Wokingu oznámil několik vylepšení pro svůj speciál MCL33 poháněný agregáty od Renaultu. Asi nejzajímavější novinku je do očí bijící nos McLarenu, který budí pozornost od doby, co byl na veřejnosti poprvé prezentován ve čtvrtek. Ačkoliv Alonso dojel v prvním tréninku šestý a ve druhém až dvanáctý, tak dle Španěla je nový balíček jasným krokem vpřed.
"Je o hodně lepší," začal Fernando Alonso o novém autě. "Byl to krok dopředu. Cítil jsem se lépe, cítil jsem mnohem více gripu. Myslím, že podmínky dnes byly díky větru a vysoké teplotě náročné. Ale auto jsem lépe cítil, takže určitě krok dopředu. Zítra uvidíme, jak moc jsme se zlepšili ve srovnání s ostatními. Cekově si myslím, že jsme byli o něco málo konkurenceschopnější než kterýkoliv jiný pátek. Takže doufejme, že by zítra mohla být Q3 poprvé reálnou možností."
Dle Španěla McLaren díky novému aerodynamickému balíčku získal minimálně 2 desetiny vteřiny, odmítl ale spekulovat na téma, jestli je to dostatečné zlepšení, aby se přiblížili ke svým rivalům, kteří také nespali a přišli s novými díly. "Nevím, co testovali, takže jsou to všechno absurdní kalkulace," říká pilot McLarenu, který ale připustil, že novinky stáj nasadila o něco později, než by bylo záhodno.
"Toto mělo být auto v Austrálii, bylo zde určitě zpoždění. Je to zjevně dobrý upgrade a v Monaku a Kanadě budeme mít více, takže jsme o něco za plánem upgradů. Ale důležitou věcí je, že nové věci budou od teď přicházet v každém závodě, z auta tak dostaneme nějakou výkonnost," zakončil Alonso.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.