Renault po Red Bullu požaduje do konce května konečné rozhodnutí ohledně odběru pohonných jednotek pro sezónu 2019. Rakouský tým se snaží si nechat co nejdéle otevřená zádní vrátka pro možnost pozdějšího odchodu k Hondě.
FIA chce po výrobcích motorů, aby do 15. května oznámili, komu budou v příštím roce své produkty dodávat, což chce Renault dodržet. Red Bull zase chce využít určitou flexibilitu v pravidlech a počkat, aby mohl vyhodnotit pokrok Hondy v červnové Velké ceně Kanady a porovnat si jej se svým současným motorem.
Renault například až v loni v záři odsouhlasil dodávky McLarenu, podle svého šéfa Cyrila Abiteboula ale na Red Bull nebude tak dlouho čekat: "Loni došlo k pozdní změně, kterou jsme mohli přijmout, protože šlo jednoduše o výměnu dvou zákaznických týmů. Neměnili jsme počet odebírajících týmů, nemuseli jsme měnit počty objednávaných dílů," vysvětluje.
"Počet týmů se neměnil. V současném případě můžu objednávat díly pouze pro počet týmů, s nimiž máme kontrakty. Po určitém datu nebudu moci Red Bullu garantovat dostupnost motorů Renault. Jednoduché," varuje Abiteboul svého současného odběratele.
Kvůli zajištění smluv s dodavateli dílů "s velmi dlouhými zaváděcími časy výroby" potřebuje konečné slovo Red Bullu "mezi prostředkem a koncem května." Se svými dodavateli o možnosti odložení objednávek již hovořil, podle něj ale "ten termín nebudeme moci nějak výrazně posunout."
"Není to kvůli tomu, že bychom jim chtěli dělat problém, jednoduše potřebujeme objednat díly. Vedli jsme během zimy 2015 - 2016 diskuse s FIA ohledně závazku výrobců vůči zákaznickým týmům a určité doby pro oznámení. Ta byla stanovena na 15. květen předchozího roku. Byly pro to určité důvody, které pořád platí. Proto naléháme na Red Bull, aby se rozhodl," vysvětluje Abiteboul.
Red Bull kdysi odebíral motory od Cosworthu a Ferrari, nyní má lákavou možnost stát se továrním týmem. Honda má ale stále nejslabší motor, proto chce ještě chvíli počkat, aby si ověřil, o kolik se zvedne její výkon s vylepšeními v Kanadě.
"Chtějí to zjistit. Potřebují získat odpověď na otázku, zda chtějí zůstat zákaznickým týmem Renaultu nebo se stát továrním týmem. To není záležitostí jednoho vylepšení pro jeden závod. Vzhledem k problémům se zaváděcími časy také opravdu nechápu důvod, proč by to měli odkládat," dodává šéf Renaultu.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.