Renault po Red Bullu požaduje do konce května konečné rozhodnutí ohledně odběru pohonných jednotek pro sezónu 2019. Rakouský tým se snaží si nechat co nejdéle otevřená zádní vrátka pro možnost pozdějšího odchodu k Hondě.
FIA chce po výrobcích motorů, aby do 15. května oznámili, komu budou v příštím roce své produkty dodávat, což chce Renault dodržet. Red Bull zase chce využít určitou flexibilitu v pravidlech a počkat, aby mohl vyhodnotit pokrok Hondy v červnové Velké ceně Kanady a porovnat si jej se svým současným motorem.
Renault například až v loni v záři odsouhlasil dodávky McLarenu, podle svého šéfa Cyrila Abiteboula ale na Red Bull nebude tak dlouho čekat: "Loni došlo k pozdní změně, kterou jsme mohli přijmout, protože šlo jednoduše o výměnu dvou zákaznických týmů. Neměnili jsme počet odebírajících týmů, nemuseli jsme měnit počty objednávaných dílů," vysvětluje.
"Počet týmů se neměnil. V současném případě můžu objednávat díly pouze pro počet týmů, s nimiž máme kontrakty. Po určitém datu nebudu moci Red Bullu garantovat dostupnost motorů Renault. Jednoduché," varuje Abiteboul svého současného odběratele.
Kvůli zajištění smluv s dodavateli dílů "s velmi dlouhými zaváděcími časy výroby" potřebuje konečné slovo Red Bullu "mezi prostředkem a koncem května." Se svými dodavateli o možnosti odložení objednávek již hovořil, podle něj ale "ten termín nebudeme moci nějak výrazně posunout."
"Není to kvůli tomu, že bychom jim chtěli dělat problém, jednoduše potřebujeme objednat díly. Vedli jsme během zimy 2015 - 2016 diskuse s FIA ohledně závazku výrobců vůči zákaznickým týmům a určité doby pro oznámení. Ta byla stanovena na 15. květen předchozího roku. Byly pro to určité důvody, které pořád platí. Proto naléháme na Red Bull, aby se rozhodl," vysvětluje Abiteboul.
Red Bull kdysi odebíral motory od Cosworthu a Ferrari, nyní má lákavou možnost stát se továrním týmem. Honda má ale stále nejslabší motor, proto chce ještě chvíli počkat, aby si ověřil, o kolik se zvedne její výkon s vylepšeními v Kanadě.
"Chtějí to zjistit. Potřebují získat odpověď na otázku, zda chtějí zůstat zákaznickým týmem Renaultu nebo se stát továrním týmem. To není záležitostí jednoho vylepšení pro jeden závod. Vzhledem k problémům se zaváděcími časy také opravdu nechápu důvod, proč by to měli odkládat," dodává šéf Renaultu.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.