Renault po Red Bullu požaduje do konce května konečné rozhodnutí ohledně odběru pohonných jednotek pro sezónu 2019. Rakouský tým se snaží si nechat co nejdéle otevřená zádní vrátka pro možnost pozdějšího odchodu k Hondě.
FIA chce po výrobcích motorů, aby do 15. května oznámili, komu budou v příštím roce své produkty dodávat, což chce Renault dodržet. Red Bull zase chce využít určitou flexibilitu v pravidlech a počkat, aby mohl vyhodnotit pokrok Hondy v červnové Velké ceně Kanady a porovnat si jej se svým současným motorem.
Renault například až v loni v záři odsouhlasil dodávky McLarenu, podle svého šéfa Cyrila Abiteboula ale na Red Bull nebude tak dlouho čekat: "Loni došlo k pozdní změně, kterou jsme mohli přijmout, protože šlo jednoduše o výměnu dvou zákaznických týmů. Neměnili jsme počet odebírajících týmů, nemuseli jsme měnit počty objednávaných dílů," vysvětluje.
"Počet týmů se neměnil. V současném případě můžu objednávat díly pouze pro počet týmů, s nimiž máme kontrakty. Po určitém datu nebudu moci Red Bullu garantovat dostupnost motorů Renault. Jednoduché," varuje Abiteboul svého současného odběratele.
Kvůli zajištění smluv s dodavateli dílů "s velmi dlouhými zaváděcími časy výroby" potřebuje konečné slovo Red Bullu "mezi prostředkem a koncem května." Se svými dodavateli o možnosti odložení objednávek již hovořil, podle něj ale "ten termín nebudeme moci nějak výrazně posunout."
"Není to kvůli tomu, že bychom jim chtěli dělat problém, jednoduše potřebujeme objednat díly. Vedli jsme během zimy 2015 - 2016 diskuse s FIA ohledně závazku výrobců vůči zákaznickým týmům a určité doby pro oznámení. Ta byla stanovena na 15. květen předchozího roku. Byly pro to určité důvody, které pořád platí. Proto naléháme na Red Bull, aby se rozhodl," vysvětluje Abiteboul.
Red Bull kdysi odebíral motory od Cosworthu a Ferrari, nyní má lákavou možnost stát se továrním týmem. Honda má ale stále nejslabší motor, proto chce ještě chvíli počkat, aby si ověřil, o kolik se zvedne její výkon s vylepšeními v Kanadě.
"Chtějí to zjistit. Potřebují získat odpověď na otázku, zda chtějí zůstat zákaznickým týmem Renaultu nebo se stát továrním týmem. To není záležitostí jednoho vylepšení pro jeden závod. Vzhledem k problémům se zaváděcími časy také opravdu nechápu důvod, proč by to měli odkládat," dodává šéf Renaultu.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.