Williams konečně pochopil, co stojí za nižší konkurenceschopností jejich vozu. Do Barcelony přiveze významný balík vylepšení, do prvního tréninku nasadí Roberta Kubicu místo Sergeje Sirotkina.
Zatímco v prvních dvou sezónách po zavedení 1,6l hybridních pohonných jednotek obsadila stáj třetí místo mezi konstruktéry, tak v roce 2015 a 2016 mírně ztratila a skončila pátá. Letos jí ale i přes to, že využívá motory Mercedesu, patří s pouhými 4 body poslední místo.
Pod vedením Paddyho Lowea připravila vůz s propracovanou aerodynamikou, v úvodu sezóny ale zaostával za očekáváními. Tým plně nechápal, proč je tak pomalý, proto se pustil do tvrdé práce a rozsáhlých analýz. Teprve po závodě v Baku dokázal téměř všechny příčiny identifikovat a pracuje na nápravě.
Do Barcelony přiveze velký balík vylepšení, ten však ještě nebude řešit všechny slabiny - než se nové díly dostanou z počítačů na trať, to ještě chvíli potrvá. Za nekonkurenceschopností vozu FW36 stojí celá škálu drobných věcí, z nichž většinu tedy brzy napraví.
"Říká se, že auto, které je v Barceloně nejrychlejší, bude obecně nejrychlejší ve většině závodů sezóny. My přivážíme pro tento závod významné vylepšení, ale zřejmě se nebude lišit od ostatních týmů. Bude to pro nás těžký víkend," připouští Lowe.
K dalšímu posunu by jim mohla pomoci zpětná vazba zkušeného Kubicy, jenž poprvé v pátek nahradí mladého nováčka v týmu: "Máme nabitý páteční program a bude to zajímavé získat zpětnou vazbu Roberta ohledně auta. Sergej na této dráze ujel v předsezónních testech hodně kol, takže mu to moc chybět nebude."
Po Velké ceně Španělska bude následovat ještě dvoudenní testování, do kterého Williams kromě Kubicy nasadí také svého oficiálního mladého jezdce - Olivera Rowlanda. "Do těchto dvou dnů musíme nacpat rozsáhlý program, abychom dosáhli pokroku s vývojem vozu," komentuje Lowe.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.