Williams konečně pochopil, co stojí za nižší konkurenceschopností jejich vozu. Do Barcelony přiveze významný balík vylepšení, do prvního tréninku nasadí Roberta Kubicu místo Sergeje Sirotkina.
Zatímco v prvních dvou sezónách po zavedení 1,6l hybridních pohonných jednotek obsadila stáj třetí místo mezi konstruktéry, tak v roce 2015 a 2016 mírně ztratila a skončila pátá. Letos jí ale i přes to, že využívá motory Mercedesu, patří s pouhými 4 body poslední místo.
Pod vedením Paddyho Lowea připravila vůz s propracovanou aerodynamikou, v úvodu sezóny ale zaostával za očekáváními. Tým plně nechápal, proč je tak pomalý, proto se pustil do tvrdé práce a rozsáhlých analýz. Teprve po závodě v Baku dokázal téměř všechny příčiny identifikovat a pracuje na nápravě.
Do Barcelony přiveze velký balík vylepšení, ten však ještě nebude řešit všechny slabiny - než se nové díly dostanou z počítačů na trať, to ještě chvíli potrvá. Za nekonkurenceschopností vozu FW36 stojí celá škálu drobných věcí, z nichž většinu tedy brzy napraví.
"Říká se, že auto, které je v Barceloně nejrychlejší, bude obecně nejrychlejší ve většině závodů sezóny. My přivážíme pro tento závod významné vylepšení, ale zřejmě se nebude lišit od ostatních týmů. Bude to pro nás těžký víkend," připouští Lowe.
K dalšímu posunu by jim mohla pomoci zpětná vazba zkušeného Kubicy, jenž poprvé v pátek nahradí mladého nováčka v týmu: "Máme nabitý páteční program a bude to zajímavé získat zpětnou vazbu Roberta ohledně auta. Sergej na této dráze ujel v předsezónních testech hodně kol, takže mu to moc chybět nebude."
Po Velké ceně Španělska bude následovat ještě dvoudenní testování, do kterého Williams kromě Kubicy nasadí také svého oficiálního mladého jezdce - Olivera Rowlanda. "Do těchto dvou dnů musíme nacpat rozsáhlý program, abychom dosáhli pokroku s vývojem vozu," komentuje Lowe.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.