Williams konečně pochopil, co stojí za nižší konkurenceschopností jejich vozu. Do Barcelony přiveze významný balík vylepšení, do prvního tréninku nasadí Roberta Kubicu místo Sergeje Sirotkina.
Zatímco v prvních dvou sezónách po zavedení 1,6l hybridních pohonných jednotek obsadila stáj třetí místo mezi konstruktéry, tak v roce 2015 a 2016 mírně ztratila a skončila pátá. Letos jí ale i přes to, že využívá motory Mercedesu, patří s pouhými 4 body poslední místo.
Pod vedením Paddyho Lowea připravila vůz s propracovanou aerodynamikou, v úvodu sezóny ale zaostával za očekáváními. Tým plně nechápal, proč je tak pomalý, proto se pustil do tvrdé práce a rozsáhlých analýz. Teprve po závodě v Baku dokázal téměř všechny příčiny identifikovat a pracuje na nápravě.
Do Barcelony přiveze velký balík vylepšení, ten však ještě nebude řešit všechny slabiny - než se nové díly dostanou z počítačů na trať, to ještě chvíli potrvá. Za nekonkurenceschopností vozu FW36 stojí celá škálu drobných věcí, z nichž většinu tedy brzy napraví.
"Říká se, že auto, které je v Barceloně nejrychlejší, bude obecně nejrychlejší ve většině závodů sezóny. My přivážíme pro tento závod významné vylepšení, ale zřejmě se nebude lišit od ostatních týmů. Bude to pro nás těžký víkend," připouští Lowe.
K dalšímu posunu by jim mohla pomoci zpětná vazba zkušeného Kubicy, jenž poprvé v pátek nahradí mladého nováčka v týmu: "Máme nabitý páteční program a bude to zajímavé získat zpětnou vazbu Roberta ohledně auta. Sergej na této dráze ujel v předsezónních testech hodně kol, takže mu to moc chybět nebude."
Po Velké ceně Španělska bude následovat ještě dvoudenní testování, do kterého Williams kromě Kubicy nasadí také svého oficiálního mladého jezdce - Olivera Rowlanda. "Do těchto dvou dnů musíme nacpat rozsáhlý program, abychom dosáhli pokroku s vývojem vozu," komentuje Lowe.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.