Fernando Alonso by si přál, aby McLaren dosáhl tento víkend v Barceloně dalšího pokroku a stáhl náskok na špici. Jenže jeho tým nebude jediný, kdo hodlá nasadit velká vylepšení svého monopostu.
McLaren po změně pohonné jednotky prožívá náročnější vstup do sezóny, než očekával. Podle závodního ředitele Erica Boulliera nasadí novinky, které plánovali dříve, a MCL33 pro Španělsko označil za "skutečné" auto pro rok 2018. Tým se poté snažil snížit očekávání před víkendovým závodem a Alonso nyní předpokládá, že soupeři se s novými díly také zlepší.
"V Barceloně přijde nový aerodynamický balík, ale myslím si, že 95 % padoku tam míří s novými aerodynamickými balíky. Ztráta se možná nezmění, možná trochu stáhneme nebo ztratíme," popisuje pro Autosport svá očekávání Alonso.
"Kdo ví? Myslím, že to je na nás, aby balík fungoval dle očekávání, a v případě ostatních je nesplní. To je naší nadějí," pokračuje domácí matador, jenž letos ještě ani jednou nepostoupil do poslední části kvalifikace. I přes slabší soboty je však mezi piloty šestý a McLaren mezi konstruktéry dokonce čtvrtý.
Podle Boulliera se snaží "každý víkend přivézt nové díly" ve snaze zvýšit svou výkonnost. "Od Barcelony zřejmě začne nový směr a nemůžete očekávat, jak řekl Fernando, že všechny přeskočíme. Všichni přivezou novinky, obzvlášť pro první evropské závody. V Monaku přijde další upgrade, další pak v Kanadě a také v Silverstone. V každém závodě."
Renault sice na McLaren ztrácí pouze bod, výkonnostně je na tom ale o něco lépe. Rozsáhlejší vylepšení nasadil už v Baku, ve Španělsku toho bude mít proto o něco méně. Měl by si dělat kvůli plánovanému vylepšení svého soupeře starosti?
"Myslím, že kvůli McLarenu si vždy musíte dělat starosti. Jde o tým s takovou historií a tempem vývoje, že si na ně musíte stále dávat pozor. McLaren v kvalifikacích nepředvádí nikterak oslnivou rychlost, ale řeknu vám, že v závodech jde o jiné auto. Vypadají velmi silně. Kdykoliv mohou nalézt ty dvě desetiny scházející v kvalifikaci a nás začít dostávat do obtížné pozice," dodává Alonsův krajan Carlos Sainz, kterého Red Bull zapůjčil Renaultu.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.