Fernando Alonso by si přál, aby McLaren dosáhl tento víkend v Barceloně dalšího pokroku a stáhl náskok na špici. Jenže jeho tým nebude jediný, kdo hodlá nasadit velká vylepšení svého monopostu.
McLaren po změně pohonné jednotky prožívá náročnější vstup do sezóny, než očekával. Podle závodního ředitele Erica Boulliera nasadí novinky, které plánovali dříve, a MCL33 pro Španělsko označil za "skutečné" auto pro rok 2018. Tým se poté snažil snížit očekávání před víkendovým závodem a Alonso nyní předpokládá, že soupeři se s novými díly také zlepší.
"V Barceloně přijde nový aerodynamický balík, ale myslím si, že 95 % padoku tam míří s novými aerodynamickými balíky. Ztráta se možná nezmění, možná trochu stáhneme nebo ztratíme," popisuje pro Autosport svá očekávání Alonso.
"Kdo ví? Myslím, že to je na nás, aby balík fungoval dle očekávání, a v případě ostatních je nesplní. To je naší nadějí," pokračuje domácí matador, jenž letos ještě ani jednou nepostoupil do poslední části kvalifikace. I přes slabší soboty je však mezi piloty šestý a McLaren mezi konstruktéry dokonce čtvrtý.
Podle Boulliera se snaží "každý víkend přivézt nové díly" ve snaze zvýšit svou výkonnost. "Od Barcelony zřejmě začne nový směr a nemůžete očekávat, jak řekl Fernando, že všechny přeskočíme. Všichni přivezou novinky, obzvlášť pro první evropské závody. V Monaku přijde další upgrade, další pak v Kanadě a také v Silverstone. V každém závodě."
Renault sice na McLaren ztrácí pouze bod, výkonnostně je na tom ale o něco lépe. Rozsáhlejší vylepšení nasadil už v Baku, ve Španělsku toho bude mít proto o něco méně. Měl by si dělat kvůli plánovanému vylepšení svého soupeře starosti?
"Myslím, že kvůli McLarenu si vždy musíte dělat starosti. Jde o tým s takovou historií a tempem vývoje, že si na ně musíte stále dávat pozor. McLaren v kvalifikacích nepředvádí nikterak oslnivou rychlost, ale řeknu vám, že v závodech jde o jiné auto. Vypadají velmi silně. Kdykoliv mohou nalézt ty dvě desetiny scházející v kvalifikaci a nás začít dostávat do obtížné pozice," dodává Alonsův krajan Carlos Sainz, kterého Red Bull zapůjčil Renaultu.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.