Fernando Alonso na nic nečekal a hned v úvodním tréninku před závodem FIA WEC v belgickém Spa-Francorchamps zajel nejrychlejší čas s vozem Toyota TS050 LMP1. V Belgii o víkendu začíná sezona vytrvalostních závodů. Na účastníky čeká o víkendu závod vypsaný na 6 hodin.
Jezdec Toyoty zajel čas 1:58,392 min, který byl o dvě desetiny rychlejší než čas dosažený druhým speciálem japonského týmu. Druhý čas zajel mimo jiné Sébastien Buemi, kterého též známe z jeho působení ve Formuli 1 v rodině Red Bull.
Alonso tímto výkonem překonal očekávání mnoha odborníků - mezi vozy LMP1 a F1 je totiž dost rozdílů. Toyota je však jediná značka, která nasadila vozy v kategorii hybridních prototypů. Nejrychlejší prototyp nejvyšší kategorie bez hybridního pohonu byl z týmu Rebellion a na Alonsa ztrácel přes 0,5s.
AKTUALIZACE:Fernando Alonso zajel v kvalifikaci až druhý čas - o zhruba půl vteřiny zaostal za Mikem Conwayem, který se sesterskou Toyotou objel okruh nejrychleji ze všech. Jenomže druhý vůz japonského týmu byl po kvalifikaci dodatečně diskvalifikován. Komisaři zdůvodnili diskvalifikaci administrativní chybou týmu.
"Byla to dobrá kvalifikace a já si ji užíval. Člověk má jenom jeden pokus na zajetí rychlého kola. Jako tým startujeme z prvních dvou pozic a na nich bychom závod také chtěli dokončit. Startovat z první řady se mi už dlouho nepovedlo," komentoval kvalifikaci Španěl.
"Závod můžeme vyhrát," věří jezdec. Sám Alonso by však na startu neměl sedět za volantem, vůz s číslem 8 by měl pilotovat Buemi. "Až dosud to byl pro mě velmi dobrý víkend, v autě si to užívám. Hlavně ve druhém tréninku jsem se o autě hodně naučil."
AKTUALIZACE II:Toyota opanovala úvodní závod sezony WEC, když získala double. Vůz, v jehož posádce byl i Fernando Alonso, se radoval z vítězství. Vůz #8 TS050 Hybrid, jehož posádku tvořili kromě Alonsa ještě Sebastien Buemi a Kazuki Nakajima, vedl prakticky celý závod. Druhá Toyota navíc startovala z chvostu, a tak měli cestu k vítězství o to snazší.
Toyota #7 se na druhé místo dostala asi po hodině závodu, ale to už #8 měla náskok zhruba minuty. Nakajima pak musel udělat extra zastávku v boxech, protože se mu povolily bezpečnostní pásy. V La Source navíc udělal hodiny.
V páté hodině závodu vyjel safety-car, tím se obě Toyoty sjely. Závěrečný dvojitý stint absolvoval Alonso, ve druhém autě byl Mike Conway. Ten sice na Španěla v závěrečné hodině vyvíjel tlak, ale nikdy na něj nezaútočil. Cílem projely obě Toyoty v rozdílu 1,4s.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.