Fernando Alonso na nic nečekal a hned v úvodním tréninku před závodem FIA WEC v belgickém Spa-Francorchamps zajel nejrychlejší čas s vozem Toyota TS050 LMP1. V Belgii o víkendu začíná sezona vytrvalostních závodů. Na účastníky čeká o víkendu závod vypsaný na 6 hodin.
Jezdec Toyoty zajel čas 1:58,392 min, který byl o dvě desetiny rychlejší než čas dosažený druhým speciálem japonského týmu. Druhý čas zajel mimo jiné Sébastien Buemi, kterého též známe z jeho působení ve Formuli 1 v rodině Red Bull.
Alonso tímto výkonem překonal očekávání mnoha odborníků - mezi vozy LMP1 a F1 je totiž dost rozdílů. Toyota je však jediná značka, která nasadila vozy v kategorii hybridních prototypů. Nejrychlejší prototyp nejvyšší kategorie bez hybridního pohonu byl z týmu Rebellion a na Alonsa ztrácel přes 0,5s.
AKTUALIZACE:Fernando Alonso zajel v kvalifikaci až druhý čas - o zhruba půl vteřiny zaostal za Mikem Conwayem, který se sesterskou Toyotou objel okruh nejrychleji ze všech. Jenomže druhý vůz japonského týmu byl po kvalifikaci dodatečně diskvalifikován. Komisaři zdůvodnili diskvalifikaci administrativní chybou týmu.
"Byla to dobrá kvalifikace a já si ji užíval. Člověk má jenom jeden pokus na zajetí rychlého kola. Jako tým startujeme z prvních dvou pozic a na nich bychom závod také chtěli dokončit. Startovat z první řady se mi už dlouho nepovedlo," komentoval kvalifikaci Španěl.
"Závod můžeme vyhrát," věří jezdec. Sám Alonso by však na startu neměl sedět za volantem, vůz s číslem 8 by měl pilotovat Buemi. "Až dosud to byl pro mě velmi dobrý víkend, v autě si to užívám. Hlavně ve druhém tréninku jsem se o autě hodně naučil."
AKTUALIZACE II:Toyota opanovala úvodní závod sezony WEC, když získala double. Vůz, v jehož posádce byl i Fernando Alonso, se radoval z vítězství. Vůz #8 TS050 Hybrid, jehož posádku tvořili kromě Alonsa ještě Sebastien Buemi a Kazuki Nakajima, vedl prakticky celý závod. Druhá Toyota navíc startovala z chvostu, a tak měli cestu k vítězství o to snazší.
Toyota #7 se na druhé místo dostala asi po hodině závodu, ale to už #8 měla náskok zhruba minuty. Nakajima pak musel udělat extra zastávku v boxech, protože se mu povolily bezpečnostní pásy. V La Source navíc udělal hodiny.
V páté hodině závodu vyjel safety-car, tím se obě Toyoty sjely. Závěrečný dvojitý stint absolvoval Alonso, ve druhém autě byl Mike Conway. Ten sice na Španěla v závěrečné hodině vyvíjel tlak, ale nikdy na něj nezaútočil. Cílem projely obě Toyoty v rozdílu 1,4s.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.