Red Bull se dohodl s Hondou na dalším termínu jednání o dodávkách motorů pro rok 2019. Tentokrát se obě strany sejdou ve Španělsku v rámci tamější GP. To jen posiluje spekulace, že Red Bull od Renaultu odejde.
Jak jsme informovali, první kolo jednání proběhlo v Baku. Zde zasedli k jednomu stolu Helmut Marko, šéf motorsportu u Red Bullu, a Masashi Yamamoto, který vede motorsport Hondy. Oba probírali možnosti, které se před sezonou 2019 nabízejí.
Jednání proběhla natolik dobře, že se uskuteční další kolo rozhovorů. Opět bude u stolu sedět sám Yamamoto. Zatím se má za to, že obě strany mají o spolupráci zájem. Dle 'Autosportu' by mohla být klíčová červnová GP Kanady, kam mají přivést vylepšené motory jak Honda tak Renault. Red Bull tato jednání zatím nekomentuje, avšak naznačil, že si na vylepšení ze strany Hondy počká.
"Jsme velmi spokojeni s tím, jak se zatím vyvíjí partnerství s Toro Rosso. Spolehlivost se podstatně zlepšila. Pokud jde o výkonnost, tak si počkáme na další balík vylepšení," řekl Helmut Marko. Jenomže Grand Prix Kanady se jede až po 15. květnu, tedy datu, které dal Red Bullu Renault. Je tedy otázkou, jak budou Francouzi reagovat po uplynutí tohoto data.
Zatím se však nezdá, že by spojení Red Bull a Honda mělo rakouskému týmy přinést finanční příspěvek tak, jako tomu bylo u McLarenu. Honda by ale ráda dostala jednoho ze svých mladíků do F1, to by umožňovalo Toro Rosso. Jasným kandidátem je Nirei Fukuzumi, který letos jede ve Formuli 2 i v Super Formula.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.