Zástupci Red Bullu a Hondy se potkali a zahájili formální jednání o možný dodávkách pohonných jednotek ze strany Hondy pro rok 2019 kromě Toro Rosso i pro Red Bull.
Red Bull, který aktuálně používá pohonné jednotky Renaultu, chytře využil Toro Rosso, aby si v letošní sezoně vyzkoušel pohonné agregáty od Hondy a mohl tak sledovat její práci a potenciální zlepšení. Juniorský tým Red Bullu jezdil s agregáty od Renaultu v loňské sezoně a pro letošek přešel k Hondě. Doktor Helmut Marko, který u Red Bullu působí jako poradce, se setkal s šéfem Hondy pro motorsport, Masashi Yamamotem, o víkendu v Ázerbájdžánu.
Setkání v Baku se tak stalo prvním formálním kontaktem mezi Hondou a Red Bullem v otázce možných dodávek motorů pro sezonu 2019. Je samozřejmě otázkou, jak a za jakých podmínek by si obě strany spolupráci představovaly. V pravidlech FIA stojí, že motoroví partneři pro další sezonu by měli být potvrzeni do 15. května. Toto datum není fixním a dá se s ním pohnout, na čemž se shodly stáje i FIA. Renault ale už dal najevo, že bude trvat na tomto datu, pokud by měl dodávat Red Bullu i v příští sezoně. Smlouva mezi Red Bullem a Renaultem končí na konci sezony 2018.
Obecně se očekává, že Renault přijde s velkým vylepšením svého motoru pro červnovou GP Kanady. Tou dobou by ale měla svojí pohonnou jednotku vylepšit také Honda. Pokud by se Red Bull nerozhodl do té doby, tak GP Kanady mohla být rozhodujícím okamžikem pro další směřování týmu. Aliance Red Bull-Renault přitom vyhrála čtyři mistrovství v řadě mezi lety 2010-2013. Od začátku hybridní V6 turbo éry je ale partnerství mezi těmito dvěma subjekty problematické. Od začátku sezony 2014 Red Bull vyhrál jen devět závodů, když Mercedes a Ferrari dokázaly přijít s evidentně lepšími produkty.
Vítězství Ricciarda v Číně znamenalo, že Red Bull v sezoně vyhrál závod před Mercedesem poprvé od roku 2013, na druhou stranu ale Red Bull na začátku sezony potkalo pár technických problémů. To samozřejmě podporuje spekulace o možném odchodu Red Bullu k Hondě. Znamenalo by to, že by se rudí býci de facto dostali zpět k továrním motorům poté, co Renault znovu zavedl svůj tovární tým v F1 a Red Bull má status zákaznického týmu s motory Tag Heuer.
Honda i nadále potřebuje vylepšit především svůj systém rekuperace energie a také spalovací motor. Vítězný motor zatím Japonci nemají, avšak v sezoně 2018 jsou patrné změny. Nejlepším výsledkem McLarenu s Hondou za tři sezony bylo páté místo. Toro Rosso s Hondou tento výsledek překonalo ve druhém startu v Bahrajnu, kde byl Gasly čtvrtý.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.