Zástupci Red Bullu a Hondy se potkali a zahájili formální jednání o možný dodávkách pohonných jednotek ze strany Hondy pro rok 2019 kromě Toro Rosso i pro Red Bull.
Red Bull, který aktuálně používá pohonné jednotky Renaultu, chytře využil Toro Rosso, aby si v letošní sezoně vyzkoušel pohonné agregáty od Hondy a mohl tak sledovat její práci a potenciální zlepšení. Juniorský tým Red Bullu jezdil s agregáty od Renaultu v loňské sezoně a pro letošek přešel k Hondě. Doktor Helmut Marko, který u Red Bullu působí jako poradce, se setkal s šéfem Hondy pro motorsport, Masashi Yamamotem, o víkendu v Ázerbájdžánu.
Setkání v Baku se tak stalo prvním formálním kontaktem mezi Hondou a Red Bullem v otázce možných dodávek motorů pro sezonu 2019. Je samozřejmě otázkou, jak a za jakých podmínek by si obě strany spolupráci představovaly. V pravidlech FIA stojí, že motoroví partneři pro další sezonu by měli být potvrzeni do 15. května. Toto datum není fixním a dá se s ním pohnout, na čemž se shodly stáje i FIA. Renault ale už dal najevo, že bude trvat na tomto datu, pokud by měl dodávat Red Bullu i v příští sezoně. Smlouva mezi Red Bullem a Renaultem končí na konci sezony 2018.
Obecně se očekává, že Renault přijde s velkým vylepšením svého motoru pro červnovou GP Kanady. Tou dobou by ale měla svojí pohonnou jednotku vylepšit také Honda. Pokud by se Red Bull nerozhodl do té doby, tak GP Kanady mohla být rozhodujícím okamžikem pro další směřování týmu. Aliance Red Bull-Renault přitom vyhrála čtyři mistrovství v řadě mezi lety 2010-2013. Od začátku hybridní V6 turbo éry je ale partnerství mezi těmito dvěma subjekty problematické. Od začátku sezony 2014 Red Bull vyhrál jen devět závodů, když Mercedes a Ferrari dokázaly přijít s evidentně lepšími produkty.
Vítězství Ricciarda v Číně znamenalo, že Red Bull v sezoně vyhrál závod před Mercedesem poprvé od roku 2013, na druhou stranu ale Red Bull na začátku sezony potkalo pár technických problémů. To samozřejmě podporuje spekulace o možném odchodu Red Bullu k Hondě. Znamenalo by to, že by se rudí býci de facto dostali zpět k továrním motorům poté, co Renault znovu zavedl svůj tovární tým v F1 a Red Bull má status zákaznického týmu s motory Tag Heuer.
Honda i nadále potřebuje vylepšit především svůj systém rekuperace energie a také spalovací motor. Vítězný motor zatím Japonci nemají, avšak v sezoně 2018 jsou patrné změny. Nejlepším výsledkem McLarenu s Hondou za tři sezony bylo páté místo. Toro Rosso s Hondou tento výsledek překonalo ve druhém startu v Bahrajnu, kde byl Gasly čtvrtý.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.