Technický ředitel Williamsu, Paddy Lowe, dal po povedené kvalifikaci na GP Ázerbájdžánu jasně najevo, že si v týmu dobře uvědomují, že výsledek kvalifikace neodpovídá reálné výkonnosti týmu.
Lance Stroll a Sergej Sirotkin se dnes v Ázerbájdžánu kvalifikovali na 11. a 12. místě. Oba si navíc na startovním roštu polepší o jednu pozici díky penalizaci 5 míst na startu, kterou si připsal Nico Hülkenberg za výměnu převodovky. Strollovi, který zde vloni získal svoje první a zatím poslední pódium v F1, navíc chybělo jen 0,103 vteřiny, aby se dostal letos poprvé do Q3. Jeho čas za pole position Sebastiana Vettela zaostal o 2,087 vteřiny. Nejmenší ztrátu letos přitom měl Williams v Číně a to bylo 2,967 vteřiny.
Paddy Lowe ale připouští, že i když jeho tým udělal krok kupředu, tak toto není reálným obrázkem výkonnosti týmu, kterému sedí charakteristika okruhu v Baku. "Pro tým je to skvělé, že máme oba dva vozy na vrcholu Q2 a málem v Q3, je to na základě některých pravidelných vylepšení, která jsme udělali ve všech oblastech, ať už na autě nebo operativně. Na druhou stranu našemu autu ale tento okruh sedí, vloni to bylo stejné. Neděláme si iluze, že jsme udělali takový progres co se celkové výkonnosti týče," říká Paddy Lowe.
Technický šéf týmu Williams ale nevěří, že by jeho stáj získala nějakou výhodu z toho, že týmy poháněné motory Mercedes dostaly možnost více využít módy jejich pohonných jednotek. Například Omar Szafnauer z Force Indie zkraje víkendu řekl, že tyto módy udělají maximálně desetinu vteřiny v kvalifikaci. "Lidé o tom budou hodně mluvit, ale pokud toto byl ten faktor, tak pak byste měli vidět stejný rozdíl mezi třemi nejlepšími týmy a viděli byste Mercedes, který by byl masivně rychlejší než ostatní dva [Ferrari a Red Bull]. Tomuto vysvětlení nevěřím," zakončil Lowe.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.