Technický ředitel Williamsu, Paddy Lowe, dal po povedené kvalifikaci na GP Ázerbájdžánu jasně najevo, že si v týmu dobře uvědomují, že výsledek kvalifikace neodpovídá reálné výkonnosti týmu.
Lance Stroll a Sergej Sirotkin se dnes v Ázerbájdžánu kvalifikovali na 11. a 12. místě. Oba si navíc na startovním roštu polepší o jednu pozici díky penalizaci 5 míst na startu, kterou si připsal Nico Hülkenberg za výměnu převodovky. Strollovi, který zde vloni získal svoje první a zatím poslední pódium v F1, navíc chybělo jen 0,103 vteřiny, aby se dostal letos poprvé do Q3. Jeho čas za pole position Sebastiana Vettela zaostal o 2,087 vteřiny. Nejmenší ztrátu letos přitom měl Williams v Číně a to bylo 2,967 vteřiny.
Paddy Lowe ale připouští, že i když jeho tým udělal krok kupředu, tak toto není reálným obrázkem výkonnosti týmu, kterému sedí charakteristika okruhu v Baku. "Pro tým je to skvělé, že máme oba dva vozy na vrcholu Q2 a málem v Q3, je to na základě některých pravidelných vylepšení, která jsme udělali ve všech oblastech, ať už na autě nebo operativně. Na druhou stranu našemu autu ale tento okruh sedí, vloni to bylo stejné. Neděláme si iluze, že jsme udělali takový progres co se celkové výkonnosti týče," říká Paddy Lowe.
Technický šéf týmu Williams ale nevěří, že by jeho stáj získala nějakou výhodu z toho, že týmy poháněné motory Mercedes dostaly možnost více využít módy jejich pohonných jednotek. Například Omar Szafnauer z Force Indie zkraje víkendu řekl, že tyto módy udělají maximálně desetinu vteřiny v kvalifikaci. "Lidé o tom budou hodně mluvit, ale pokud toto byl ten faktor, tak pak byste měli vidět stejný rozdíl mezi třemi nejlepšími týmy a viděli byste Mercedes, který by byl masivně rychlejší než ostatní dva [Ferrari a Red Bull]. Tomuto vysvětlení nevěřím," zakončil Lowe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.