Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Riccardo. Red Bull se zdá být ve slušné formě. Mercedes se trápí především na ultra-měkkých pneumatikách.
V Baku se již blíží večer a teploty tak proti rannímu tréninku klesly téměř o deset stupňů. Vzduch má 19 °C a trať 31 °C. Řada očí se upírá ke garáži Ferrari s otázkou, zda Scuderia předvede lepší výkon než během prvního tréninku.
Mechanici Red Bullu stále ještě pracují na voze Maxe Verstappena, který tak hned v úvodu druhého tréninku nevyjede a bude si muset ještě chvíli počkat. To Kimi Räikkönen sice zmeškal závěr prvního tréninku kvůli potížím s pohonnou jednotkou, avšak nyní již sedá do vodu.
Na konci boxové uličky se objevuje zelené světlo a piloti postupně vyrážejí do instalačních kol. Hned v úvodu navíc vidíme i měřená kola. Do čela se dostal Charles Leclerc s časem 1:46.703 min. Avšak postupně se na tabuli objevují i další časy a po pár minutách tento čas o 2 desetiny překonává Brendon Hartley.
Sebastian Vettel se také dostává do únikové zóny před druhou zatáčkou a ani v dalším pokusu, kdy později zablokoval kola. Ferrari tu nevypadá lehce ovladatelně.
Mezitím se do čela dostává Fernando Alonso s časem 1:46,093 min. Brzy jej však překonávají oba Haasy v čele s Grosjeanem, avšak to platí jen do doby, než cílovou čárou projíždí Daniel Riccardo s časem 1:43,947 min. Na trať vyráží Hamilton, svým časem se zařadil na třetí místo.
Po dvaceti minutách jsme na trati viděli všechny, s výjimkou Maxe Verstappena na jeho voze se pracovalo po ranní nehodě. Nyní se však již řítí na trať.
Hamilton se zlepšuje a na měkké sadě nyní na Ricciarda, který jel na super-měkké, ztrácí 2 desetiny. Räikkönen zajel osobní maximum a fialové sektory, avšak pomalý závěr kola znamenal, že jeho čas 1:44,333 stačil na čtvrté místo a řadí se za Ocona.
Avšak to už vyráží Bottas i Verstappen. Fin se řadí na druhé místo, zatímco čas nizozemského pilota stačí na osmé místo.
Pořadí po půl hodině tréninku: Ricciardo, Bottas, Hamilton, Ocon, Räikkönen, Magnussen, Pérez, Verstappen, Grosjean, Vettel, Vandoorne, Hartley, Hülkenberg, Leclerc, Alonso, Sainz, Stroll, Gasly, Ericsson, Sirotkin.
První tři své časy zajeli každý na jiné sadě. Ricciardo superměkká, Bottas ultraměkká a Hamilton na měkká. Zdá se, že mezi jednotlivými směsmi budou jen velmi malé rozdíly, což podle všeho týmy překvapilo.
Red Bull zde vypadá silně. Další Verstappenovo kolo jej řadí na třetí místo. Zlepšuje se i Ferrari, Vettel zajíždí čtvrtý čas na ultraměkké sadě. Ericsson pomalu zajel do boxů a zaparkoval svůj Sauber v garáži.
Vettel opět zamířil do únikové zóny, nyní v zatáčce číslo 15 a míří poté do boxů. Ricciardo přezul na ultraměkké a postupně se zlepšil, nyní má nejrychlejší čas hodnotu 1:42,816 min. Při simulaci kvalifikace se zlepšuje i Magnussen a řadí se na páté místo.
Rozjíždí se i Kimi Räikkönen, řadí se na druhé místo se ztrátou 0.048 sek, když jel v závěsu za Hamiltonem na dlouhé rovince. Zatím si Lance Stroll stěžuje, že jeho Williams se nedá řídit.
Zlepšuje se Verstappen, čas 1:43,018 stačí na třetí místo. Hülkenberg má nyní ve voze novou podlahu a zajíždí devátý čas. Další kolo se zlepšuje na 1:42,911 min. Jezdci postupně míří zpět do boxů a po kvalifikačních kolech nyní začnou přípravy závodních simulací.
Pořadí po hodině tréninku: Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Hamilton, Alonso, Ocon, Sainz, Magnussen, Hülkenberg, Vettel, Pérez, Grosjean, Stroll, Gasly, Leclerc, Sirotkin, Hartly, Vandoorne, Ericsson.
Ricciardo, Vettel a Bottas na trati, všichni na papírově nejrychlejší ultra-měkké sadě. Všichni piloti na trati, kromě Magnussena, Ericssona (problém s převodovkou) a Grosjean.
Piloti Renaultu si stěžují na velké opotřebení pneumatik. Piloti Ferrari na ultraměkké sadě jezdí časy 1:47,7 a 1:47,2 min.
Na rovinkách zatím nejrychlejší čas zajel Ocon - 323,1 km/hod, následován Ricciardem (322,1 km/hod), Vettelem (320,7 km/hod) a Bottasem.
Pérez je dalším pilotem, který si udělal výlet mimo trať, v této části tréninku už Force Indie nezáří jako dříve. Kimi Räikkönen zablokoval kola, avšak pokračuje dál. Vandoorne si stěžuje na Sirotkina. "Co tam dělá," ptá se týmu. Sám je nyní na devatenáctém místě poté, co prý někde mírně obrousil bariéru. A tím je již druhý trénink u konce.
V posledním kole však výrazně zpomalil Verstappen a jeho motor zní podivně. "Otáčky drž pod 10,500," radí mu tým a zajíždějí do boxů.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.