První trénink v Baku byl kořistí Valtteriho Bottase a Mercedesu, avšak jen těsně před Danielem Ricciardem s Red Bullem, zatímco jeho týmový kolega Verstappen poslal svůj vůz do bariéry. Nedařilo se Ferrari, Vettel desátý, Räikkönen s problémy s pohonnou jednotkou. Dařilo se Force Indii či Williamsu.
Hlavním tématem v Baku zatím je budoucnost Daniela Ricciarda, ačkoliv Australan popřel, že by jednal s někým jiným.
Nyní však již začíná první trénink. A hned během úvodních minut velká většina jezdců vyjela do instalačního kola. Viděli jsme zatím na vozech všechny možné sady pneumatik dostupné pro tento víkend (ultra-měkké, super-měkké a měkké).
Teplota vzduchu je 25 °C a trať má 38 °C. Po šesti minutách mají za sebou instalační kolo všichni piloti. Bottas je varován, že je na trati malý modrý kroužek... Traťoví komisař jej po chvíli odstranil.
První měřený čas si připisuje Bottas, hodnotu má 1:49,762 min. V dalším kole se zlepšuje na 1:48,1. Brzy jej však překonává Hamilton s časem 1:47,5 min. Oba Mercedesy na super-měkkých pneumatikách.
Brendon Hartley musel použít zpátečku. Nestihl totiž zatočit v zatáčce číslo 8. Hamilton si stěžuje na nedostatek přilnavosti, avšak klouže mu to méně než Bottasovi.
Další měřené časy si připsali Verstappen, Hartley, Stroll a Pérez. Red Bull na nejrychlejší Mercedes ztrácí 8 desetin. Ostatní se ztrátou více než dvě sekundy. Mercedes podle informací SkySports chtěl zajet co nejvíce kol v čistém vzduchu a bez provozu na trati a proto jsou již od začátku tréninku na trati.
Zatím však nejrychlejší čas zajel Verstappen a má hodnotu 1:46,399 min. Ricciardo dojíždí druhý se ztrátou 0,069 sek. Zlepšuje se Hamilton - 1:45,629 min, Verstappen jej však brzy překonává.
Průběžné pořadí první desítky po půl hodině tréninku: Verstappen: 1:45,559, Hamilton: 1:45,629, Ricciardo: 1:46,336, Bottas, 1:46,539, Stroll, Grosjean, Hartley, Ocon, Magnussen, Pérez.
Verstappen havaroval. Ztratil kontrolu nad vozem a narazil do bariéry. "Zasekl jsem se na jedničce," informoval tým. Trénink je pro něj u konce. Máme tu virtuální safety car, než se vůz odstraní. Jeho týmový kolega zajel zatím nejrychlejší čas 1:45,369 min.
"Zadní část auta se nechová vůbec dobře," informuje inženýry Vettel. Zatím italský tým nezajel příliš konkurenceschopné časy. Räikkönen si stěžuje na pneumatiky a je na patnáctém místě, jeho týmový kolega šestnáctý se ztrátou přes čtyři sekundy. Oba na ultra-měkkých pneumatikách.
Lewis Hamilton vyjel mimo trať v zatáčce číslo 1 a musel využít únikovou zónu a zpátečku. Zatím Räikkönen zajel pátý nejrychlejší čas - 1:46,861 min. Vettel zůstává v garáži a mechanici pracují na voze.
Hamilton zajíždí fialové sektory a nakonec je jeho čas o 0.169 sek rychlejší než Ricciardův. Mercedes se tak dostává do čela, avšak ne na dlouho. Ricciardo zajíždí čas 1:45,150 min a vrací se do čela.
Zlepšuje se i Pérez, který se zařadil na čtvrté místo. A zlepšení Force Indie doplňuje pátým místem Ocon. Do první desítky se také dostává Sauber, avšak Leclerc brzy padá na jedenácté místo.
Pořadí po hodině tréninku: Ricciardo (1:45,150), Hamilton, Verstappen, Bottas, Pérez, Ocon, Alonso, Sirotkin, Hülkenberg, Räikkönen, Leclerc, Stroll, Hartley, Magnussen, Gasly, Ericsson, Vandoorne, Grosjean, Sainz, Vettel (1:50,020).
Nyní je na trati opravdu velký provoz a piloti se začínají zlepšovat. Do čela se dostává Bottas s časem 1:44,242 min na ultra-měkkých pneumatikách.
Grosjean zablokoval kola a v první zatáčce také vyjel mimo trať, chvíli po něm se tam vydal také Hülkenberg. Red Bull se zlepšuje, stále na super-měkké sadě a na Bottase Ricciardo ztrácí 0,035 sek.
Kimi Räikkönen také v garáži a mechanici Ferrari usilovně pracují na jeho voze. Podle SkySports se jedná o nějaký technický problém. A trénink je pro něj u konce - podle všeho se jedná o potíže s pohonnou jednotkou. Jeho týmový kolega Vettel nyní na ultra-měkké sadě na trati a zajíždí jedenáctý nejrychlejší čas (1:46,840 min).
Velmi slušné výkony zatím předvádí Force India, Ocon se zlepšuje a řadí se na čtvrté místo. Na třetího Hamiltona mu chybí tři setiny. Do únikové zóny před druhou zatáčkou se dostal i Fernando Alonso. Přilnavost na okruhu v Baku nyní není velká.
Vettel dostává Ferrari do první desítky, na deváté místo se ztrátou 2,2 sek na čelo. Pérez si stěžuje na Magnussena, který ovlivnil jeho kolo. "Auto nezatáčí doleva," hlásí Hamilton. To už však zbývá posledních pár minut do konce a na čele se nic nezmění. 1. trénink v Baku je u konce.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.