První trénink v Baku byl kořistí Valtteriho Bottase a Mercedesu, avšak jen těsně před Danielem Ricciardem s Red Bullem, zatímco jeho týmový kolega Verstappen poslal svůj vůz do bariéry. Nedařilo se Ferrari, Vettel desátý, Räikkönen s problémy s pohonnou jednotkou. Dařilo se Force Indii či Williamsu.
Hlavním tématem v Baku zatím je budoucnost Daniela Ricciarda, ačkoliv Australan popřel, že by jednal s někým jiným.
Nyní však již začíná první trénink. A hned během úvodních minut velká většina jezdců vyjela do instalačního kola. Viděli jsme zatím na vozech všechny možné sady pneumatik dostupné pro tento víkend (ultra-měkké, super-měkké a měkké).
Teplota vzduchu je 25 °C a trať má 38 °C. Po šesti minutách mají za sebou instalační kolo všichni piloti. Bottas je varován, že je na trati malý modrý kroužek... Traťoví komisař jej po chvíli odstranil.
První měřený čas si připisuje Bottas, hodnotu má 1:49,762 min. V dalším kole se zlepšuje na 1:48,1. Brzy jej však překonává Hamilton s časem 1:47,5 min. Oba Mercedesy na super-měkkých pneumatikách.
Brendon Hartley musel použít zpátečku. Nestihl totiž zatočit v zatáčce číslo 8. Hamilton si stěžuje na nedostatek přilnavosti, avšak klouže mu to méně než Bottasovi.
Další měřené časy si připsali Verstappen, Hartley, Stroll a Pérez. Red Bull na nejrychlejší Mercedes ztrácí 8 desetin. Ostatní se ztrátou více než dvě sekundy. Mercedes podle informací SkySports chtěl zajet co nejvíce kol v čistém vzduchu a bez provozu na trati a proto jsou již od začátku tréninku na trati.
Zatím však nejrychlejší čas zajel Verstappen a má hodnotu 1:46,399 min. Ricciardo dojíždí druhý se ztrátou 0,069 sek. Zlepšuje se Hamilton - 1:45,629 min, Verstappen jej však brzy překonává.
Průběžné pořadí první desítky po půl hodině tréninku: Verstappen: 1:45,559, Hamilton: 1:45,629, Ricciardo: 1:46,336, Bottas, 1:46,539, Stroll, Grosjean, Hartley, Ocon, Magnussen, Pérez.
Verstappen havaroval. Ztratil kontrolu nad vozem a narazil do bariéry. "Zasekl jsem se na jedničce," informoval tým. Trénink je pro něj u konce. Máme tu virtuální safety car, než se vůz odstraní. Jeho týmový kolega zajel zatím nejrychlejší čas 1:45,369 min.
"Zadní část auta se nechová vůbec dobře," informuje inženýry Vettel. Zatím italský tým nezajel příliš konkurenceschopné časy. Räikkönen si stěžuje na pneumatiky a je na patnáctém místě, jeho týmový kolega šestnáctý se ztrátou přes čtyři sekundy. Oba na ultra-měkkých pneumatikách.
Lewis Hamilton vyjel mimo trať v zatáčce číslo 1 a musel využít únikovou zónu a zpátečku. Zatím Räikkönen zajel pátý nejrychlejší čas - 1:46,861 min. Vettel zůstává v garáži a mechanici pracují na voze.
Hamilton zajíždí fialové sektory a nakonec je jeho čas o 0.169 sek rychlejší než Ricciardův. Mercedes se tak dostává do čela, avšak ne na dlouho. Ricciardo zajíždí čas 1:45,150 min a vrací se do čela.
Zlepšuje se i Pérez, který se zařadil na čtvrté místo. A zlepšení Force Indie doplňuje pátým místem Ocon. Do první desítky se také dostává Sauber, avšak Leclerc brzy padá na jedenácté místo.
Pořadí po hodině tréninku: Ricciardo (1:45,150), Hamilton, Verstappen, Bottas, Pérez, Ocon, Alonso, Sirotkin, Hülkenberg, Räikkönen, Leclerc, Stroll, Hartley, Magnussen, Gasly, Ericsson, Vandoorne, Grosjean, Sainz, Vettel (1:50,020).
Nyní je na trati opravdu velký provoz a piloti se začínají zlepšovat. Do čela se dostává Bottas s časem 1:44,242 min na ultra-měkkých pneumatikách.
Grosjean zablokoval kola a v první zatáčce také vyjel mimo trať, chvíli po něm se tam vydal také Hülkenberg. Red Bull se zlepšuje, stále na super-měkké sadě a na Bottase Ricciardo ztrácí 0,035 sek.
Kimi Räikkönen také v garáži a mechanici Ferrari usilovně pracují na jeho voze. Podle SkySports se jedná o nějaký technický problém. A trénink je pro něj u konce - podle všeho se jedná o potíže s pohonnou jednotkou. Jeho týmový kolega Vettel nyní na ultra-měkké sadě na trati a zajíždí jedenáctý nejrychlejší čas (1:46,840 min).
Velmi slušné výkony zatím předvádí Force India, Ocon se zlepšuje a řadí se na čtvrté místo. Na třetího Hamiltona mu chybí tři setiny. Do únikové zóny před druhou zatáčkou se dostal i Fernando Alonso. Přilnavost na okruhu v Baku nyní není velká.
Vettel dostává Ferrari do první desítky, na deváté místo se ztrátou 2,2 sek na čelo. Pérez si stěžuje na Magnussena, který ovlivnil jeho kolo. "Auto nezatáčí doleva," hlásí Hamilton. To už však zbývá posledních pár minut do konce a na čele se nic nezmění. 1. trénink v Baku je u konce.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.