První trénink v Baku byl kořistí Valtteriho Bottase a Mercedesu, avšak jen těsně před Danielem Ricciardem s Red Bullem, zatímco jeho týmový kolega Verstappen poslal svůj vůz do bariéry. Nedařilo se Ferrari, Vettel desátý, Räikkönen s problémy s pohonnou jednotkou. Dařilo se Force Indii či Williamsu.
Hlavním tématem v Baku zatím je budoucnost Daniela Ricciarda, ačkoliv Australan popřel, že by jednal s někým jiným.
Nyní však již začíná první trénink. A hned během úvodních minut velká většina jezdců vyjela do instalačního kola. Viděli jsme zatím na vozech všechny možné sady pneumatik dostupné pro tento víkend (ultra-měkké, super-měkké a měkké).
Teplota vzduchu je 25 °C a trať má 38 °C. Po šesti minutách mají za sebou instalační kolo všichni piloti. Bottas je varován, že je na trati malý modrý kroužek... Traťoví komisař jej po chvíli odstranil.
První měřený čas si připisuje Bottas, hodnotu má 1:49,762 min. V dalším kole se zlepšuje na 1:48,1. Brzy jej však překonává Hamilton s časem 1:47,5 min. Oba Mercedesy na super-měkkých pneumatikách.
Brendon Hartley musel použít zpátečku. Nestihl totiž zatočit v zatáčce číslo 8. Hamilton si stěžuje na nedostatek přilnavosti, avšak klouže mu to méně než Bottasovi.
Další měřené časy si připsali Verstappen, Hartley, Stroll a Pérez. Red Bull na nejrychlejší Mercedes ztrácí 8 desetin. Ostatní se ztrátou více než dvě sekundy. Mercedes podle informací SkySports chtěl zajet co nejvíce kol v čistém vzduchu a bez provozu na trati a proto jsou již od začátku tréninku na trati.
Zatím však nejrychlejší čas zajel Verstappen a má hodnotu 1:46,399 min. Ricciardo dojíždí druhý se ztrátou 0,069 sek. Zlepšuje se Hamilton - 1:45,629 min, Verstappen jej však brzy překonává.
Průběžné pořadí první desítky po půl hodině tréninku: Verstappen: 1:45,559, Hamilton: 1:45,629, Ricciardo: 1:46,336, Bottas, 1:46,539, Stroll, Grosjean, Hartley, Ocon, Magnussen, Pérez.
Verstappen havaroval. Ztratil kontrolu nad vozem a narazil do bariéry. "Zasekl jsem se na jedničce," informoval tým. Trénink je pro něj u konce. Máme tu virtuální safety car, než se vůz odstraní. Jeho týmový kolega zajel zatím nejrychlejší čas 1:45,369 min.
"Zadní část auta se nechová vůbec dobře," informuje inženýry Vettel. Zatím italský tým nezajel příliš konkurenceschopné časy. Räikkönen si stěžuje na pneumatiky a je na patnáctém místě, jeho týmový kolega šestnáctý se ztrátou přes čtyři sekundy. Oba na ultra-měkkých pneumatikách.
Lewis Hamilton vyjel mimo trať v zatáčce číslo 1 a musel využít únikovou zónu a zpátečku. Zatím Räikkönen zajel pátý nejrychlejší čas - 1:46,861 min. Vettel zůstává v garáži a mechanici pracují na voze.
Hamilton zajíždí fialové sektory a nakonec je jeho čas o 0.169 sek rychlejší než Ricciardův. Mercedes se tak dostává do čela, avšak ne na dlouho. Ricciardo zajíždí čas 1:45,150 min a vrací se do čela.
Zlepšuje se i Pérez, který se zařadil na čtvrté místo. A zlepšení Force Indie doplňuje pátým místem Ocon. Do první desítky se také dostává Sauber, avšak Leclerc brzy padá na jedenácté místo.
Pořadí po hodině tréninku: Ricciardo (1:45,150), Hamilton, Verstappen, Bottas, Pérez, Ocon, Alonso, Sirotkin, Hülkenberg, Räikkönen, Leclerc, Stroll, Hartley, Magnussen, Gasly, Ericsson, Vandoorne, Grosjean, Sainz, Vettel (1:50,020).
Nyní je na trati opravdu velký provoz a piloti se začínají zlepšovat. Do čela se dostává Bottas s časem 1:44,242 min na ultra-měkkých pneumatikách.
Grosjean zablokoval kola a v první zatáčce také vyjel mimo trať, chvíli po něm se tam vydal také Hülkenberg. Red Bull se zlepšuje, stále na super-měkké sadě a na Bottase Ricciardo ztrácí 0,035 sek.
Kimi Räikkönen také v garáži a mechanici Ferrari usilovně pracují na jeho voze. Podle SkySports se jedná o nějaký technický problém. A trénink je pro něj u konce - podle všeho se jedná o potíže s pohonnou jednotkou. Jeho týmový kolega Vettel nyní na ultra-měkké sadě na trati a zajíždí jedenáctý nejrychlejší čas (1:46,840 min).
Velmi slušné výkony zatím předvádí Force India, Ocon se zlepšuje a řadí se na čtvrté místo. Na třetího Hamiltona mu chybí tři setiny. Do únikové zóny před druhou zatáčkou se dostal i Fernando Alonso. Přilnavost na okruhu v Baku nyní není velká.
Vettel dostává Ferrari do první desítky, na deváté místo se ztrátou 2,2 sek na čelo. Pérez si stěžuje na Magnussena, který ovlivnil jeho kolo. "Auto nezatáčí doleva," hlásí Hamilton. To už však zbývá posledních pár minut do konce a na čele se nic nezmění. 1. trénink v Baku je u konce.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.