Williams se tvrdě snažil, aby jeho auto mělo větší přítlak. Jenomže tato snaha eliminovala jeho předchozí silné stránky aniž by přinesla očekávaný výsledek. Alespoň si to myslí jezdci. Britská stáj se rozhodla pro agresivní přístup před sezonou 2018, jenže po třech závodech má na svém kontě 0 bodů.
V kvalifikaci na GP Číny byly Williamsy dokonce úplně nejpomalejší ze všech. Pokles maximální rychlosti je ještě více vidět při porovnání s loňským rokem. "Letos došlo ke změně filozofie. Nikdo samozřejmě nechtěl rozhodit celý balanc, ale chtěli jsme ho posunout zhruba k úrovni 50:50.
Neřekl bych, že jsme plánovali ztratit rychlost na rovinkách. Ale řekl bych, že jsme tušili, že už nebude nejrychlejší. Ale na druhou stranu jsme očekávali, že získáme něco, co nám doposud chybělo," říká Sergej Sirotkin. Obecně všechny maximální rychlosti klesly díky Halo ochraně kokpitu, kvůli které jsou auta těžší.
Jenomže Williams byl vloni průměrně po třech Grand Prix v Austrálii, Bahrajnu a Číně o 5,98 km/h nad průměrem nejrychlejších rychlostí v kvalifikacích, letos je o 2,4 km/h pod tímto průměrem. V závodech je pak situace následující: letos je o 1,84 km/h pod průměrem maximálních rychlostí, vloni byl o 8,64 km/h nad průměrem.
Lance Stroll dodává: "Ztratili jsme hodně v naší silné stránce a nezískali dost ve slabé stránce. Také ovladatelnost se nezlepšila tak, jak jsme v důsledku změny čekali. Rychlost v přímce byla vloni velmi dobrá - to se hodilo při předjíždění nebo bránění pozice. Rychlost v zatáčkách není taková, jakou bychom chtěli."
Podle jezdců je hlavním problémem stabilita auta. O víkendu na Williams čeká těžký závod s dlouhými rovinami, vloni zde Stroll získal první stupně vítězů. Dle Sirotkina však "tým ví, co dělat. Je třeba zlepšit pár věci, které udělají auto zase konkurenceschopné".
Rus dále prozradil, že se Williams potýká s chlazením auta. Chlazení zatím nefungovalo dostatečně efektivně. Tým totiž zvolil agresivní cestu i zde - proudící vzduch použil namísto chlazení více k vytváření přítlaku. Ale "z toho, kde teď jsme, nevidíme žádný výsledek tohoto přístupu," přiznal Sirotkin.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.