Williams se tvrdě snažil, aby jeho auto mělo větší přítlak. Jenomže tato snaha eliminovala jeho předchozí silné stránky aniž by přinesla očekávaný výsledek. Alespoň si to myslí jezdci. Britská stáj se rozhodla pro agresivní přístup před sezonou 2018, jenže po třech závodech má na svém kontě 0 bodů.
V kvalifikaci na GP Číny byly Williamsy dokonce úplně nejpomalejší ze všech. Pokles maximální rychlosti je ještě více vidět při porovnání s loňským rokem. "Letos došlo ke změně filozofie. Nikdo samozřejmě nechtěl rozhodit celý balanc, ale chtěli jsme ho posunout zhruba k úrovni 50:50.
Neřekl bych, že jsme plánovali ztratit rychlost na rovinkách. Ale řekl bych, že jsme tušili, že už nebude nejrychlejší. Ale na druhou stranu jsme očekávali, že získáme něco, co nám doposud chybělo," říká Sergej Sirotkin. Obecně všechny maximální rychlosti klesly díky Halo ochraně kokpitu, kvůli které jsou auta těžší.
Jenomže Williams byl vloni průměrně po třech Grand Prix v Austrálii, Bahrajnu a Číně o 5,98 km/h nad průměrem nejrychlejších rychlostí v kvalifikacích, letos je o 2,4 km/h pod tímto průměrem. V závodech je pak situace následující: letos je o 1,84 km/h pod průměrem maximálních rychlostí, vloni byl o 8,64 km/h nad průměrem.
Lance Stroll dodává: "Ztratili jsme hodně v naší silné stránce a nezískali dost ve slabé stránce. Také ovladatelnost se nezlepšila tak, jak jsme v důsledku změny čekali. Rychlost v přímce byla vloni velmi dobrá - to se hodilo při předjíždění nebo bránění pozice. Rychlost v zatáčkách není taková, jakou bychom chtěli."
Podle jezdců je hlavním problémem stabilita auta. O víkendu na Williams čeká těžký závod s dlouhými rovinami, vloni zde Stroll získal první stupně vítězů. Dle Sirotkina však "tým ví, co dělat. Je třeba zlepšit pár věci, které udělají auto zase konkurenceschopné".
Rus dále prozradil, že se Williams potýká s chlazením auta. Chlazení zatím nefungovalo dostatečně efektivně. Tým totiž zvolil agresivní cestu i zde - proudící vzduch použil namísto chlazení více k vytváření přítlaku. Ale "z toho, kde teď jsme, nevidíme žádný výsledek tohoto přístupu," přiznal Sirotkin.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.