McLaren při GP Ázerbájdžánu, respektive v pátek při trénincích před samotnou Grand Prix, zkusí nový přístup ke svému nastavení tak, aby zvýšil maximální rychlosti dosahované na rovince. O víkendu nás totiž čeká, i přesto, že se jede ve městě, jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři.
McLaren i přesto, že přešel z motorů Honda na motory Renault, tak měl nejnižší maximální rychlost v kvalifikacích na GP Austrálie i GP Bahrajnu. V Číně sice přišlo menší zlepšení, ale i tak na konci dlouhé roviny jezdci McLarenu dost zaostávali. Loni v Baku ztrácely McLareny 15 km/h na nejrychlejší, i tak ale nepostoupily z Q1.
"Tohle pro nás byla v předešlých letech hodně těžká Grand Prix. Měli jsme svoje limity pokud šlo o výkon. I letos se zdá, že máme docela pomalé auto na rovinkách, ale snad to zlepšíme. Na pátek máme připraven určitý test, půjdeme na to s jinou filozofií a snad se nám povede tuto ztrátu snížit.
Letos jsme se zatím do Q3 nedostali a odhaduji, že to bude těžké i tentokrát. Snad tomu ale budeme trošku blíž," doufá Fernando Alonso. Baku je dost speciální - jede se ve městě, ale přitom startovní a cílová rovinka je nejdelší v šampionátu. To znamená, že týmy potřebují také dobrou maximální rychlost. Dle Alonsa jejich páteční pokusy vzešly z povahy okruhu, nicméně vyšší maximální rychlost by se týmu hodila i v pozdějších závodech (třeba Kanadě).
Jenomže kompromisy, které by McLaren udělal, aby získal vyšší maximální rychlost, by jej mohly mrzet ve zbytku okruhu: "Ano, jsou zde velmi odlišné části okruhu. Když uděláte nějaký kompromis kvůli jedné části okruhu, pak to v jiné části pocítíte. Musíme být opatrní, zítra je ale jenom testovací den, takže zkusíme rozdílná řešení."
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.