McLaren při GP Ázerbájdžánu, respektive v pátek při trénincích před samotnou Grand Prix, zkusí nový přístup ke svému nastavení tak, aby zvýšil maximální rychlosti dosahované na rovince. O víkendu nás totiž čeká, i přesto, že se jede ve městě, jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři.
McLaren i přesto, že přešel z motorů Honda na motory Renault, tak měl nejnižší maximální rychlost v kvalifikacích na GP Austrálie i GP Bahrajnu. V Číně sice přišlo menší zlepšení, ale i tak na konci dlouhé roviny jezdci McLarenu dost zaostávali. Loni v Baku ztrácely McLareny 15 km/h na nejrychlejší, i tak ale nepostoupily z Q1.
"Tohle pro nás byla v předešlých letech hodně těžká Grand Prix. Měli jsme svoje limity pokud šlo o výkon. I letos se zdá, že máme docela pomalé auto na rovinkách, ale snad to zlepšíme. Na pátek máme připraven určitý test, půjdeme na to s jinou filozofií a snad se nám povede tuto ztrátu snížit.
Letos jsme se zatím do Q3 nedostali a odhaduji, že to bude těžké i tentokrát. Snad tomu ale budeme trošku blíž," doufá Fernando Alonso. Baku je dost speciální - jede se ve městě, ale přitom startovní a cílová rovinka je nejdelší v šampionátu. To znamená, že týmy potřebují také dobrou maximální rychlost. Dle Alonsa jejich páteční pokusy vzešly z povahy okruhu, nicméně vyšší maximální rychlost by se týmu hodila i v pozdějších závodech (třeba Kanadě).
Jenomže kompromisy, které by McLaren udělal, aby získal vyšší maximální rychlost, by jej mohly mrzet ve zbytku okruhu: "Ano, jsou zde velmi odlišné části okruhu. Když uděláte nějaký kompromis kvůli jedné části okruhu, pak to v jiné části pocítíte. Musíme být opatrní, zítra je ale jenom testovací den, takže zkusíme rozdílná řešení."
Kimi Räikkönen sedm let po svém mistrovském titulu v roce 2007 už není jen jezdcem, ale stal se šéfem týmu, který dokázal vyhrát mistrovství světa.
Felipe Massa se před Nejvyšším soudem v Londýně domáhá spravedlnosti za ztracený titul z roku 2008, kdy podle něj FIA a Bernie Ecclestone přehlédli skandál „Crashgate“.
Isack Hadjar zažil divoký start ve Formuli 1, od kolize ještě před startem v Austrálii až po pódiové umístění v Nizozemsku. Mladý Francouz ukázal, že se rychle učí a dokáže konkurovat nejlepším. V posledních dnech se proto hodně spekuluje o jeho přestupu k Red Bullu.
Carlos Sainz získal třetí místo v ázerbájdžánské Grand Prix a připsal si první pódiový úspěch s Williamsem. Jeho nástupce u Ferrari, Lewis Hamilton, zatím s novou stájí podobného výsledku nedosáhl.
V Baku dosáhli mladí jezdci Red Bullu výborného výsledku, když Liam Lawson dojel pátý těsně před Yukim Tsunodou. Racing Bulls díky tomu poskočili na šesté místo v Poháru konstruktérů a ukázali rostoucí formu i potenciál svých mladých jezdců.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.