McLaren při GP Ázerbájdžánu, respektive v pátek při trénincích před samotnou Grand Prix, zkusí nový přístup ke svému nastavení tak, aby zvýšil maximální rychlosti dosahované na rovince. O víkendu nás totiž čeká, i přesto, že se jede ve městě, jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři.
McLaren i přesto, že přešel z motorů Honda na motory Renault, tak měl nejnižší maximální rychlost v kvalifikacích na GP Austrálie i GP Bahrajnu. V Číně sice přišlo menší zlepšení, ale i tak na konci dlouhé roviny jezdci McLarenu dost zaostávali. Loni v Baku ztrácely McLareny 15 km/h na nejrychlejší, i tak ale nepostoupily z Q1.
"Tohle pro nás byla v předešlých letech hodně těžká Grand Prix. Měli jsme svoje limity pokud šlo o výkon. I letos se zdá, že máme docela pomalé auto na rovinkách, ale snad to zlepšíme. Na pátek máme připraven určitý test, půjdeme na to s jinou filozofií a snad se nám povede tuto ztrátu snížit.
Letos jsme se zatím do Q3 nedostali a odhaduji, že to bude těžké i tentokrát. Snad tomu ale budeme trošku blíž," doufá Fernando Alonso. Baku je dost speciální - jede se ve městě, ale přitom startovní a cílová rovinka je nejdelší v šampionátu. To znamená, že týmy potřebují také dobrou maximální rychlost. Dle Alonsa jejich páteční pokusy vzešly z povahy okruhu, nicméně vyšší maximální rychlost by se týmu hodila i v pozdějších závodech (třeba Kanadě).
Jenomže kompromisy, které by McLaren udělal, aby získal vyšší maximální rychlost, by jej mohly mrzet ve zbytku okruhu: "Ano, jsou zde velmi odlišné části okruhu. Když uděláte nějaký kompromis kvůli jedné části okruhu, pak to v jiné části pocítíte. Musíme být opatrní, zítra je ale jenom testovací den, takže zkusíme rozdílná řešení."
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.