Nico Hülkenberg a Carlos Sainz udělali vývoj monopostu daleko hladším, než tomu bývalo dříve. Oba jezdci se totiž plně shodují ve své zpětné vazbě, říká technický ředitel Bob Bell. Letos jedou oba jezdci poprvé spolu kompletní sezonu. Hülkenberg do Renaultu došel před rokem 2017, Sainz v jejím závěru.
Start do sezony vyšel daleko lépe Němci, který Španěla zatím porazil ve všech kvalifikacích a na body též vede v poměru 22-3. Podle Boba Bella ale oba jezdci znamenají velké plus při vývoji RS18. "Tihle dva jsou brilantní. Naprosto se shodují ve své zpětné vazbě k vozu - a není to z důvodu žádné konspirační dohody!
Auto má samozřejmě své chyby, ty nám ale hned po závodu hlásí. Vždy poukazují na stejné problémy. Všechny chyby jsou stejné - jako nervozní nájezd do zatáčky, nedotáčivost na vrcholu zatáčky a slabá trakce na výjezdu. Řekl bych, že tyto otázky trápí všechny týmy. Je otázka jenom, jak moc velké jsou.
Jezdci jsou skvělí, naprosto se shodují ve zpětné vazbě. To nám značně ulehčuje práci, je potěším s nimi pracovat." Server Motorsport pak tuto chválu předložil Nico Hülkenbergovi: "Ano, zdá se, že oba [se Sainzem] chceme od auta to stejné. Pro tým je vždycky dobré, když oba jezdci chtějí to stejné."
Nico už zažil hodně kolegů - Rubense Barrichella u Williamsu, Paula di Restu a Sergio Pereze u Force Indie, Estebana Gutierreze u Sauberu a Jolyona Palmera u Renaultu. Podle něj ale "spolupráce se všemi byla docela jednoduchá a přímočará. Každý je ale jiná osobnost."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.