Nico Hülkenberg a Carlos Sainz udělali vývoj monopostu daleko hladším, než tomu bývalo dříve. Oba jezdci se totiž plně shodují ve své zpětné vazbě, říká technický ředitel Bob Bell. Letos jedou oba jezdci poprvé spolu kompletní sezonu. Hülkenberg do Renaultu došel před rokem 2017, Sainz v jejím závěru.
Start do sezony vyšel daleko lépe Němci, který Španěla zatím porazil ve všech kvalifikacích a na body též vede v poměru 22-3. Podle Boba Bella ale oba jezdci znamenají velké plus při vývoji RS18. "Tihle dva jsou brilantní. Naprosto se shodují ve své zpětné vazbě k vozu - a není to z důvodu žádné konspirační dohody!
Auto má samozřejmě své chyby, ty nám ale hned po závodu hlásí. Vždy poukazují na stejné problémy. Všechny chyby jsou stejné - jako nervozní nájezd do zatáčky, nedotáčivost na vrcholu zatáčky a slabá trakce na výjezdu. Řekl bych, že tyto otázky trápí všechny týmy. Je otázka jenom, jak moc velké jsou.
Jezdci jsou skvělí, naprosto se shodují ve zpětné vazbě. To nám značně ulehčuje práci, je potěším s nimi pracovat." Server Motorsport pak tuto chválu předložil Nico Hülkenbergovi: "Ano, zdá se, že oba [se Sainzem] chceme od auta to stejné. Pro tým je vždycky dobré, když oba jezdci chtějí to stejné."
Nico už zažil hodně kolegů - Rubense Barrichella u Williamsu, Paula di Restu a Sergio Pereze u Force Indie, Estebana Gutierreze u Sauberu a Jolyona Palmera u Renaultu. Podle něj ale "spolupráce se všemi byla docela jednoduchá a přímočará. Každý je ale jiná osobnost."
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.