Nico Hülkenberg a Carlos Sainz udělali vývoj monopostu daleko hladším, než tomu bývalo dříve. Oba jezdci se totiž plně shodují ve své zpětné vazbě, říká technický ředitel Bob Bell. Letos jedou oba jezdci poprvé spolu kompletní sezonu. Hülkenberg do Renaultu došel před rokem 2017, Sainz v jejím závěru.
Start do sezony vyšel daleko lépe Němci, který Španěla zatím porazil ve všech kvalifikacích a na body též vede v poměru 22-3. Podle Boba Bella ale oba jezdci znamenají velké plus při vývoji RS18. "Tihle dva jsou brilantní. Naprosto se shodují ve své zpětné vazbě k vozu - a není to z důvodu žádné konspirační dohody!
Auto má samozřejmě své chyby, ty nám ale hned po závodu hlásí. Vždy poukazují na stejné problémy. Všechny chyby jsou stejné - jako nervozní nájezd do zatáčky, nedotáčivost na vrcholu zatáčky a slabá trakce na výjezdu. Řekl bych, že tyto otázky trápí všechny týmy. Je otázka jenom, jak moc velké jsou.
Jezdci jsou skvělí, naprosto se shodují ve zpětné vazbě. To nám značně ulehčuje práci, je potěším s nimi pracovat." Server Motorsport pak tuto chválu předložil Nico Hülkenbergovi: "Ano, zdá se, že oba [se Sainzem] chceme od auta to stejné. Pro tým je vždycky dobré, když oba jezdci chtějí to stejné."
Nico už zažil hodně kolegů - Rubense Barrichella u Williamsu, Paula di Restu a Sergio Pereze u Force Indie, Estebana Gutierreze u Sauberu a Jolyona Palmera u Renaultu. Podle něj ale "spolupráce se všemi byla docela jednoduchá a přímočará. Každý je ale jiná osobnost."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.