Sergio Pérez věří, že se dokáže vyrovnat absolutní špičce ve Formuli 1, jak naznačují jeho výsledky s Force Indií z posledních dvou sezón. Proto nechápe, proč si jej špičkové týmy moc nevšímají, když přemýšlejí o jezdeckých změnách před rokem 2019.
"Skončit sedmý ve Formuli 1, to pracujete na velmi vysoké úrovni, s těmi nejlepšími inženýry na světě a stou nejlepší technologií," poukazuje mexický pilot na své umístění v předloňském i v loňském šampionátu. Před ním se seřadili už jen piloti Red Bullu, Ferrari a mistrovského Mercedesu, jejichž vozy byly o třídu výše.
"Sedmé místo může být tak dobré jako titul mistra světa, pokud jde o práci a rychlost, kterou jste předváděli. Podle mě se počítá, že kdybych sem přijel a měl bych auto, které má na 14. místo, a já s ním dojedu dvanáctý, tak to je obrovská zásluha," pokračuje Pérez, který před příchodem k Force Indii strávil sezónu u McLarenu a před tím dva roky u Sauberu.
"Stále mám svůj cíl a jednoho dne dostanu šanci bojovat o ten nejlepší možný výsledek, protože věřím, že jsem stejně dobrý jako kdokoliv jiný," nepochybuje o svých schopnostech vyrovnat se hvězdám současného pole, jako je například Lewis Hamilton, Sebastian Vettel či Fernando Alonso.
"V F1 ale tolik záleží na potenciálu vašeho týmu a auta. Doufám, že brzy dostanu šanci předvést naplno své schopnosti," přeje si Pérez před možnými změnami ve špičkových týmech na konci roku. S volnými místy u Mercedesu či Ferrari se zmiňují spíše jiná jména, proto Pérez nechápe, proč nepatří mezi hlavní kandidáty.
"Nevím, jaký to má důvod. Myslím si, že jsem v posledních sezónách odváděl velmi dobrou práci, takže z tohoto pohledu toho už moc nedokážu udělat. Je to těžké předvést. V posledních dvou letech jsem v šampionátu skončil sedmý, tedy vpředu."
"Je tedy těžké si pro lidi uvědomit, ale já jsem si sebou jistý, když se podívají na výkonnost. Není náhoda, že jsem porážel dobré jezdce, jako byl Hülkenberg, když jsme spolu jezdili. Věřím, že můžu být stejně dobrý, jako kterýkoliv jiný pilot," dodává Pérez.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.