Sergio Pérez věří, že se dokáže vyrovnat absolutní špičce ve Formuli 1, jak naznačují jeho výsledky s Force Indií z posledních dvou sezón. Proto nechápe, proč si jej špičkové týmy moc nevšímají, když přemýšlejí o jezdeckých změnách před rokem 2019.
"Skončit sedmý ve Formuli 1, to pracujete na velmi vysoké úrovni, s těmi nejlepšími inženýry na světě a stou nejlepší technologií," poukazuje mexický pilot na své umístění v předloňském i v loňském šampionátu. Před ním se seřadili už jen piloti Red Bullu, Ferrari a mistrovského Mercedesu, jejichž vozy byly o třídu výše.
"Sedmé místo může být tak dobré jako titul mistra světa, pokud jde o práci a rychlost, kterou jste předváděli. Podle mě se počítá, že kdybych sem přijel a měl bych auto, které má na 14. místo, a já s ním dojedu dvanáctý, tak to je obrovská zásluha," pokračuje Pérez, který před příchodem k Force Indii strávil sezónu u McLarenu a před tím dva roky u Sauberu.
"Stále mám svůj cíl a jednoho dne dostanu šanci bojovat o ten nejlepší možný výsledek, protože věřím, že jsem stejně dobrý jako kdokoliv jiný," nepochybuje o svých schopnostech vyrovnat se hvězdám současného pole, jako je například Lewis Hamilton, Sebastian Vettel či Fernando Alonso.
"V F1 ale tolik záleží na potenciálu vašeho týmu a auta. Doufám, že brzy dostanu šanci předvést naplno své schopnosti," přeje si Pérez před možnými změnami ve špičkových týmech na konci roku. S volnými místy u Mercedesu či Ferrari se zmiňují spíše jiná jména, proto Pérez nechápe, proč nepatří mezi hlavní kandidáty.
"Nevím, jaký to má důvod. Myslím si, že jsem v posledních sezónách odváděl velmi dobrou práci, takže z tohoto pohledu toho už moc nedokážu udělat. Je to těžké předvést. V posledních dvou letech jsem v šampionátu skončil sedmý, tedy vpředu."
"Je tedy těžké si pro lidi uvědomit, ale já jsem si sebou jistý, když se podívají na výkonnost. Není náhoda, že jsem porážel dobré jezdce, jako byl Hülkenberg, když jsme spolu jezdili. Věřím, že můžu být stejně dobrý, jako kterýkoliv jiný pilot," dodává Pérez.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.