Renault si vysoce cení letošních výkonů Nica Hülkenberga, který zatím válcuje svého týmového kolegu Carlose Sainze. Ten si u Toro Rosso vedl velmi dobře proti Maxovi Verstappenovi.
"Je férové říct, že Sainz má trochu ztrátu na Nica, ale to jen ukazuje na to, jak je Nico dobrý," uvádí Abiteboul směrem k mladému Španělovi, jenž Hülkenbergovi podlehl zatím ve všech kvalifikacích od loňské GP Mexika a na mistrovské body letos prohrává 3:22.
"Pro jezdce to je to vždy zajímavé sledovat změnu týmu, protože porovnáváním jednoho s druhým můžete udělat celkové srovnání roštu. Pokud si vzpomenete, jak si Carlos vedl proti Verstappenovi, tak vám to dá náznak toho, jak je vlastně Nico silný," vysvětluje šéf Renaultu.
"Má trochu ztrátu, ale nejde vůbec o žádnou paniku - jak v sobotu, tak i v neděli. Pevně věřím, že v našem prostředí se dokáže dále učit, rozvíjet a snad i vyrovnat Nicovi. Zároveň ale na Nica tlačí. Letošní Nico je jiný než ten loňský," upozorňuje Abiteboul na zlepšení německého pilota.
Ten si podle něj zaslouží označení 'nejlepší ze zbytku' a závodech podle něj jezdí 'fantasticky:' "Příště budeme v Baku, kde si vzpomínám na jeho chybu, jak narazil do zdi, což jej stálo pódium. To je opravdu jeho cílem. Cítím, že tento rekord - počet závodů bez umístění na pódiu [138] dlouho nevydrží."
A jak hodnotí své letošní výkony samotný Hülkenberg? "Cítím se hodně jistě a spokojeně. Tato auta mi od loňska sedí zřejmě více. Cítím, ž o těch všech sezónách, které jsem odjel, a se zkušenostmi, jezdím nejlépe, jak jsem kdy jezdil. Zatím jsem spokojený, ale nechci sezónu vychvalovat příliš brzy," odpovídá.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.