Renault si vysoce cení letošních výkonů Nica Hülkenberga, který zatím válcuje svého týmového kolegu Carlose Sainze. Ten si u Toro Rosso vedl velmi dobře proti Maxovi Verstappenovi.
"Je férové říct, že Sainz má trochu ztrátu na Nica, ale to jen ukazuje na to, jak je Nico dobrý," uvádí Abiteboul směrem k mladému Španělovi, jenž Hülkenbergovi podlehl zatím ve všech kvalifikacích od loňské GP Mexika a na mistrovské body letos prohrává 3:22.
"Pro jezdce to je to vždy zajímavé sledovat změnu týmu, protože porovnáváním jednoho s druhým můžete udělat celkové srovnání roštu. Pokud si vzpomenete, jak si Carlos vedl proti Verstappenovi, tak vám to dá náznak toho, jak je vlastně Nico silný," vysvětluje šéf Renaultu.
"Má trochu ztrátu, ale nejde vůbec o žádnou paniku - jak v sobotu, tak i v neděli. Pevně věřím, že v našem prostředí se dokáže dále učit, rozvíjet a snad i vyrovnat Nicovi. Zároveň ale na Nica tlačí. Letošní Nico je jiný než ten loňský," upozorňuje Abiteboul na zlepšení německého pilota.
Ten si podle něj zaslouží označení 'nejlepší ze zbytku' a závodech podle něj jezdí 'fantasticky:' "Příště budeme v Baku, kde si vzpomínám na jeho chybu, jak narazil do zdi, což jej stálo pódium. To je opravdu jeho cílem. Cítím, že tento rekord - počet závodů bez umístění na pódiu [138] dlouho nevydrží."
A jak hodnotí své letošní výkony samotný Hülkenberg? "Cítím se hodně jistě a spokojeně. Tato auta mi od loňska sedí zřejmě více. Cítím, ž o těch všech sezónách, které jsem odjel, a se zkušenostmi, jezdím nejlépe, jak jsem kdy jezdil. Zatím jsem spokojený, ale nechci sezónu vychvalovat příliš brzy," odpovídá.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.