Poté, co se tým z Wokingu rozešel po problematickém tříletém partnerství s japonskou Hondou, je možné, byť trochu subjektivně, porovnat loňskou a letošní výkonnost McLarenu. Nicméně Fernando Alonso se o současnou výkonnost svých bývalých stájí a partnerů nezajímá.
McLaren v letošním roce vsadil na pohonné agregáty od Renaultu a v celkovém pořadí je prozatím před týmem Toro Rosso, používajícím motory Honda. V Bahrajnu ovšem vybojovala stáj z Faenzy čtvrté místo, což je lepší výsledek, nežli za tříletého partnerství McLarenu s Hondou.
"Bahrajn byl pro ně skvělý výsledek. Abych byl ale upřímný, po osmnácti letech v F1 nepovažuji za objektivní, aby jeden dobrý výsledek v kvalifikaci či závodu ukazoval smysluplně formu," uvedl Španěl.
To, jak se mluví o formě Toro Rosso Alonsovi připomíná dobu po jeho odchodu z Ferrari na konci roku 2014. Zatímco McLaren od té doby čeká na pódiové umístění, Ferrari slavilo deset triumfů v GP.
"Poté, co jsem odešel z Ferrari se mě po každém triumfu Ferrari ptáte na to, zda lituji odchodu. U Renaultu jsem v letech 2005 a 2006 získal dva tituly a nyní jsou opět konkurenceschopní. Nestarám se o ostatní týmy. Je legrační, jak to lidi rozpaluje, když jsou výsledkově v pohodě. Ptají se mě, ale mě to nezajímá," dodal pilot McLarenu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.