Daniel Ricciardo chce po Red Bullu rychlejší balík, s nímž by mohl vyhrát více závodů, má-li se rozhodnout pro to, aby u něj setrval i po letošní sezóně.
Australanovi po ní vyprší smlouva a zájem o něj projevují i špičkové týmy: Ferrari a Mercedes, kde Niki Lauda usiluje o ukončení spolupráce s Valtterim Bottasem, aby měli místo pro Daniela. Smlouvu ale stále nemají prodlouženou s Lewisem Hamiltonem, zatímco v Maranellu mají pojištěného pouze Sebastiana Vettela.
Ricciardovi v neděli sice v Číně pomohla kvalita vozu Red Bullu a chytrá strategie k vítězství, kdy během safety caru na rozdíl od svých největších soupeřů vyměnili pneumatik, on ale požaduje více.
Chci mít to nejlepší auto!"Rozhodně chci být v tom nejlepším autě. Tento víkend podle mě prokázal, že když máme šanci na vítězství, tak to na něj dokážu dotáhnout. Dokážu zvládnout tlak a tu intenzitu. Pokud bychom mohli s Red Bullem vyhrát několik dalších závodů, pak by to vypadalo velmi atraktivně. Pokud ne, tak si myslím, že zřejmě existují jiné možnosti," uvádí Ricciardo.
Na otázku, zda Red Bull nebude považovat za dostatečně dobrou volbu, pokud se nezlepší, jeho pilot odpovídá: "Jo, říkal jsem to od počátku. Vítězství pomáhá, ale pokud bychom letos v každém závodě končili šestí, pak pro mě nejde o tu nejatraktivnější možnost."
Motor Renaultu a spotřeba olejeSlabinou rakouského týmu je ale stále pohonná jednotka Renault, která se nemůže rovnat Mercedesu či Ferrari. Stříbrné šípy měly už loni velký náskok a letošní sezónu začali společně s francouzským výrobcem zhruba na takové výkonnostní úrovni, na jaké minulý rok skončili, zatímco v Maranellu dokázali kolem 10 koní přidat.
Mercedes se navíc v obavách o to, aby neporušil přísnější pravidla pro spotřebu oleje (max. 0,6 l / 100 km) před závodem v Bahrajnu vrátil k jeho specifikaci z roku 2016, což mu ve výkonu také nepřidalo. Letos mohou týmy nasadit pouze tři specifikace oleje, Stříbrné šípy tedy už mají pouze prostor pro jedno vylepšení.
V Melbourne jeho spotřeba oleje pro zajímavost dosahovala stejně jako u Ferrari 0,58 l / 100 km, Honda si vystačila s 0,2 l / 100 km a Renault s 0,1 l / 100 km. "Měření spotřeby oleje nejsou úplně přesná. Pokud se pohybujete na hraně, tak riskujete, že ji někdy překročíte. Mercedes si nemůže dovolit jezdit ilegálně," přiznal jeho sportovní ředitel Toto Wolff.
Nikde se nebudeš mít tak dobře jako u Red Bullu, varuje ho šéfJeho šéf Christian Horner uznává, že to je na týmu, aby Ricciardovi poskytl rychlejší auto, zároveň jej však upozornil, že takové podmínky a atmosféru u konkurence nenajde: "No, když se podíváte na závod Kimiho [u Ferrari], tak víte, já jsem tu strategii nepochopil. Myslím, že Daniel je s prostředím spokojený. Pokud mu dokážeme poskytnout takové auto jako v Číně, proč by měl chtít působit někde jinde?"
Může letos vyhrát titul?Svým vítězstvím v Číně se přihlásil do boje o letošní titul - na vedoucího Sebastiana Vettela mu schází 14 bodů a na druhého Lewise Hamiltona jen 8 bodů - a to v předchozím podniku v Bahrajnu musel odstoupit už ve druhém kole, kdy se jeho vůz ocitl náhle bez elektřiny. Podle Hornera mohli Ferrari a Mercedes porazit i tam.
"Myslím, že na to je ještě brzy, protože jsme o víkendu vyhráli. Musíme vyhrávat pravidelně, abychom to prokázali. Pokud ale vyrazíme a za dva týdny v Baku znovu vyhrajeme, pak bych asi řekl, že ano," komentuje možnost bojovat o vítězství v šampionátu.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.