Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey
Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 18. dubna 2018 6:30
Sdílej:

Daniel Ricciardo chce po Red Bullu rychlejší balík, s nímž by mohl vyhrát více závodů, má-li se rozhodnout pro to, aby u něj setrval i po letošní sezóně.

Australanovi po ní vyprší smlouva a zájem o něj projevují i špičkové týmy: Ferrari a Mercedes, kde Niki Lauda usiluje o ukončení spolupráce s Valtterim Bottasem, aby měli místo pro Daniela. Smlouvu ale stále nemají prodlouženou s Lewisem Hamiltonem, zatímco v Maranellu mají pojištěného pouze Sebastiana Vettela.

Ricciardovi v neděli sice v Číně pomohla kvalita vozu Red Bullu a chytrá strategie k vítězství, kdy během safety caru na rozdíl od svých největších soupeřů vyměnili pneumatik, on ale požaduje více.

Chci mít to nejlepší auto!"Rozhodně chci být v tom nejlepším autě. Tento víkend podle mě prokázal, že když máme šanci na vítězství, tak to na něj dokážu dotáhnout. Dokážu zvládnout tlak a tu intenzitu. Pokud bychom mohli s Red Bullem vyhrát několik dalších závodů, pak by to vypadalo velmi atraktivně. Pokud ne, tak si myslím, že zřejmě existují jiné možnosti," uvádí Ricciardo.

Na otázku, zda Red Bull nebude považovat za dostatečně dobrou volbu, pokud se nezlepší, jeho pilot odpovídá: "Jo, říkal jsem to od počátku. Vítězství pomáhá, ale pokud bychom letos v každém závodě končili šestí, pak pro mě nejde o tu nejatraktivnější možnost."

Motor Renaultu a spotřeba olejeSlabinou rakouského týmu je ale stále pohonná jednotka Renault, která se nemůže rovnat Mercedesu či Ferrari. Stříbrné šípy měly už loni velký náskok a letošní sezónu začali společně s francouzským výrobcem zhruba na takové výkonnostní úrovni, na jaké minulý rok skončili, zatímco v Maranellu dokázali kolem 10 koní přidat.

Mercedes se navíc v obavách o to, aby neporušil přísnější pravidla pro spotřebu oleje (max. 0,6 l / 100 km) před závodem v Bahrajnu vrátil k jeho specifikaci z roku 2016, což mu ve výkonu také nepřidalo. Letos mohou týmy nasadit pouze tři specifikace oleje, Stříbrné šípy tedy už mají pouze prostor pro jedno vylepšení.

V Melbourne jeho spotřeba oleje pro zajímavost dosahovala stejně jako u Ferrari 0,58 l / 100 km, Honda si vystačila s 0,2 l / 100 km a Renault s 0,1 l / 100 km. "Měření spotřeby oleje nejsou úplně přesná. Pokud se pohybujete na hraně, tak riskujete, že ji někdy překročíte. Mercedes si nemůže dovolit jezdit ilegálně," přiznal jeho sportovní ředitel Toto Wolff.

Nikde se nebudeš mít tak dobře jako u Red Bullu, varuje ho šéfJeho šéf Christian Horner uznává, že to je na týmu, aby Ricciardovi poskytl rychlejší auto, zároveň jej však upozornil, že takové podmínky a atmosféru u konkurence nenajde: "No, když se podíváte na závod Kimiho [u Ferrari], tak víte, já jsem tu strategii nepochopil. Myslím, že Daniel je s prostředím spokojený. Pokud mu dokážeme poskytnout takové auto jako v Číně, proč by měl chtít působit někde jinde?"

Může letos vyhrát titul?Svým vítězstvím v Číně se přihlásil do boje o letošní titul - na vedoucího Sebastiana Vettela mu schází 14 bodů a na druhého Lewise Hamiltona jen 8 bodů - a to v předchozím podniku v Bahrajnu musel odstoupit už ve druhém kole, kdy se jeho vůz ocitl náhle bez elektřiny. Podle Hornera mohli Ferrari a Mercedes porazit i tam.

"Myslím, že na to je ještě brzy, protože jsme o víkendu vyhráli. Musíme vyhrávat pravidelně, abychom to prokázali. Pokud ale vyrazíme a za dva týdny v Baku znovu vyhrajeme, pak bych asi řekl, že ano," komentuje možnost bojovat  o vítězství v šampionátu.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari nezvládlo opravit monopost Hamiltona po nehodě. Testy ale dnes pokračují

Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.

Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.