Daniel Ricciardo chce po Red Bullu rychlejší balík, s nímž by mohl vyhrát více závodů, má-li se rozhodnout pro to, aby u něj setrval i po letošní sezóně.
Australanovi po ní vyprší smlouva a zájem o něj projevují i špičkové týmy: Ferrari a Mercedes, kde Niki Lauda usiluje o ukončení spolupráce s Valtterim Bottasem, aby měli místo pro Daniela. Smlouvu ale stále nemají prodlouženou s Lewisem Hamiltonem, zatímco v Maranellu mají pojištěného pouze Sebastiana Vettela.
Ricciardovi v neděli sice v Číně pomohla kvalita vozu Red Bullu a chytrá strategie k vítězství, kdy během safety caru na rozdíl od svých největších soupeřů vyměnili pneumatik, on ale požaduje více.
Chci mít to nejlepší auto!"Rozhodně chci být v tom nejlepším autě. Tento víkend podle mě prokázal, že když máme šanci na vítězství, tak to na něj dokážu dotáhnout. Dokážu zvládnout tlak a tu intenzitu. Pokud bychom mohli s Red Bullem vyhrát několik dalších závodů, pak by to vypadalo velmi atraktivně. Pokud ne, tak si myslím, že zřejmě existují jiné možnosti," uvádí Ricciardo.
Na otázku, zda Red Bull nebude považovat za dostatečně dobrou volbu, pokud se nezlepší, jeho pilot odpovídá: "Jo, říkal jsem to od počátku. Vítězství pomáhá, ale pokud bychom letos v každém závodě končili šestí, pak pro mě nejde o tu nejatraktivnější možnost."
Motor Renaultu a spotřeba olejeSlabinou rakouského týmu je ale stále pohonná jednotka Renault, která se nemůže rovnat Mercedesu či Ferrari. Stříbrné šípy měly už loni velký náskok a letošní sezónu začali společně s francouzským výrobcem zhruba na takové výkonnostní úrovni, na jaké minulý rok skončili, zatímco v Maranellu dokázali kolem 10 koní přidat.
Mercedes se navíc v obavách o to, aby neporušil přísnější pravidla pro spotřebu oleje (max. 0,6 l / 100 km) před závodem v Bahrajnu vrátil k jeho specifikaci z roku 2016, což mu ve výkonu také nepřidalo. Letos mohou týmy nasadit pouze tři specifikace oleje, Stříbrné šípy tedy už mají pouze prostor pro jedno vylepšení.
V Melbourne jeho spotřeba oleje pro zajímavost dosahovala stejně jako u Ferrari 0,58 l / 100 km, Honda si vystačila s 0,2 l / 100 km a Renault s 0,1 l / 100 km. "Měření spotřeby oleje nejsou úplně přesná. Pokud se pohybujete na hraně, tak riskujete, že ji někdy překročíte. Mercedes si nemůže dovolit jezdit ilegálně," přiznal jeho sportovní ředitel Toto Wolff.
Nikde se nebudeš mít tak dobře jako u Red Bullu, varuje ho šéfJeho šéf Christian Horner uznává, že to je na týmu, aby Ricciardovi poskytl rychlejší auto, zároveň jej však upozornil, že takové podmínky a atmosféru u konkurence nenajde: "No, když se podíváte na závod Kimiho [u Ferrari], tak víte, já jsem tu strategii nepochopil. Myslím, že Daniel je s prostředím spokojený. Pokud mu dokážeme poskytnout takové auto jako v Číně, proč by měl chtít působit někde jinde?"
Může letos vyhrát titul?Svým vítězstvím v Číně se přihlásil do boje o letošní titul - na vedoucího Sebastiana Vettela mu schází 14 bodů a na druhého Lewise Hamiltona jen 8 bodů - a to v předchozím podniku v Bahrajnu musel odstoupit už ve druhém kole, kdy se jeho vůz ocitl náhle bez elektřiny. Podle Hornera mohli Ferrari a Mercedes porazit i tam.
"Myslím, že na to je ještě brzy, protože jsme o víkendu vyhráli. Musíme vyhrávat pravidelně, abychom to prokázali. Pokud ale vyrazíme a za dva týdny v Baku znovu vyhrajeme, pak bych asi řekl, že ano," komentuje možnost bojovat o vítězství v šampionátu.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.