Vítězství Daniela Ricciarda ve Velké ceně Číny je pro Renault potvrzením nadějí v to, že letos mají pohonnou jednotku schopnou v přímém souboji porážet Mercedes a Ferrari.
"Je to dobré, jelikož osobně to vnímám skutečně jako potvrzení něčeho, co jsem upřímně cítil od testů v Barceloně," hodnotí Cyril Abiteboul úspěch jejich zákaznického týmu, který v Číně předčil Mercedesy i Ferrari poté, co během výjezdu safety caru na rozdíl od nich přezul na čerstvé měkké pneumatiky.
"Cítil jsem, že motor má za normálních podmínek na vítězství v závodech, je však fajn získat takové potvrzení. Zároveň jde o potvrzení na trati, kde máme velmi dlouhou rovinku, takže je docela citlivá na výkon. A my se můžeme zapojit do boje," pokračuje šéf Renaultu.
"Je to tedy skvělé, nicméně to neubírá na faktu, že potřebujeme dále pracovat na kvalifikační výkonnosti a konkurenceschopnosti. Do Číny a vlastně i do Bahrajnu jsme něco málo přivezli, pokud jde o kvalifikační výkonnost. Je to drobná věc, ale ne dostatečná na to, aby Ferrari a Mercedesu opravdu působila potíže," odhaluje nedávné vylepšení své pohonné jednotky.
Po závadě úložiště energie u Ricciarda na začátku Velké ceny Bahrajnu a na turbu během tréninku v Číně má ale před sebou spoustu práce. Australan už použil druhé díly u všech komponent, penalizace Red Bullu letos tedy bude nevyhnutelná.
"V sobotu jsme měli problém se spolehlivostí. Upřímně to byl tak trochu... šok je asi příliš silné slovo, ale šlo určitě o něco, co jsme nečekali. Loni jsme o problémech a slabinách věděli, ale letos bychom se s takovými věcmi setkávat neměli," uvědomuje si Abiteboul.
"Podrobně se na to podíváme, abychom pochopili, zda šlo o ojedinělý problém s kvalitou dílů, jelikož máme několik dodavatelů, a také abychom zjistili, jestli neexistuje nějaké spojení mezi problémem s baterií z předchozího týdne a turba, k němuž došlo o týden později ve stejném voze.
Musíme se podívat také na to, zda tam neexistuje podoba s problémem, který jsme zaznamenali u McLarenu, u něhož selhalo během zimních testů turbo. Tam šlo ale o problém mazání v šasi McLarenu. Musíme si tedy spojit všechny tyto věci, abychom zjistili, zda dokážeme velmi rychle dojít k závěru, protože to je prioritou, kterou stavím před tým," dodává šéf Renaultu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.