Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

Motor Renault Energy
Motor Renault Energy, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 18. dubna 2018 06:20
Sdílej:

Vítězství Daniela Ricciarda ve Velké ceně Číny je pro Renault potvrzením nadějí v to, že letos mají pohonnou jednotku schopnou v přímém souboji porážet Mercedes a Ferrari.

"Je to dobré, jelikož osobně to vnímám skutečně jako potvrzení něčeho, co jsem upřímně cítil od testů v Barceloně," hodnotí Cyril Abiteboul úspěch jejich zákaznického týmu, který v Číně předčil Mercedesy i Ferrari poté, co během výjezdu safety caru na rozdíl od nich přezul na čerstvé měkké pneumatiky.

"Cítil jsem, že motor má za normálních podmínek na vítězství v závodech, je však fajn získat takové potvrzení. Zároveň jde o potvrzení na trati, kde máme velmi dlouhou rovinku, takže je docela citlivá na výkon. A my se můžeme zapojit do boje," pokračuje šéf Renaultu.

"Je to tedy skvělé, nicméně to neubírá na faktu, že potřebujeme dále pracovat na kvalifikační výkonnosti a konkurenceschopnosti. Do Číny a vlastně i do Bahrajnu jsme něco málo přivezli, pokud jde o kvalifikační výkonnost. Je to drobná věc, ale ne dostatečná na to, aby Ferrari a Mercedesu opravdu působila potíže," odhaluje nedávné vylepšení své pohonné jednotky.

Po závadě úložiště energie u Ricciarda na začátku Velké ceny Bahrajnu a na turbu během tréninku v Číně má ale před sebou spoustu práce. Australan už použil druhé díly u všech komponent, penalizace Red Bullu letos tedy bude nevyhnutelná.

"V sobotu jsme měli problém se spolehlivostí. Upřímně to byl tak trochu... šok je asi příliš silné slovo, ale šlo určitě o něco, co jsme nečekali. Loni jsme o problémech a slabinách věděli, ale letos bychom se s takovými věcmi setkávat neměli," uvědomuje si Abiteboul.

"Podrobně se na to podíváme, abychom pochopili, zda šlo o ojedinělý problém s kvalitou dílů, jelikož máme několik dodavatelů, a také abychom zjistili, jestli neexistuje nějaké spojení mezi problémem s baterií z předchozího týdne a turba, k němuž došlo o týden později ve stejném voze.

Musíme se podívat také na to, zda tam neexistuje podoba s problémem, který jsme zaznamenali u McLarenu, u něhož selhalo během zimních testů turbo. Tam šlo ale o problém mazání v šasi McLarenu. Musíme si tedy spojit všechny tyto věci, abychom zjistili, zda dokážeme velmi rychle dojít k závěru, protože to je prioritou, kterou stavím před tým," dodává šéf Renaultu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.