Vítězství Daniela Ricciarda ve Velké ceně Číny je pro Renault potvrzením nadějí v to, že letos mají pohonnou jednotku schopnou v přímém souboji porážet Mercedes a Ferrari.
"Je to dobré, jelikož osobně to vnímám skutečně jako potvrzení něčeho, co jsem upřímně cítil od testů v Barceloně," hodnotí Cyril Abiteboul úspěch jejich zákaznického týmu, který v Číně předčil Mercedesy i Ferrari poté, co během výjezdu safety caru na rozdíl od nich přezul na čerstvé měkké pneumatiky.
"Cítil jsem, že motor má za normálních podmínek na vítězství v závodech, je však fajn získat takové potvrzení. Zároveň jde o potvrzení na trati, kde máme velmi dlouhou rovinku, takže je docela citlivá na výkon. A my se můžeme zapojit do boje," pokračuje šéf Renaultu.
"Je to tedy skvělé, nicméně to neubírá na faktu, že potřebujeme dále pracovat na kvalifikační výkonnosti a konkurenceschopnosti. Do Číny a vlastně i do Bahrajnu jsme něco málo přivezli, pokud jde o kvalifikační výkonnost. Je to drobná věc, ale ne dostatečná na to, aby Ferrari a Mercedesu opravdu působila potíže," odhaluje nedávné vylepšení své pohonné jednotky.
Po závadě úložiště energie u Ricciarda na začátku Velké ceny Bahrajnu a na turbu během tréninku v Číně má ale před sebou spoustu práce. Australan už použil druhé díly u všech komponent, penalizace Red Bullu letos tedy bude nevyhnutelná.
"V sobotu jsme měli problém se spolehlivostí. Upřímně to byl tak trochu... šok je asi příliš silné slovo, ale šlo určitě o něco, co jsme nečekali. Loni jsme o problémech a slabinách věděli, ale letos bychom se s takovými věcmi setkávat neměli," uvědomuje si Abiteboul.
"Podrobně se na to podíváme, abychom pochopili, zda šlo o ojedinělý problém s kvalitou dílů, jelikož máme několik dodavatelů, a také abychom zjistili, jestli neexistuje nějaké spojení mezi problémem s baterií z předchozího týdne a turba, k němuž došlo o týden později ve stejném voze.
Musíme se podívat také na to, zda tam neexistuje podoba s problémem, který jsme zaznamenali u McLarenu, u něhož selhalo během zimních testů turbo. Tam šlo ale o problém mazání v šasi McLarenu. Musíme si tedy spojit všechny tyto věci, abychom zjistili, zda dokážeme velmi rychle dojít k závěru, protože to je prioritou, kterou stavím před tým," dodává šéf Renaultu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.