Vedoucí muž průběžné klasifikace letošního šampionátu F1, Sebastian Vettel, oceňuje chování Maxe Verstappena, který se mu přišel ihned po skončení závodu v Číně omluvit za vzájemnou kolizi.
Vettela, který vyhrál dva úvodní závody letošní sezony, dnes v Číně roztočil Max Verstappen, který mu tak zničil závod. Stalo se to 13 kol před cílem. Jezdec Ferrari jel tou dobou na třetím místě a zajížděl pomalejší časy, když Max Verstappen měl na svém Red Bullu rychlejší pneumatiky po chytré výměně pneumatik během safety caru. Holanďan si je vědom své chyby, a tak se Vettelovi přišel ihned po závodě omluvit.
"Hned po skončení přišel. Uznal, že udělal chybu. Řekl jsem mu: 'Podívej, závody jsou dlouhé, zahodil jsi svoje pódium'. Měl štěstí, že mohl pokračovat, stejně tak i já, ale nebylo to nutné. Myslím, že to pochopil. Byl docela vyrovnaný a uvědomil si, že to pokazil. Lidé se ptali, jestli to byla otázka věku, ale tak to není. Odjel už tolik závodů," říká Sebastian Vettel.
"Celý závod lehce foukalo do zad a po 41 kolech víte, že zabrzdit tam auto může být náročné. Ale stane se. Oceňuji fakt, že ihned přišel za mnou. Řekl jsem mu, že tam byla cesta, jak to vyřešit, mluvili jsme face to face, ne nějak přes média nebo že bychom na sebe pokřikovali," pokračuje německý pilot. Jezdec Ferrari také dodal, že by pilota Red Bullu nechal bez okolků předjet, protože měl mnohem lepší gumy. Nakonec Daniel Ricciardo jel stejnou strategii jako jeho týmový kolega a dostal se ze 6. místa až na první.
"Bylo jasné, že Red Bully jsou rychlejší. Styl, jakým se Daniel zezadu přiřítil, nebylo moc důvodů mu moc vzdorovat a s Maxem by to bylo stejné. Myslím, že měl špatný výjezd na dlouhou rovinku, jinak jsem už byl připraven nechat ho projet. Nebyl tam, a tak zůstáváte vepředu. Nechal jsem tam malinko místa pro případ, že by trochu zablokoval kola a on je zablokoval hodně... To když jsme narazili."
Vettel se po hodinách držel nějakou dobu na šestém místě, ale s poškozeným autem nebyl schopen udržet tempo, a tak jej předjel Nico Hülkenberg s Renaultem a Fernando Alonso s McLarenem. "Nakonec si myslím, že jsem měl štěstí, že jsem dojel do cíle. Po takové kolizi to také mohla být konečná. Auto ale naštěstí stále fungovalo, samozřejmě podlaha byla poničená a vyvážení bylo pryč. Auto potom tedy nebylo stejné. Bylo hodně nedotáčivé," zakončil Vettel.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.