Vedoucí muž průběžné klasifikace letošního šampionátu F1, Sebastian Vettel, oceňuje chování Maxe Verstappena, který se mu přišel ihned po skončení závodu v Číně omluvit za vzájemnou kolizi.
Vettela, který vyhrál dva úvodní závody letošní sezony, dnes v Číně roztočil Max Verstappen, který mu tak zničil závod. Stalo se to 13 kol před cílem. Jezdec Ferrari jel tou dobou na třetím místě a zajížděl pomalejší časy, když Max Verstappen měl na svém Red Bullu rychlejší pneumatiky po chytré výměně pneumatik během safety caru. Holanďan si je vědom své chyby, a tak se Vettelovi přišel ihned po závodě omluvit.
"Hned po skončení přišel. Uznal, že udělal chybu. Řekl jsem mu: 'Podívej, závody jsou dlouhé, zahodil jsi svoje pódium'. Měl štěstí, že mohl pokračovat, stejně tak i já, ale nebylo to nutné. Myslím, že to pochopil. Byl docela vyrovnaný a uvědomil si, že to pokazil. Lidé se ptali, jestli to byla otázka věku, ale tak to není. Odjel už tolik závodů," říká Sebastian Vettel.
"Celý závod lehce foukalo do zad a po 41 kolech víte, že zabrzdit tam auto může být náročné. Ale stane se. Oceňuji fakt, že ihned přišel za mnou. Řekl jsem mu, že tam byla cesta, jak to vyřešit, mluvili jsme face to face, ne nějak přes média nebo že bychom na sebe pokřikovali," pokračuje německý pilot. Jezdec Ferrari také dodal, že by pilota Red Bullu nechal bez okolků předjet, protože měl mnohem lepší gumy. Nakonec Daniel Ricciardo jel stejnou strategii jako jeho týmový kolega a dostal se ze 6. místa až na první.
"Bylo jasné, že Red Bully jsou rychlejší. Styl, jakým se Daniel zezadu přiřítil, nebylo moc důvodů mu moc vzdorovat a s Maxem by to bylo stejné. Myslím, že měl špatný výjezd na dlouhou rovinku, jinak jsem už byl připraven nechat ho projet. Nebyl tam, a tak zůstáváte vepředu. Nechal jsem tam malinko místa pro případ, že by trochu zablokoval kola a on je zablokoval hodně... To když jsme narazili."
Vettel se po hodinách držel nějakou dobu na šestém místě, ale s poškozeným autem nebyl schopen udržet tempo, a tak jej předjel Nico Hülkenberg s Renaultem a Fernando Alonso s McLarenem. "Nakonec si myslím, že jsem měl štěstí, že jsem dojel do cíle. Po takové kolizi to také mohla být konečná. Auto ale naštěstí stále fungovalo, samozřejmě podlaha byla poničená a vyvážení bylo pryč. Auto potom tedy nebylo stejné. Bylo hodně nedotáčivé," zakončil Vettel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.