Max Verstappen zahodil možné vítězství v Čínské Grand Prix svoji nehodou se Sebastianem Vettelem, alespoň si to myslí šéf motorsportu u Red Bullu, Helmut Marko. Holanďanovi pomohl výjezd safety-caru po nehodě obou vozů Toro Rosso, když stačil zajet k mechanikům a měl výhodu měkčí sady pneumatik Pirelli.
Výhoda se ihned po restartu začala projevovat, jenže jeho přehnaně optimistický pokus o předjížděcí manévr na Sebastiana Vettela znamenal konec nadějím. Komisaři jezdce "ocenili" trestem 10 vteřin, které se přičetly k jeho celkovému času - díky tomu se propadl na páté místo, i když cílem projel čtvrtý.
Máte rádi F1? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@f1news.cz a staňte se naším redaktorem.
Verstappen po závodě připustil svoji chybu, Helmut Marko zdůraznil, že jej incident stál vítězství: "Max to svým předjížděcím manévrem na Vettela přehnal. Ano, byla to jeho chyba, za kterou se omluvil. To se v závodech může stát. Jeho čas přijde, neměl to takto přehnat. Ví, o co přišel. Leželo před ním vítězství, ale on jej zahodil.
I tak to ale byla dobrá jízda od obou jezdců. Je mu 19 nebo 20, takže je stále hodně mladý, a může se to stát." Vítězství tak získal týmový kolega, Daniel Ricciardo po startu ze 6. místa. Australan, který ve třetím tréninku zaznamenal poruchu motoru, taktéž těžil ze strategie Red Bullu a měkčích pneumatik v závěru.
Marko po závodním víkendu nezapomněl ocenit mechaniky, kteří dokázali motor vyměnit, tudíž mohl Australan nastoupit do kvalifikace: "Jiná volba pneumatik nám nabídla skvělou pozici. Zde celkem často vyjíždí safety-car a my jsme reagovali ve správnou chvíli.
Vše ale začalo v sobotu, kdy naši mechanici dokázali vyměnit motor. Jinak by Ricciardo musel startovat poslední a to si nemyslím, že by byl podobný výsledek možný. Takže velké díky patří celému týmu. Všichni odvedli skvělou práci."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.