Max Verstappen zahodil možné vítězství v Čínské Grand Prix svoji nehodou se Sebastianem Vettelem, alespoň si to myslí šéf motorsportu u Red Bullu, Helmut Marko. Holanďanovi pomohl výjezd safety-caru po nehodě obou vozů Toro Rosso, když stačil zajet k mechanikům a měl výhodu měkčí sady pneumatik Pirelli.
Výhoda se ihned po restartu začala projevovat, jenže jeho přehnaně optimistický pokus o předjížděcí manévr na Sebastiana Vettela znamenal konec nadějím. Komisaři jezdce "ocenili" trestem 10 vteřin, které se přičetly k jeho celkovému času - díky tomu se propadl na páté místo, i když cílem projel čtvrtý.
Máte rádi F1? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@f1news.cz a staňte se naším redaktorem.
Verstappen po závodě připustil svoji chybu, Helmut Marko zdůraznil, že jej incident stál vítězství: "Max to svým předjížděcím manévrem na Vettela přehnal. Ano, byla to jeho chyba, za kterou se omluvil. To se v závodech může stát. Jeho čas přijde, neměl to takto přehnat. Ví, o co přišel. Leželo před ním vítězství, ale on jej zahodil.
I tak to ale byla dobrá jízda od obou jezdců. Je mu 19 nebo 20, takže je stále hodně mladý, a může se to stát." Vítězství tak získal týmový kolega, Daniel Ricciardo po startu ze 6. místa. Australan, který ve třetím tréninku zaznamenal poruchu motoru, taktéž těžil ze strategie Red Bullu a měkčích pneumatik v závěru.
Marko po závodním víkendu nezapomněl ocenit mechaniky, kteří dokázali motor vyměnit, tudíž mohl Australan nastoupit do kvalifikace: "Jiná volba pneumatik nám nabídla skvělou pozici. Zde celkem často vyjíždí safety-car a my jsme reagovali ve správnou chvíli.
Vše ale začalo v sobotu, kdy naši mechanici dokázali vyměnit motor. Jinak by Ricciardo musel startovat poslední a to si nemyslím, že by byl podobný výsledek možný. Takže velké díky patří celému týmu. Všichni odvedli skvělou práci."
Felipe Massa se před Nejvyšším soudem v Londýně domáhá spravedlnosti za ztracený titul z roku 2008, kdy podle něj FIA a Bernie Ecclestone přehlédli skandál „Crashgate“.
Isack Hadjar zažil divoký start ve Formuli 1, od kolize ještě před startem v Austrálii až po pódiové umístění v Nizozemsku. Mladý Francouz ukázal, že se rychle učí a dokáže konkurovat nejlepším. V posledních dnech se proto hodně spekuluje o jeho přestupu k Red Bullu.
Carlos Sainz získal třetí místo v ázerbájdžánské Grand Prix a připsal si první pódiový úspěch s Williamsem. Jeho nástupce u Ferrari, Lewis Hamilton, zatím s novou stájí podobného výsledku nedosáhl.
V Baku dosáhli mladí jezdci Red Bullu výborného výsledku, když Liam Lawson dojel pátý těsně před Yukim Tsunodou. Racing Bulls díky tomu poskočili na šesté místo v Poháru konstruktérů a ukázali rostoucí formu i potenciál svých mladých jezdců.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.