Renault umožnil všem třem svým týmům využívat v Číně vyšší výkonnosti, jelikož jejich pohonné jednotky vykazují na počátku letošní sezóny dobrou spolehlivost. Zároveň objasnil příčiny nehody Maxe Verstappena z Bahrajnu, kde si stěžoval za náhlý nárůst výkonu motoru. Závěr? Pilot si za ní může sám.
Tovární tým z Enstone, Red Bull a McLaren tedy mohou v Šanghaji využívat déle výkonnostnější módy pohonné jednotky, než tomu bylo v předchozích dvou podnicích v Austrálii a v Bahrajnu. O přesných číslech se Francouzi nechtějí ale vůbec bavit, na počátku sezóny uvedli pouze to, že letos dosahují kolem 950 koní.
Příčinu selhání úložiště energie Daniela Ricciarda z Velké ceny Bahrajnu ještě neobjasnili a v Šanghaji mu dali nové společně s řídicí elektroniou, přesto jsou se spolehlivostí svých produktů dostatečně spokojeni na to, aby přistoupili k využívání vyššího výkonu.
"Děláme to, co jsme řekli, že budeme dělat. Obecně jsme chtěli potvrdit spolehlivost, což se zatím daří. Zaznamenali jsme incident u Ricciarda, ale příčina není stále známá. Stále si nejsme jisti, jestli šlo o potíž spojenou se šasi či s motorem. Šlo o elektrický problém, který měl očividně dopad na úložiště energie," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
"Kromě toho to je z pohledu ICE [vnitřního spalovacího motoru] a ERS [systému pro rekuperaci energie] úplně v pořádku. Samozřejmě se to snažíme posouvat, pokud jde o využívání a provoz motoru. Začíná to mít určitý dopad, obzvlášť na dráze, jako je tato, která má určitou citlivost na management energie," pokračuje Francouz.
Všechny týmy podle něj mají k dispozici stejné provozní podmínky, nikdo není upřednostňován: "Rozhodně, vždy bylo naší prioritou to takto dělat před jakoukoliv úpravou pravidel, není nic na výběr. A my jsme v tomto ohledu velmi transparentní."
Renault ještě ERS systém vyvíjený pro rok 2018 nenasadil, ale ve vývoji má velké vylepšení motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K): "Pokud jde o hardware, tak se držíme našeho plánu - je určen pro pohonnou jednotku č. 2, která se ještě chvíli neobjeví. Do té doby to bude souviset s energií. Další věci se objeví u ICE a také v závislosti na týmech o něco později u paliva, protože všichni samozřejmě nevyužíváme stejný benzín."
Pokud jde o nehodu Verstappena z bahrajnské kvalifikace, kde si holandský pilot stěžoval na náhlý nárůst výkonu (o 150 koní), tak tam je vina jasně na straně Maxe: "Motor dělal přesně to, o co byl plynem požádán, to bylo naprosto zřejmé. Když sešlápnete plyn, něco se stane s motorem. Ten zareagoval přesně tak, jak zareagovat měl," dodává Abiteboul.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace