Toro Rosso, které letos přešlo na pohonné jednotky Hondy, chce po svém úspěchu v Bahrajnu pravidelně končit s oběma vozy na bodech.
Po parádním čtvrtém místě Pierra Gaslyho v Bahrajnu šéf týmu Franz Tost potvrzuje cíle Toro Rosso: pravidelně končit s oběma vozy v nejlepší desítce. Prvních šest míst v nich ale mají rozdělené špičkové tři stáje, které mají před ostatními velký náskok: Ferrari, Mercedes a Red Bull. A o zbylá čtyři místa chtějí pravidelně bojovat Force India, Haas, McLaren a Renault. Stáj z Faenzy tedy nečeká nic lehkého.
"Víte, jaké byl to čtvrté místo," táže se Tost po Bahrajnu. "Bylo také šťastné - Ricciardo mimo, Verstappen mimo, Hamilton měl na začátku nějaké potíže, ale závodní rychlost byla jinak docela dobrá, konstantní, a Pierre neudělal žádnou chybu. Zastávky šly dobře... to znamená, že i kdyby tito jezdci nevypadli, tak bychom dojeli bez problémů na šestém, sedmém místě."
Toro Rosso se před sezónou muselo vyrovnat se změnou motoru, protože přecházelo na Hondu, zatímco McLaren po třech letech trápení převzal jejich loňského dodavatele - Renault. V Bahrajnu ale jeho piloti dojeli až za Gaslym.
Podle Tost toho jeho tým ale předvede ještě více: "Ne čtvrté místo, ale jak jsem vždy říkal, v prvních deseti závodech a později - tohle je hlavně o druhé polovině sezóny - očekávám, že oba vozy budou pravidelně v nejlepší desítce. To znamená se kvalifikovat v Q3 a v závodech dojíždět na bodech, protože pokud budeme splňovat náš plán vývoje pohonné jednotky a šasi, tak tam být musíme."
Podle něj bude na bodech dojíždět i Brendon Hartley, jenž byl v Bahrajnu klasifikován na 17. místě. "Má na to. Předvádí výkony, konkurenceschopnost. V Bahrajnu podle mě byla desetisekundová penalizace celkem tvrdá, protože nešlo o záměrnou věc. Dotkl se Péreze, šlo ale o rozhodnutí komisařů, které akceptujeme. Není k němu co dodat, jinak by ale dojel na sedmém či osmém místě."
Hrdina Velké ceny Bahrajnu Gasly svůj tým pochválil: "Udělali obrovský pokrok, to rozhodně. Stále to je těžké přesně porovnat, proto nechci udávat nějaká čísla, ale došlo k velkému kroku vpřed. Převezli jsme tento víkend nové MGU-H, které je jen spolehlivější. Jsme překvapeni, že jsme tak dobří, za dva týdny opravdu nemělo dojít k nárůstu výkonnosti."
"Změnili jsme nastavení a aerodynamická platforma je myslím mnohem lepší. Zdá se, že máme více přítlaku a méně odporu. Zlepšilo se všechno, naše rychlost v zatáčkách a na rovinkách po celý víkend vypadala hodně dobře. Skončit v F1 čtvrtí, na to musíte mít i dobrý motor - motor je tedy dobrý," ocenil na závěr pilot Toro Rosso Hondu.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.