Toro Rosso, které letos přešlo na pohonné jednotky Hondy, chce po svém úspěchu v Bahrajnu pravidelně končit s oběma vozy na bodech.
Po parádním čtvrtém místě Pierra Gaslyho v Bahrajnu šéf týmu Franz Tost potvrzuje cíle Toro Rosso: pravidelně končit s oběma vozy v nejlepší desítce. Prvních šest míst v nich ale mají rozdělené špičkové tři stáje, které mají před ostatními velký náskok: Ferrari, Mercedes a Red Bull. A o zbylá čtyři místa chtějí pravidelně bojovat Force India, Haas, McLaren a Renault. Stáj z Faenzy tedy nečeká nic lehkého.
"Víte, jaké byl to čtvrté místo," táže se Tost po Bahrajnu. "Bylo také šťastné - Ricciardo mimo, Verstappen mimo, Hamilton měl na začátku nějaké potíže, ale závodní rychlost byla jinak docela dobrá, konstantní, a Pierre neudělal žádnou chybu. Zastávky šly dobře... to znamená, že i kdyby tito jezdci nevypadli, tak bychom dojeli bez problémů na šestém, sedmém místě."
Toro Rosso se před sezónou muselo vyrovnat se změnou motoru, protože přecházelo na Hondu, zatímco McLaren po třech letech trápení převzal jejich loňského dodavatele - Renault. V Bahrajnu ale jeho piloti dojeli až za Gaslym.
Podle Tost toho jeho tým ale předvede ještě více: "Ne čtvrté místo, ale jak jsem vždy říkal, v prvních deseti závodech a později - tohle je hlavně o druhé polovině sezóny - očekávám, že oba vozy budou pravidelně v nejlepší desítce. To znamená se kvalifikovat v Q3 a v závodech dojíždět na bodech, protože pokud budeme splňovat náš plán vývoje pohonné jednotky a šasi, tak tam být musíme."
Podle něj bude na bodech dojíždět i Brendon Hartley, jenž byl v Bahrajnu klasifikován na 17. místě. "Má na to. Předvádí výkony, konkurenceschopnost. V Bahrajnu podle mě byla desetisekundová penalizace celkem tvrdá, protože nešlo o záměrnou věc. Dotkl se Péreze, šlo ale o rozhodnutí komisařů, které akceptujeme. Není k němu co dodat, jinak by ale dojel na sedmém či osmém místě."
Hrdina Velké ceny Bahrajnu Gasly svůj tým pochválil: "Udělali obrovský pokrok, to rozhodně. Stále to je těžké přesně porovnat, proto nechci udávat nějaká čísla, ale došlo k velkému kroku vpřed. Převezli jsme tento víkend nové MGU-H, které je jen spolehlivější. Jsme překvapeni, že jsme tak dobří, za dva týdny opravdu nemělo dojít k nárůstu výkonnosti."
"Změnili jsme nastavení a aerodynamická platforma je myslím mnohem lepší. Zdá se, že máme více přítlaku a méně odporu. Zlepšilo se všechno, naše rychlost v zatáčkách a na rovinkách po celý víkend vypadala hodně dobře. Skončit v F1 čtvrtí, na to musíte mít i dobrý motor - motor je tedy dobrý," ocenil na závěr pilot Toro Rosso Hondu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.