Toro Rosso, které letos přešlo na pohonné jednotky Hondy, chce po svém úspěchu v Bahrajnu pravidelně končit s oběma vozy na bodech.
Po parádním čtvrtém místě Pierra Gaslyho v Bahrajnu šéf týmu Franz Tost potvrzuje cíle Toro Rosso: pravidelně končit s oběma vozy v nejlepší desítce. Prvních šest míst v nich ale mají rozdělené špičkové tři stáje, které mají před ostatními velký náskok: Ferrari, Mercedes a Red Bull. A o zbylá čtyři místa chtějí pravidelně bojovat Force India, Haas, McLaren a Renault. Stáj z Faenzy tedy nečeká nic lehkého.
"Víte, jaké byl to čtvrté místo," táže se Tost po Bahrajnu. "Bylo také šťastné - Ricciardo mimo, Verstappen mimo, Hamilton měl na začátku nějaké potíže, ale závodní rychlost byla jinak docela dobrá, konstantní, a Pierre neudělal žádnou chybu. Zastávky šly dobře... to znamená, že i kdyby tito jezdci nevypadli, tak bychom dojeli bez problémů na šestém, sedmém místě."
Toro Rosso se před sezónou muselo vyrovnat se změnou motoru, protože přecházelo na Hondu, zatímco McLaren po třech letech trápení převzal jejich loňského dodavatele - Renault. V Bahrajnu ale jeho piloti dojeli až za Gaslym.
Podle Tost toho jeho tým ale předvede ještě více: "Ne čtvrté místo, ale jak jsem vždy říkal, v prvních deseti závodech a později - tohle je hlavně o druhé polovině sezóny - očekávám, že oba vozy budou pravidelně v nejlepší desítce. To znamená se kvalifikovat v Q3 a v závodech dojíždět na bodech, protože pokud budeme splňovat náš plán vývoje pohonné jednotky a šasi, tak tam být musíme."
Podle něj bude na bodech dojíždět i Brendon Hartley, jenž byl v Bahrajnu klasifikován na 17. místě. "Má na to. Předvádí výkony, konkurenceschopnost. V Bahrajnu podle mě byla desetisekundová penalizace celkem tvrdá, protože nešlo o záměrnou věc. Dotkl se Péreze, šlo ale o rozhodnutí komisařů, které akceptujeme. Není k němu co dodat, jinak by ale dojel na sedmém či osmém místě."
Hrdina Velké ceny Bahrajnu Gasly svůj tým pochválil: "Udělali obrovský pokrok, to rozhodně. Stále to je těžké přesně porovnat, proto nechci udávat nějaká čísla, ale došlo k velkému kroku vpřed. Převezli jsme tento víkend nové MGU-H, které je jen spolehlivější. Jsme překvapeni, že jsme tak dobří, za dva týdny opravdu nemělo dojít k nárůstu výkonnosti."
"Změnili jsme nastavení a aerodynamická platforma je myslím mnohem lepší. Zdá se, že máme více přítlaku a méně odporu. Zlepšilo se všechno, naše rychlost v zatáčkách a na rovinkách po celý víkend vypadala hodně dobře. Skončit v F1 čtvrtí, na to musíte mít i dobrý motor - motor je tedy dobrý," ocenil na závěr pilot Toro Rosso Hondu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.