Toro Rosso, které letos přešlo na pohonné jednotky Hondy, chce po svém úspěchu v Bahrajnu pravidelně končit s oběma vozy na bodech.
Po parádním čtvrtém místě Pierra Gaslyho v Bahrajnu šéf týmu Franz Tost potvrzuje cíle Toro Rosso: pravidelně končit s oběma vozy v nejlepší desítce. Prvních šest míst v nich ale mají rozdělené špičkové tři stáje, které mají před ostatními velký náskok: Ferrari, Mercedes a Red Bull. A o zbylá čtyři místa chtějí pravidelně bojovat Force India, Haas, McLaren a Renault. Stáj z Faenzy tedy nečeká nic lehkého.
"Víte, jaké byl to čtvrté místo," táže se Tost po Bahrajnu. "Bylo také šťastné - Ricciardo mimo, Verstappen mimo, Hamilton měl na začátku nějaké potíže, ale závodní rychlost byla jinak docela dobrá, konstantní, a Pierre neudělal žádnou chybu. Zastávky šly dobře... to znamená, že i kdyby tito jezdci nevypadli, tak bychom dojeli bez problémů na šestém, sedmém místě."
Toro Rosso se před sezónou muselo vyrovnat se změnou motoru, protože přecházelo na Hondu, zatímco McLaren po třech letech trápení převzal jejich loňského dodavatele - Renault. V Bahrajnu ale jeho piloti dojeli až za Gaslym.
Podle Tost toho jeho tým ale předvede ještě více: "Ne čtvrté místo, ale jak jsem vždy říkal, v prvních deseti závodech a později - tohle je hlavně o druhé polovině sezóny - očekávám, že oba vozy budou pravidelně v nejlepší desítce. To znamená se kvalifikovat v Q3 a v závodech dojíždět na bodech, protože pokud budeme splňovat náš plán vývoje pohonné jednotky a šasi, tak tam být musíme."
Podle něj bude na bodech dojíždět i Brendon Hartley, jenž byl v Bahrajnu klasifikován na 17. místě. "Má na to. Předvádí výkony, konkurenceschopnost. V Bahrajnu podle mě byla desetisekundová penalizace celkem tvrdá, protože nešlo o záměrnou věc. Dotkl se Péreze, šlo ale o rozhodnutí komisařů, které akceptujeme. Není k němu co dodat, jinak by ale dojel na sedmém či osmém místě."
Hrdina Velké ceny Bahrajnu Gasly svůj tým pochválil: "Udělali obrovský pokrok, to rozhodně. Stále to je těžké přesně porovnat, proto nechci udávat nějaká čísla, ale došlo k velkému kroku vpřed. Převezli jsme tento víkend nové MGU-H, které je jen spolehlivější. Jsme překvapeni, že jsme tak dobří, za dva týdny opravdu nemělo dojít k nárůstu výkonnosti."
"Změnili jsme nastavení a aerodynamická platforma je myslím mnohem lepší. Zdá se, že máme více přítlaku a méně odporu. Zlepšilo se všechno, naše rychlost v zatáčkách a na rovinkách po celý víkend vypadala hodně dobře. Skončit v F1 čtvrtí, na to musíte mít i dobrý motor - motor je tedy dobrý," ocenil na závěr pilot Toro Rosso Hondu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.