ŠÁKHÍR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy v průběhu Velké ceny Bahrajnu 2018 své jezdce a s jakými strategiemi ji odjely?
Ferrari sice Vettela zdrželo jen parádních 2,24 s, ale v boxech udělalo velkou chybu, když Räikkönena poslalo na trať, zatímco mechanik ještě pracoval na jeho voze. Nešťastník to odnesl zlomenou nohou, italská stáj slušnou pokutou ve výši 50 tisíc Eur.
Druzí nejrychlejší dnes byli u Williamsu, Sirotkin si užil jen 2,4 vteřinovou přestávku. Třetí příčka patří Mercedesu, jehož mechanici v 26. kole odbavili Hamiltona za 2,5 sekundy, ovšem u Bottase o 6 kol dříve se jim moc nepovedla - 4, 2 s.
Výborně dnes v boxech pracoval Renault, který Hülkenberga přezul za 2,68 a za 3,0 sekundy, čímž jej udržel před zle dotírajícím McLarenem Alonsa.
Do závodu startovalo 12 pilotů na super-měkké směsi, pro pomalejší, ale trvanlivější měkkou se rozhodli Alonso, Ericsson, Hamilton, Leclerc, Pérez, Sirotkin, Stroll a Verstappen.
Většina dnes vsadila dle našich předpokladů na 2 zastávky, s jednozastávkovou strategii si z klasifikovaných jezdců vystačilo jen duo Mercedesu, Ericsson a Vettel. Třikrát se v boxech objevil pouze Grosjean.
Strategie byly dnes pestré, z prvních osmi pilotů jich 7 zvolilo odlišný přístup k pneumatikám, několik jich také použilo všechny tři dostupné směsi.
Nejdelší stint předvedl Vettel, jenž až do samotného závěru trnul, zda se dokáže ubránit Bottasovi. Ferrari předvedlo kus odvahy, když ho na jedné sadě měkkých pneumatik nechalo 39 kol (68,4 % závodu), což jsme o víkendu ještě neviděli. Bottas na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 37 kol, Pérez na super-měkkých 24 kol.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.