ŠÁKHÍR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy v průběhu Velké ceny Bahrajnu 2018 své jezdce a s jakými strategiemi ji odjely?
Ferrari sice Vettela zdrželo jen parádních 2,24 s, ale v boxech udělalo velkou chybu, když Räikkönena poslalo na trať, zatímco mechanik ještě pracoval na jeho voze. Nešťastník to odnesl zlomenou nohou, italská stáj slušnou pokutou ve výši 50 tisíc Eur.
Druzí nejrychlejší dnes byli u Williamsu, Sirotkin si užil jen 2,4 vteřinovou přestávku. Třetí příčka patří Mercedesu, jehož mechanici v 26. kole odbavili Hamiltona za 2,5 sekundy, ovšem u Bottase o 6 kol dříve se jim moc nepovedla - 4, 2 s.
Výborně dnes v boxech pracoval Renault, který Hülkenberga přezul za 2,68 a za 3,0 sekundy, čímž jej udržel před zle dotírajícím McLarenem Alonsa.
Do závodu startovalo 12 pilotů na super-měkké směsi, pro pomalejší, ale trvanlivější měkkou se rozhodli Alonso, Ericsson, Hamilton, Leclerc, Pérez, Sirotkin, Stroll a Verstappen.
Většina dnes vsadila dle našich předpokladů na 2 zastávky, s jednozastávkovou strategii si z klasifikovaných jezdců vystačilo jen duo Mercedesu, Ericsson a Vettel. Třikrát se v boxech objevil pouze Grosjean.
Strategie byly dnes pestré, z prvních osmi pilotů jich 7 zvolilo odlišný přístup k pneumatikám, několik jich také použilo všechny tři dostupné směsi.
Nejdelší stint předvedl Vettel, jenž až do samotného závěru trnul, zda se dokáže ubránit Bottasovi. Ferrari předvedlo kus odvahy, když ho na jedné sadě měkkých pneumatik nechalo 39 kol (68,4 % závodu), což jsme o víkendu ještě neviděli. Bottas na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 37 kol, Pérez na super-měkkých 24 kol.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.