V Bahrajnu začal nejrychleji Ricciardo, nejblíže mu byli Bottas s Räikkönenem

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB14 v Bahrajnu
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB14 v Bahrajnu, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 6. dubna 2018 14:30
Sdílej:

ŠÁKHÍR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Bahrajnu dosáhl Daniel Ricciardo, zatímco jeho týmový kolega z Red Bullu Max Verstappen zůstal hned na začátku stát kvůli technické závadě. Jak tato část probíhala?

Trénink začínal ve 13 hod našeho času za 30 °C teplot, dráha byla rozpálená na 42 °C a vlhkost vzduchu dosahovala jen 33 %. Na zaprášenou trať se jako první vydal Verstappen následovaný Leclercem a Vettelem. Vozy byly pokryté flow-visem, týmy testují nové díly a stále poznávají své letošní vozy.

Zaměří se na chování super-měkkých, měkkých a středně-tvrdých pneumatik, aby zjistily, zda v neděli budou muset do boxů dvakrát nebo zda si vystačí s jednozastávkovou strategií. Monitorovat budou také spotřebu. První trénink se ale jede za odlišných podmínek než kvalifikace a závod, ten druhý proto bude mít větší vypovídací hodnotu.

Šákhír je citlivější na výkon než Melbourne, ale motory zde stále nehrají tak velkou roli, jak například v Baku. Absolutní rekord zde drží z loňského roku Bottas (1:28,769 min), Vettel zde v 1. tréninku tehdy zajel kolo za 1:32,697 min.

All-important aero testing for @McLarenF1 🎨The team have big upgrades planned for this weekend#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/VsGZ2YUaPE

— Formula 1 (@F1) April 6, 2018

McLaren přivezl nové bočnicové panely, které nejsou propojeny s podlahou. Tým má připraven pro tento víkend velký balík vylepšení ve snaze přiblížit se špičce ve složení Mercedes, Ferrari a Red Bull. Podle Alonsa budou následující dva měsíce kritickým ukazatelem pro to, zda letos budou bojovat o pódia či nikoliv. Španěl stále věří, že to dokážou ještě letos.

Po šesti min hlásil Verstappen závodu: "Myslím, že slyším turbo... Auto nezrychluje." Odstavil ho vedle dráhy a po vystoupení jej opřený o ochranu kokpitu Halo tlačil zpět do boxové uličky. Šlo o elektrický problém, jehož příčiny Red Bull řeší.

The worst possible start to the weekend for @Max33Verstappen 😟#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/byLcGewNzC

— Formula 1 (@F1) April 6, 2018

Prvního měřeného kola jsme se dočkali v podání Ocona na super-měkké směsi - 1:35,687 min. Po chvilce jej překonávají Pérez (1:35,191), Ricciardo (1:34,333) a Räikkönen (1:33,770 min) na středně-tvrdé.

Po půl hodině se na čele usadily Mercedesy: Hamilton (1:32,532) byl skoro o půl sekundy rychlejší Bottase (1:33,001 min), oba na měkkých pneumatikách. Před piloty Ferrari se na třetí příčku probojoval Vandoorne s McLarenem (1:33,647).

STR: "I have too much oversteer"LEC: "I spun"Synchronised spinning for two of F1's young guns 🔄#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/B0TacroWXi

— Formula 1 (@F1) April 6, 2018

Do smyku se dostali Stroll a Leclerc, Gasly si stěžoval na to, že nemůže na výjezdech ze zatáčky pořádně sešlápnout plyn. Spokojený nebyl ani Sainz s Renaultem: "Auto je v absolutním nepořádku. Velmi, velmi obtížně ovladatelné."

V polovině se rozjel Alonso na super-měkkých (1:33,223 min) a předčil svého týmového kolegu, kterého odsunul z třetí pozice. Na Bottase ztrácel dvě desetiny. Po něm ho přeskočil Magnussen s velmi rychlým Haasem (1:32,971) a Grosjean dokonce i Hamiltona (1:32,516 min) - všichni na super-měkkých pneumatikách.

Those laps times keep on tumbling in #FP1@ValtteriBottas goes nearly a second quicker with a 1:31.364 on Softs 🔥#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/Wfrrie6wJ8

— Formula 1 (@F1) April 6, 2018

Tím vyprovokovali Stříbrné šípky k další aktivitě - Bottas na měkké směsi reagoval časem 1:31,364 a šel znovu do čela. Hamilton po dobré prvním sektoru zablokoval kolo v nájezdu do zatáčky č. 9 a projíždí ji zeširoka, odveta nevyšla (1:32,272). Räikkönen se vklínil mezi ně (1:31,458 min).

Čtvrt hodiny před koncem vytáhl nejrychlejší kolo (1:31,060 min) Ricciardo na měkké směsi a o 3 desetiny překonal Bottase. V zákulisí italští novináři hovoří o tom, že nedávno podepsal předběžnou smlouvu s Ferrari. Poté se již nic významnějšího nestal, piloti se v závěru věnovali jízdám s vyšším množstvím paliva.

Max. rychlosti (v km/h): 1. Leclerc 325,1; 2. Gasly 320,8; 3. Ericsson 317,6; 4. Stroll 317,4; 5. Hamilton 316,2; 6. Sirotkin 316,1; 7. Pérez 315,8; 8. Vettel 315,5... 19. Ricciardo 307; 20. Alonso 306.

Stalo se