ŠÁKHÍR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Bahrajnu dosáhl Daniel Ricciardo, zatímco jeho týmový kolega z Red Bullu Max Verstappen zůstal hned na začátku stát kvůli technické závadě. Jak tato část probíhala?
Trénink začínal ve 13 hod našeho času za 30 °C teplot, dráha byla rozpálená na 42 °C a vlhkost vzduchu dosahovala jen 33 %. Na zaprášenou trať se jako první vydal Verstappen následovaný Leclercem a Vettelem. Vozy byly pokryté flow-visem, týmy testují nové díly a stále poznávají své letošní vozy.
Zaměří se na chování super-měkkých, měkkých a středně-tvrdých pneumatik, aby zjistily, zda v neděli budou muset do boxů dvakrát nebo zda si vystačí s jednozastávkovou strategií. Monitorovat budou také spotřebu. První trénink se ale jede za odlišných podmínek než kvalifikace a závod, ten druhý proto bude mít větší vypovídací hodnotu.
Šákhír je citlivější na výkon než Melbourne, ale motory zde stále nehrají tak velkou roli, jak například v Baku. Absolutní rekord zde drží z loňského roku Bottas (1:28,769 min), Vettel zde v 1. tréninku tehdy zajel kolo za 1:32,697 min.
All-important aero testing for @McLarenF1 🎨The team have big upgrades planned for this weekend#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/VsGZ2YUaPE
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018McLaren přivezl nové bočnicové panely, které nejsou propojeny s podlahou. Tým má připraven pro tento víkend velký balík vylepšení ve snaze přiblížit se špičce ve složení Mercedes, Ferrari a Red Bull. Podle Alonsa budou následující dva měsíce kritickým ukazatelem pro to, zda letos budou bojovat o pódia či nikoliv. Španěl stále věří, že to dokážou ještě letos.
Po šesti min hlásil Verstappen závodu: "Myslím, že slyším turbo... Auto nezrychluje." Odstavil ho vedle dráhy a po vystoupení jej opřený o ochranu kokpitu Halo tlačil zpět do boxové uličky. Šlo o elektrický problém, jehož příčiny Red Bull řeší.
The worst possible start to the weekend for @Max33Verstappen 😟#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/byLcGewNzC
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018Prvního měřeného kola jsme se dočkali v podání Ocona na super-měkké směsi - 1:35,687 min. Po chvilce jej překonávají Pérez (1:35,191), Ricciardo (1:34,333) a Räikkönen (1:33,770 min) na středně-tvrdé.
Po půl hodině se na čele usadily Mercedesy: Hamilton (1:32,532) byl skoro o půl sekundy rychlejší Bottase (1:33,001 min), oba na měkkých pneumatikách. Před piloty Ferrari se na třetí příčku probojoval Vandoorne s McLarenem (1:33,647).
STR: "I have too much oversteer"LEC: "I spun"Synchronised spinning for two of F1's young guns 🔄#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/B0TacroWXi
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018Do smyku se dostali Stroll a Leclerc, Gasly si stěžoval na to, že nemůže na výjezdech ze zatáčky pořádně sešlápnout plyn. Spokojený nebyl ani Sainz s Renaultem: "Auto je v absolutním nepořádku. Velmi, velmi obtížně ovladatelné."
V polovině se rozjel Alonso na super-měkkých (1:33,223 min) a předčil svého týmového kolegu, kterého odsunul z třetí pozice. Na Bottase ztrácel dvě desetiny. Po něm ho přeskočil Magnussen s velmi rychlým Haasem (1:32,971) a Grosjean dokonce i Hamiltona (1:32,516 min) - všichni na super-měkkých pneumatikách.
Those laps times keep on tumbling in #FP1@ValtteriBottas goes nearly a second quicker with a 1:31.364 on Softs 🔥#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/Wfrrie6wJ8
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018Tím vyprovokovali Stříbrné šípky k další aktivitě - Bottas na měkké směsi reagoval časem 1:31,364 a šel znovu do čela. Hamilton po dobré prvním sektoru zablokoval kolo v nájezdu do zatáčky č. 9 a projíždí ji zeširoka, odveta nevyšla (1:32,272). Räikkönen se vklínil mezi ně (1:31,458 min).
Čtvrt hodiny před koncem vytáhl nejrychlejší kolo (1:31,060 min) Ricciardo na měkké směsi a o 3 desetiny překonal Bottase. V zákulisí italští novináři hovoří o tom, že nedávno podepsal předběžnou smlouvu s Ferrari. Poté se již nic významnějšího nestal, piloti se v závěru věnovali jízdám s vyšším množstvím paliva.
Max. rychlosti (v km/h): 1. Leclerc 325,1; 2. Gasly 320,8; 3. Ericsson 317,6; 4. Stroll 317,4; 5. Hamilton 316,2; 6. Sirotkin 316,1; 7. Pérez 315,8; 8. Vettel 315,5... 19. Ricciardo 307; 20. Alonso 306.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.