Podle Lewise Hamiltona je Ferrari v oblasti špičkového výkonu pohonné již na jejich úrovni, což se ukázalo v minulé kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie.
Včera na tiskové konferenci v Bahrajnu Sebastian Vettel uvedl, že Stříbrné šípy jsou na počátku letošní sezóny o 0,3 - 0,4 sekundy rychlejší, a to jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Mercedes v hybridní éře od roku 2014 dominuje, věci se podle něj ale v oblasti výkonu motoru začínají měnit.
"Nemám číslo, tým se o něm přede mnou nezmínil. Uvádí, že v kvalifikaci máme stejný výkon jako oni. Dosáhli obrovského pokroku. V závodě [podle týmu] ještě můžeme mít drobnou výhodu," popisuje Hamilton vývoj souboje na poli pohonných jednotek.
"Je to těžké říct po jednom závodě, obzvlášť v závodě jeli s odlišným profilem a v oblasti paliva dělali něco jinak. V nadcházejících závodech získáte mnohem lepší obrázek," slibuje britský šampion, jenž dojel v Melbourne kvůli chybě software počítající odstupy mezi vozy za virtuálního safety caru nakonec až za Vettelem.
Podle zákulisních informací Ferrari svůj cíl - začít letos se stejným výkonem, jaký jejich pohonná jednotka dosahovala na sklonku minulé sezóny - předčilo. I přes přísnější pravidla (motory musí vydržet 7 závodů místo pěti) dosahují o 10 koní více.
Jejich vůz SF71H byl na rovinkách v Albert Parku dokonce rychlejší, i když tomu pomohlo spíše nastavení pro mírně nižší přítlak, než volil Mercedes. Hamilton dokázal zajet v kvalifikaci o téměř 7 desetin rychlejší kolo. Dnes v Šákhíru začínají ve 13 hod tréninky před druhým závodem sezóny a my v nich budeme moci sledovat, jak se vyvíjí rozdíl mezi těmito dvěma špičkovými týmy.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.