Podle Lewise Hamiltona je Ferrari v oblasti špičkového výkonu pohonné již na jejich úrovni, což se ukázalo v minulé kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie.
Včera na tiskové konferenci v Bahrajnu Sebastian Vettel uvedl, že Stříbrné šípy jsou na počátku letošní sezóny o 0,3 - 0,4 sekundy rychlejší, a to jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Mercedes v hybridní éře od roku 2014 dominuje, věci se podle něj ale v oblasti výkonu motoru začínají měnit.
"Nemám číslo, tým se o něm přede mnou nezmínil. Uvádí, že v kvalifikaci máme stejný výkon jako oni. Dosáhli obrovského pokroku. V závodě [podle týmu] ještě můžeme mít drobnou výhodu," popisuje Hamilton vývoj souboje na poli pohonných jednotek.
"Je to těžké říct po jednom závodě, obzvlášť v závodě jeli s odlišným profilem a v oblasti paliva dělali něco jinak. V nadcházejících závodech získáte mnohem lepší obrázek," slibuje britský šampion, jenž dojel v Melbourne kvůli chybě software počítající odstupy mezi vozy za virtuálního safety caru nakonec až za Vettelem.
Podle zákulisních informací Ferrari svůj cíl - začít letos se stejným výkonem, jaký jejich pohonná jednotka dosahovala na sklonku minulé sezóny - předčilo. I přes přísnější pravidla (motory musí vydržet 7 závodů místo pěti) dosahují o 10 koní více.
Jejich vůz SF71H byl na rovinkách v Albert Parku dokonce rychlejší, i když tomu pomohlo spíše nastavení pro mírně nižší přítlak, než volil Mercedes. Hamilton dokázal zajet v kvalifikaci o téměř 7 desetin rychlejší kolo. Dnes v Šákhíru začínají ve 13 hod tréninky před druhým závodem sezóny a my v nich budeme moci sledovat, jak se vyvíjí rozdíl mezi těmito dvěma špičkovými týmy.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.