Claire Williamsová oceňuje "významný obrat," který Renault dosáhl po svém návratu do Formule 1. Na špici sice stále ztrácí, podle pilota Nica Hülkenberga je ale dostižení těch nejlepších jen otázkou času.
Francouzská automobilka převzala před sezónou 2016 trápící se a podfinancovaný Lotus. Během ní získala jen osm bodů a mezi konstruktéry skončila až na devátém místě. Loni jich nasbírala už 57, zlepšení bylo patrné zejména v Silverstone po nasazení nového aerodynamického balíku - výsledkem byla 6. příčka.
A v pokrocích pokračuje i letos, kdy v Melbourne přidala dalších zhruba 1,7 vteřiny a s oběma vozy skončila v poslední části kvalifikace a v závodě na bodovaných pozicích: Nico Hülkenberg sedmý, Carlos Sainz desátý.
"Renault rozhodně odvádí velmi působivou práci. Myslím, že bojují a zřejmě budou chytat za ty tři nejlepší. To je fenomenální obrat! Obrátit tým v tomto sportu vyžaduje obrovské množství tvrdé práce a úsilí. A zdá se, že odvádějí fakt dobrou práci," chválí Williamsová své soupeře, které loni o 26 bodů předčili.
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul již dříve vysvětlil, že jejich ztráta po převzetí závodního týmu v Enstone byla způsobena "nedostatkem investic za předchozích majitelů." Od té doby nabrali hodně dalších lidí, mezi jednu z největších čerstvých posil patří Marcin Budkowski, který zná dobře tajemství soupeřů ze svého dřívějšího zaměstnání u FIA.
"Do čela F1 se nedostanete jen tak, že budete stát na místě. Musíte dosahovat pokroků, musíte investovat a pracovat tvrději než ostatní, abyste stáhli ztrátu. Máme společně dobrou vizi. Dostaneme se blíže ke špičce. Otázkou jen je, jak dlouho to potrvá, ale já jsem si tím docela jistý," dodává Nico Hülkenberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.