Claire Williamsová oceňuje "významný obrat," který Renault dosáhl po svém návratu do Formule 1. Na špici sice stále ztrácí, podle pilota Nica Hülkenberga je ale dostižení těch nejlepších jen otázkou času.
Francouzská automobilka převzala před sezónou 2016 trápící se a podfinancovaný Lotus. Během ní získala jen osm bodů a mezi konstruktéry skončila až na devátém místě. Loni jich nasbírala už 57, zlepšení bylo patrné zejména v Silverstone po nasazení nového aerodynamického balíku - výsledkem byla 6. příčka.
A v pokrocích pokračuje i letos, kdy v Melbourne přidala dalších zhruba 1,7 vteřiny a s oběma vozy skončila v poslední části kvalifikace a v závodě na bodovaných pozicích: Nico Hülkenberg sedmý, Carlos Sainz desátý.
"Renault rozhodně odvádí velmi působivou práci. Myslím, že bojují a zřejmě budou chytat za ty tři nejlepší. To je fenomenální obrat! Obrátit tým v tomto sportu vyžaduje obrovské množství tvrdé práce a úsilí. A zdá se, že odvádějí fakt dobrou práci," chválí Williamsová své soupeře, které loni o 26 bodů předčili.
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul již dříve vysvětlil, že jejich ztráta po převzetí závodního týmu v Enstone byla způsobena "nedostatkem investic za předchozích majitelů." Od té doby nabrali hodně dalších lidí, mezi jednu z největších čerstvých posil patří Marcin Budkowski, který zná dobře tajemství soupeřů ze svého dřívějšího zaměstnání u FIA.
"Do čela F1 se nedostanete jen tak, že budete stát na místě. Musíte dosahovat pokroků, musíte investovat a pracovat tvrději než ostatní, abyste stáhli ztrátu. Máme společně dobrou vizi. Dostaneme se blíže ke špičce. Otázkou jen je, jak dlouho to potrvá, ale já jsem si tím docela jistý," dodává Nico Hülkenberg.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.