Renault sice v Austrálii s oběma vozy postoupil do poslední části kvalifikace a v závodě bodoval, Nico Hülkenberg je přesto zklamán vývojem jejich ztráty na nejlepší týmy. Nyní zkoumají zajímavé nápady konkurence a v plánu je i zvýšení výkonnosti pohonné jednotky.
"Tito kluci tak nějak lítají. Chtěli jsme na ně během zimy stáhnout náskok, byl to náš cíl, ale pokud se něco posunulo, tak to vypadá, jako by se ztráta ještě zvětšila. I v kvalifikaci. To není moc dobré. Máme před sebou spoustu práce," uznává Hülkenberg, jenž v Melbourne vybojoval 6 bodů.
S tímto výsledkem by měl být jeho tým spokojený: "Na jedné straně jsme měli trochu štěstí s tím, že vypadly Haasy, a trochu smůlu během safety caru, kdy nás přeskočil Fernanda [Alonso], protože mu safety car pomohl, jinak bychom byli rozhodně před ním. Rychlost auta se zdála být dobrá a konkurenceschopná. To je dobrou zprávou."
Z naší analýzy nejrychlejších sektorů kvalifikace na Velkou cenu Austrálie vyplynulo, že Renault společně s McLarenem a Red Bullem patří k týmům, které za rok dosáhly nejvyššího pokroku - francouzský tým dokonce v pouze v posledním sektoru se středně-rychlými zatáčkami stáhl na Mercedes přes sekundu (3,2 %). Na boj o pódia to ale pořád nestačí.
"Očekávali jsme, že nejlepší tři týmy budou mít náskok a že to bude souboj mezi námi, McLarenem a Haasem na špici středu pole, tak to i dopadlo. Celkem nás to potěšilo, protože když se podíváte na kolo Carlose v Q2, tak mohl být dokonce před Haasy, jelikož věděl, že jeho kolo v Q3 bylo bídné," vysvětluje technický ředitel Renaultu Nick Chester.
"Jsme o něco rychlejší než McLaren, takže to nebylo špatné, a v pozici dostat se na špici té skupiny za ty tři špičkové týmy. Tam jsme chtěli být. Z pohledu aerodynamiky víme o oblastech, v nichž se chceme zlepšit. Jde o celkové zatížení a konzistenci v celé škále provozních podmínek, s nimiž se auto setkává. Jde o normální vývoj."
"Na ostatních vozech se objevilo několik zajímavých nápadů, které začneme prozkoumávat. Pokud jde o motor, tak ve Viry mají vývojový plán, aby během roku přišli se 2 či 3 vylepšeními. To bude dobré, jelikož nám stále schází něco z výkonu. Snad i v tomto ohledu deficit trochu stáhneme," dodává Chester.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.