Renault sice v Austrálii s oběma vozy postoupil do poslední části kvalifikace a v závodě bodoval, Nico Hülkenberg je přesto zklamán vývojem jejich ztráty na nejlepší týmy. Nyní zkoumají zajímavé nápady konkurence a v plánu je i zvýšení výkonnosti pohonné jednotky.
"Tito kluci tak nějak lítají. Chtěli jsme na ně během zimy stáhnout náskok, byl to náš cíl, ale pokud se něco posunulo, tak to vypadá, jako by se ztráta ještě zvětšila. I v kvalifikaci. To není moc dobré. Máme před sebou spoustu práce," uznává Hülkenberg, jenž v Melbourne vybojoval 6 bodů.
S tímto výsledkem by měl být jeho tým spokojený: "Na jedné straně jsme měli trochu štěstí s tím, že vypadly Haasy, a trochu smůlu během safety caru, kdy nás přeskočil Fernanda [Alonso], protože mu safety car pomohl, jinak bychom byli rozhodně před ním. Rychlost auta se zdála být dobrá a konkurenceschopná. To je dobrou zprávou."
Z naší analýzy nejrychlejších sektorů kvalifikace na Velkou cenu Austrálie vyplynulo, že Renault společně s McLarenem a Red Bullem patří k týmům, které za rok dosáhly nejvyššího pokroku - francouzský tým dokonce v pouze v posledním sektoru se středně-rychlými zatáčkami stáhl na Mercedes přes sekundu (3,2 %). Na boj o pódia to ale pořád nestačí.
"Očekávali jsme, že nejlepší tři týmy budou mít náskok a že to bude souboj mezi námi, McLarenem a Haasem na špici středu pole, tak to i dopadlo. Celkem nás to potěšilo, protože když se podíváte na kolo Carlose v Q2, tak mohl být dokonce před Haasy, jelikož věděl, že jeho kolo v Q3 bylo bídné," vysvětluje technický ředitel Renaultu Nick Chester.
"Jsme o něco rychlejší než McLaren, takže to nebylo špatné, a v pozici dostat se na špici té skupiny za ty tři špičkové týmy. Tam jsme chtěli být. Z pohledu aerodynamiky víme o oblastech, v nichž se chceme zlepšit. Jde o celkové zatížení a konzistenci v celé škále provozních podmínek, s nimiž se auto setkává. Jde o normální vývoj."
"Na ostatních vozech se objevilo několik zajímavých nápadů, které začneme prozkoumávat. Pokud jde o motor, tak ve Viry mají vývojový plán, aby během roku přišli se 2 či 3 vylepšeními. To bude dobré, jelikož nám stále schází něco z výkonu. Snad i v tomto ohledu deficit trochu stáhneme," dodává Chester.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.