Jean-Eric Vergne nedokáže pochopit krok svého bývalého zaměstnavatele, společnosti Red Bull. Současný jezdec šampionátu Formule E se rozhodl okomentovat krok, kterým rakouská společnost dostala do Formule 1 Brendona Hartleyho.
Jean-Eric Vergne již sice více než tři roky nepůsobí v rodině Red Bull, ale pro svého bývalého mecenáše nenalézá slova chvály. Na tiskové konferenci v Paříži Francouz nelichotivě okomentoval krok Red Bullu, kterým vloni angažoval Brendona Hartleyho.
Hartley na konci sezony 2017 nahradil v kokpitu Toro Rosso vyhozeného Daniila Kvjata. Novozélanďan byl přitom též dříve součásti programu mladých talentovaných jezdců Red Bullu, avšak v roce 2010 byl Brendon propuštěn. "Přijde mi vtipné, že si Red Bull vybral Hartleyho," komentuje opožděně rozhodnutí Jean-Eric Vergne.
"Tehdy [2010] ho přeci vyhodili. Já jsem postoupil na jeho místo v Renault-World-Series. To mi přijde vtipné," vzpomíná Francouz. Ten jezdil v sezonách 2012-2014 za Toro Rosso, na rok 2015 mu však smlouva nebyla prodloužena. Následně odešel "JEV" jako testovací pilot k Ferrari, závod F1 však již nikdy nejel.
Mezi kandidáty na uvolněné místo u Toro Rosso patřil také další bývalý pilot Toro Rosso, Sebastien Buemi. Podle Vergne by to však nefungovalo: "Kdyby Buemiho bývali angažovali, tak by odjel jednu sezonu a pak by ho zřejmě opět vyhodili. Buemi by navíc nedostal žádnou jinou nabídku od nejlepších týmů, protože není dostatečně dobrý na pozice v TOP5 nebo na podium," míní Jean-Eric.
Vergne, který v roce 2014 získal pro Toro Rosso 22 bodů (kolega Kvjat pouze 8, přesto byl povýšen na sezonu 2015 do Red Bullu právě Rus), však již považuje F1 za uzavřenou záležitost - přestup do Formule E "byl mým nejtěžším rozhodnutím kariéry. Při zpětném pohledu šlo ale o zlomový bod.
Z každé obtížné situace si lze odnést něco pozitivního. Já jsem měl štěstí, že jsem přišel do Formule E v pravý okamžik. Teď mám za to, že to bylo to nejlepší, co se mi mohlo stát," zakončil jezdec, který momentálně šampionát Formule E vede.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.