Jean-Eric Vergne nedokáže pochopit krok svého bývalého zaměstnavatele, společnosti Red Bull. Současný jezdec šampionátu Formule E se rozhodl okomentovat krok, kterým rakouská společnost dostala do Formule 1 Brendona Hartleyho.
Jean-Eric Vergne již sice více než tři roky nepůsobí v rodině Red Bull, ale pro svého bývalého mecenáše nenalézá slova chvály. Na tiskové konferenci v Paříži Francouz nelichotivě okomentoval krok Red Bullu, kterým vloni angažoval Brendona Hartleyho.
Hartley na konci sezony 2017 nahradil v kokpitu Toro Rosso vyhozeného Daniila Kvjata. Novozélanďan byl přitom též dříve součásti programu mladých talentovaných jezdců Red Bullu, avšak v roce 2010 byl Brendon propuštěn. "Přijde mi vtipné, že si Red Bull vybral Hartleyho," komentuje opožděně rozhodnutí Jean-Eric Vergne.
"Tehdy [2010] ho přeci vyhodili. Já jsem postoupil na jeho místo v Renault-World-Series. To mi přijde vtipné," vzpomíná Francouz. Ten jezdil v sezonách 2012-2014 za Toro Rosso, na rok 2015 mu však smlouva nebyla prodloužena. Následně odešel "JEV" jako testovací pilot k Ferrari, závod F1 však již nikdy nejel.
Mezi kandidáty na uvolněné místo u Toro Rosso patřil také další bývalý pilot Toro Rosso, Sebastien Buemi. Podle Vergne by to však nefungovalo: "Kdyby Buemiho bývali angažovali, tak by odjel jednu sezonu a pak by ho zřejmě opět vyhodili. Buemi by navíc nedostal žádnou jinou nabídku od nejlepších týmů, protože není dostatečně dobrý na pozice v TOP5 nebo na podium," míní Jean-Eric.
Vergne, který v roce 2014 získal pro Toro Rosso 22 bodů (kolega Kvjat pouze 8, přesto byl povýšen na sezonu 2015 do Red Bullu právě Rus), však již považuje F1 za uzavřenou záležitost - přestup do Formule E "byl mým nejtěžším rozhodnutím kariéry. Při zpětném pohledu šlo ale o zlomový bod.
Z každé obtížné situace si lze odnést něco pozitivního. Já jsem měl štěstí, že jsem přišel do Formule E v pravý okamžik. Teď mám za to, že to bylo to nejlepší, co se mi mohlo stát," zakončil jezdec, který momentálně šampionát Formule E vede.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.