Jean-Eric Vergne nedokáže pochopit krok svého bývalého zaměstnavatele, společnosti Red Bull. Současný jezdec šampionátu Formule E se rozhodl okomentovat krok, kterým rakouská společnost dostala do Formule 1 Brendona Hartleyho.
Jean-Eric Vergne již sice více než tři roky nepůsobí v rodině Red Bull, ale pro svého bývalého mecenáše nenalézá slova chvály. Na tiskové konferenci v Paříži Francouz nelichotivě okomentoval krok Red Bullu, kterým vloni angažoval Brendona Hartleyho.
Hartley na konci sezony 2017 nahradil v kokpitu Toro Rosso vyhozeného Daniila Kvjata. Novozélanďan byl přitom též dříve součásti programu mladých talentovaných jezdců Red Bullu, avšak v roce 2010 byl Brendon propuštěn. "Přijde mi vtipné, že si Red Bull vybral Hartleyho," komentuje opožděně rozhodnutí Jean-Eric Vergne.
"Tehdy [2010] ho přeci vyhodili. Já jsem postoupil na jeho místo v Renault-World-Series. To mi přijde vtipné," vzpomíná Francouz. Ten jezdil v sezonách 2012-2014 za Toro Rosso, na rok 2015 mu však smlouva nebyla prodloužena. Následně odešel "JEV" jako testovací pilot k Ferrari, závod F1 však již nikdy nejel.
Mezi kandidáty na uvolněné místo u Toro Rosso patřil také další bývalý pilot Toro Rosso, Sebastien Buemi. Podle Vergne by to však nefungovalo: "Kdyby Buemiho bývali angažovali, tak by odjel jednu sezonu a pak by ho zřejmě opět vyhodili. Buemi by navíc nedostal žádnou jinou nabídku od nejlepších týmů, protože není dostatečně dobrý na pozice v TOP5 nebo na podium," míní Jean-Eric.
Vergne, který v roce 2014 získal pro Toro Rosso 22 bodů (kolega Kvjat pouze 8, přesto byl povýšen na sezonu 2015 do Red Bullu právě Rus), však již považuje F1 za uzavřenou záležitost - přestup do Formule E "byl mým nejtěžším rozhodnutím kariéry. Při zpětném pohledu šlo ale o zlomový bod.
Z každé obtížné situace si lze odnést něco pozitivního. Já jsem měl štěstí, že jsem přišel do Formule E v pravý okamžik. Teď mám za to, že to bylo to nejlepší, co se mi mohlo stát," zakončil jezdec, který momentálně šampionát Formule E vede.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.