Jean-Eric Vergne nedokáže pochopit krok svého bývalého zaměstnavatele, společnosti Red Bull. Současný jezdec šampionátu Formule E se rozhodl okomentovat krok, kterým rakouská společnost dostala do Formule 1 Brendona Hartleyho.
Jean-Eric Vergne již sice více než tři roky nepůsobí v rodině Red Bull, ale pro svého bývalého mecenáše nenalézá slova chvály. Na tiskové konferenci v Paříži Francouz nelichotivě okomentoval krok Red Bullu, kterým vloni angažoval Brendona Hartleyho.
Hartley na konci sezony 2017 nahradil v kokpitu Toro Rosso vyhozeného Daniila Kvjata. Novozélanďan byl přitom též dříve součásti programu mladých talentovaných jezdců Red Bullu, avšak v roce 2010 byl Brendon propuštěn. "Přijde mi vtipné, že si Red Bull vybral Hartleyho," komentuje opožděně rozhodnutí Jean-Eric Vergne.
"Tehdy [2010] ho přeci vyhodili. Já jsem postoupil na jeho místo v Renault-World-Series. To mi přijde vtipné," vzpomíná Francouz. Ten jezdil v sezonách 2012-2014 za Toro Rosso, na rok 2015 mu však smlouva nebyla prodloužena. Následně odešel "JEV" jako testovací pilot k Ferrari, závod F1 však již nikdy nejel.
Mezi kandidáty na uvolněné místo u Toro Rosso patřil také další bývalý pilot Toro Rosso, Sebastien Buemi. Podle Vergne by to však nefungovalo: "Kdyby Buemiho bývali angažovali, tak by odjel jednu sezonu a pak by ho zřejmě opět vyhodili. Buemi by navíc nedostal žádnou jinou nabídku od nejlepších týmů, protože není dostatečně dobrý na pozice v TOP5 nebo na podium," míní Jean-Eric.
Vergne, který v roce 2014 získal pro Toro Rosso 22 bodů (kolega Kvjat pouze 8, přesto byl povýšen na sezonu 2015 do Red Bullu právě Rus), však již považuje F1 za uzavřenou záležitost - přestup do Formule E "byl mým nejtěžším rozhodnutím kariéry. Při zpětném pohledu šlo ale o zlomový bod.
Z každé obtížné situace si lze odnést něco pozitivního. Já jsem měl štěstí, že jsem přišel do Formule E v pravý okamžik. Teď mám za to, že to bylo to nejlepší, co se mi mohlo stát," zakončil jezdec, který momentálně šampionát Formule E vede.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.