Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.
Rakouský tým vstoupil do sezóny 2018 s výborným šasi RB14, což Daniel Ricciardo v neděli během Velké ceny Austrálie potvrdil nejrychlejším kolem. V kvalifikacích ale ztratil na Lewise Hamiltona přes 7 desetin sekundy, protože jejich dodavatel pohonných jednotek v nárazovém navyšování výkonu Stříbrným šípům nedokáže konkurovat. Ferrari je v této oblasti Mercedesu blíže, Honda se zatím nemůže rovnat ani s Renaultem.
"Mody motoru by možná měli být stále stejné od okamžiku, kdy vyrazíte v kvalifikaci, až do konce závodu," upozorňuje Horner. "Lewisův čas se výrazně zlepšil mezi Q2 a Q3. Mají kvalifikační mód, který nemusí používat v dřívějších částech kvalifikace - proč by měli zatěžovat motor?"
Red Bull vyhrál kvalifikace v hybridní éře od roku 2014 pouze jednou - v sezóně 2016 v Monaku. Jeho motorový partner za špičkou stále zaostává: "Stačí, když se podíváte na sobotní speed-trapy, kde byly všechny motory Renault ve společné skupině s různými úrovněmi přítlaku na vozech."
"V tomto musíme dosáhnout pokroku. Renault neprozrazuje všechno, na čem pracuje, rozhodně však jde o něco, na co tlačíme," pokračuje šéf Red Bullu, který byl v závodě již vyrovnaným soupeřem Mercedesu. Problémem bylo, že jeho piloti se zasekli za soupeři a nemohli předvést svou rychlost.
"Na čistém vzduchu jsme pro posouzení naši rychlosti během velké ceny ujeli jedno kolo, Daniel přitom dosáhl nejrychlejší kolo závodu. Myslím, že máme rychlé auto, jen je nešťastné, že na této trati jsme jej nemohli využít... nedošlo k tomu díky nasazení ultra-měkkých pneumatik - šlo o skutečnou rychlost. Myslím, že máme rychlé auto. Negativní je pro nás deficit v kvalifikaci. Party mód - rádi bychom se dostali na Lewisovu party," shrnuje Max Verstappen.
V Baku dosáhli mladí jezdci Red Bullu výborného výsledku, když Liam Lawson dojel pátý těsně před Yukim Tsunodou. Racing Bulls díky tomu poskočili na šesté místo v Poháru konstruktérů a ukázali rostoucí formu i potenciál svých mladých jezdců.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.