Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů

Max Verstappen je s rychlostí Red Bull v závodu spokojený, horší to je v kvalifikaci
Max Verstappen je s rychlostí Red Bull v závodu spokojený, horší to je v kvalifikaci, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 27. března 2018 6:40
Sdílej:

Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.

Rakouský tým vstoupil do sezóny 2018 s výborným šasi RB14, což Daniel Ricciardo v neděli během Velké ceny Austrálie potvrdil nejrychlejším kolem. V kvalifikacích ale ztratil na Lewise Hamiltona přes 7 desetin sekundy, protože jejich dodavatel pohonných jednotek v nárazovém navyšování výkonu Stříbrným šípům nedokáže konkurovat. Ferrari je v této oblasti Mercedesu blíže, Honda se zatím nemůže rovnat ani s Renaultem.

"Mody motoru by možná měli být stále stejné od okamžiku, kdy vyrazíte v kvalifikaci, až do konce závodu," upozorňuje Horner. "Lewisův čas se výrazně zlepšil mezi Q2 a Q3. Mají kvalifikační mód, který nemusí používat v dřívějších částech kvalifikace - proč by měli zatěžovat motor?"

Red Bull vyhrál kvalifikace v hybridní éře od roku 2014 pouze jednou - v sezóně 2016 v Monaku. Jeho motorový partner za špičkou stále zaostává: "Stačí, když se podíváte na sobotní speed-trapy, kde byly všechny motory Renault ve společné skupině s různými úrovněmi přítlaku na vozech."

"V tomto musíme dosáhnout pokroku. Renault neprozrazuje všechno, na čem pracuje, rozhodně však jde o něco, na co tlačíme," pokračuje šéf Red Bullu, který byl v závodě již vyrovnaným soupeřem Mercedesu. Problémem bylo, že jeho piloti se zasekli za soupeři a nemohli předvést svou rychlost.

"Na čistém vzduchu jsme pro posouzení naši rychlosti během velké ceny ujeli jedno kolo, Daniel přitom dosáhl nejrychlejší kolo závodu. Myslím, že máme rychlé auto, jen je nešťastné, že na této trati jsme jej nemohli využít...  nedošlo k tomu díky nasazení ultra-měkkých pneumatik - šlo o skutečnou rychlost. Myslím, že máme rychlé auto. Negativní je pro nás deficit v kvalifikaci. Party mód - rádi bychom se dostali na Lewisovu party," shrnuje Max Verstappen.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.