Sebastian Vettel i přes vítězství v Austrálii tvrdí, že novému monopostu Ferrari SF71H stále plně nedůvěřuje během závodu, kdy se mění jeho vyvážení. Vyjadřuje se i ke speciálním kvalifikačním módům Stříbrných šípů.
Úvodní podnik sezóny vyhrál, když si Mercedes špatně spočítal náskok, který musí Lewis Hamilton během virtuálního safety caru udržovat nad svým soupeřem. Uvědomuje si však, že Scuderia na svém voze ještě musí zapracovat.
"Trochu rychlosti nám schází. Schází mi trochu důvěry v auto, takže ještě stále není tam, kde ho chceme mít. Stále je před námi spousta práce," popisuje Vettel po 48. vítězství a 100. pódiu v kariéře, přičemž v Bahrajnu odjede svůj 200. závod.
"Nejsem kapitánem na palubě""Když se mění vyvážení mezi stinty, tak ještě nejsem kapitánem na palubě," pokračuje loňský vicemistr. Nové Ferrari SF71H má delší rozvor, není tak flexibilní a vyvážené jako loňské auto, které si Vettel tak pochvaloval. V trénincích, kvalifikaci a z počátku závodu byl rychlejší i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen.
"Zkrátka se mi nezamlouvá to, jak ho cítím. Když necítím to, co potřebují, tak je to těžké. Auto nereaguje způsobem, jaký máte rád. Stále se smýká v místech, kde to nechcete. Chci, aby bylo přesně takové, jaké chci, když sešlápnu brzdy a zatáčím, a v tom okně.
Pokud bych si mohl vybrat, tak bych chtěl, aby bylo trochu jiné. Myslím, že s tím můžeme žít, pokud bychom to ale vyřešili, tak bych se cítil jistější. Momentálně mi zkrátka připadá příliš rozpačitě," shrnuje své dojmy Vettel, jenž v kvalifikaci na Hamiltona ztratil téměř 7 desetin sekundy.
Jsou kvalifikační módy motoru Mercedes letos slabší?Mercedes podle něj nemá tak silné kvalifikační módy jako loni: "Myslím, že zvýšili výkon motoru pro Q3, ale nešlo o 7 desetin. V Q1 byli rychlejší než my, Lewis byl rychlý v Q2 a pak v jeho druhé jízdě - nevím, něco se stalo. Jeho poslední jízda v Q3 byla tedy nakonec jedinou pořádnou jízdou. Zajel čisté kolo a já si nemyslím, že ten čas získal díky motoru. Možná desetinu možná o něco více, ale ne sedm desetin. Chvála patří tedy jemu za kolo, které zajel, nikoliv výkonu motoru."
Bezprostředně po kvalifikaci zazněly různé komentáře k použitému módu motoru. Hamilton uvedl, že žádný party mód nepoužil, jeho šéf Toto Wolffa ale prozradil, že v Q3 použil zvláštní mód. Kdo měl pravdu? Mercedes má mód pro Q2, který přidává 0,4 sekundy proti závodnímu režimu, a pro Q3 dokáže zrychlit ještě o další 2 desetiny.
Lewis ale v Q2 nezajel ideální čas a věděl, že ze svého vozu dostane mnohem více a skončí před svými soupeři. Proto si v Q3 zřejmě vystačil jen s módem z předchozí části a šetřil pohonnou jednotku, která letos musí vydržet 7 podniků - porazit by ho mohl pouze týmový kolega, jenže Valtteri Bottas v Q2 havaroval.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.