Úvodní velká cena sezóny ukázala, že to letos bude s předjížděním zřejmě ještě horší než loni. Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna to ale potrvá ještě několik let, než tento problém vyřeší.
"Vezměte si, o kolik soubojů kolo na kolo jsme přišli. Dokud nezvolíme strukturovaný přístup k problému, nedosáhneme žádného pokroku. Jedním z našich cílů, které společně s FIA a týmy pro rok 2021 sledujeme, je to, že chceme mít auta, která by jezdcům na dráze opravdu umožnila spolu bojovat," říká Brawn.
F1 se po sezóně 2020 připravuje na velké změny, až vyprší současné komerční a technické dohody. Brawn, jenž kdysi pracoval jako technický ředitel Benetton či Ferrari za dominantní éry Michaela Schumachera již dal dohromady tým, jenž se věnuje aerodynamickému výzkumu v tunelech a pomocí počítačových simulací (CFD).
"Potřebujeme vyvinout návrh vozu, který se blíží současné úrovni výkonnosti, ale umožňuje akci kolo na kolo," pokračuje sportovní šéf F1 po Velké ceně Austrálie, v níž si celá řada jezdců stěžovala na to, jak těžké bylo někoho předjet. V Albert Parku to nikdy nebylo snadné, zdá se však, že s propracovanější aerodynamikou monopostů to je letos ještě těžší, byť se tomu FIA snažila pomoci třetí DRS zónou.
Posteskl si Lewis Hamilton, jenž po startu z pole-position přišel o vedení po zastávce Sebastiana Vettela v boxech za virtuálního safety caru, velmi kritický byl i Max Verstappen, jenž po svém 360° smyku dojel šestý za Fernandem Alonsem.
"Bylo to úplně zbytečná. Já bych televizi vypnul. Byla to nuda. Děláte, co můžete, abyste něco zkusili... celou dobu jsme byl v dosahu DRS, nešlo s tím ale nic dělat," dodává holandský pilot Red Bullu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.