Úvodní velká cena sezóny ukázala, že to letos bude s předjížděním zřejmě ještě horší než loni. Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna to ale potrvá ještě několik let, než tento problém vyřeší.
"Vezměte si, o kolik soubojů kolo na kolo jsme přišli. Dokud nezvolíme strukturovaný přístup k problému, nedosáhneme žádného pokroku. Jedním z našich cílů, které společně s FIA a týmy pro rok 2021 sledujeme, je to, že chceme mít auta, která by jezdcům na dráze opravdu umožnila spolu bojovat," říká Brawn.
F1 se po sezóně 2020 připravuje na velké změny, až vyprší současné komerční a technické dohody. Brawn, jenž kdysi pracoval jako technický ředitel Benetton či Ferrari za dominantní éry Michaela Schumachera již dal dohromady tým, jenž se věnuje aerodynamickému výzkumu v tunelech a pomocí počítačových simulací (CFD).
"Potřebujeme vyvinout návrh vozu, který se blíží současné úrovni výkonnosti, ale umožňuje akci kolo na kolo," pokračuje sportovní šéf F1 po Velké ceně Austrálie, v níž si celá řada jezdců stěžovala na to, jak těžké bylo někoho předjet. V Albert Parku to nikdy nebylo snadné, zdá se však, že s propracovanější aerodynamikou monopostů to je letos ještě těžší, byť se tomu FIA snažila pomoci třetí DRS zónou.
Posteskl si Lewis Hamilton, jenž po startu z pole-position přišel o vedení po zastávce Sebastiana Vettela v boxech za virtuálního safety caru, velmi kritický byl i Max Verstappen, jenž po svém 360° smyku dojel šestý za Fernandem Alonsem.
"Bylo to úplně zbytečná. Já bych televizi vypnul. Byla to nuda. Děláte, co můžete, abyste něco zkusili... celou dobu jsme byl v dosahu DRS, nešlo s tím ale nic dělat," dodává holandský pilot Red Bullu.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.