Sebastian Vettel řekl, že je povzbuzen tím, jak blízké časy jednotlivých týmů po prvních trénincích na Grand Prix Austrálie jsou. Dle něj mohou z auta dostat ještě víc výkonu.
"Snažili jsme se trochu změnit vyvážení, protože jsem se ještě necítil úplně pohodlně. Myslím si tedy, že stále máme v rukávu docela dost výkonnosti. Nemám obavy, protože vím, že pokud dostanu vše správně, tak bychom měli být v lepší formě. Vypadá to, že to bude těsné, což je dobrou zprávou. Zítra bychom měli být schopni něco udělat," říká Sebastian Vettel.
Ve druhém tréninku rychlejší z obou Ferrari bylo do tří desetin za nejrychlejším Lewisem Hamiltonem. Bude ale moci zítra Ferrari zabojovat o pole position? "Myslím, že je těžké to vědět takto na začátku sezony. Normálně po několika závodech víte, jak si na tom ostatní stojí. Víte, kde musíte být v pátek, abyste mohli pomýšlet na pole position. Letos je ale všechno nové, takže si musíme počkat," pokračuje německý pilot.
Haas v rukou Romaina Grosjeana zajel nejrychlejší kolo do půl vteřinového odstupu od Ferrari. Dle Vettela to ale není jediný tým středu pole, který by mohl překvapit svoji výkonností. "Haas odjížděl z Barcelony poté, co udělal velký dojem. Dnes vypadali minimálně v rychlosti na jedno kolo docela rozumně. Moc víc jsem neviděl. Myslím, že si budeme muset počkat, abychom si to opravdu potvrdili. Melbourne je náročnou tratí. Pokud se 100% necítíte, tak stačí jen trocha času, ve které se může vše stát, pokud se necítíte jistě," pokračuje jezdec Ferrari.
"Nechtěl bych tak vylučovat ani McLaren. V testech toho moc nenajeli, takže je těžké usuzovat, jak na tom budou. Pokud to bude těsné, tak to bude dobré pro každého, stále jste na dostřel a můžete něco udělat." Vettel také vysvětlil, proč své letošní Ferrari SF71H pojmenoval ‘Loria’. "Přišli jsme s novým jménem. Dobře, nevím, pokud se nám letos bude dobře dařit, tak minimálně v Itálii dostanou nějaké dívky jméno ‘Loria’. To by bylo velmi pěkné. Každý rok se snažíme přijít s něčím vtipným a je zatím trocha smyslu. Podívejte, je to jen začátek příběhu. Možná, že přidáme nějaké písmeno sem anebo sem na konci roku," uzavřel Vettel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.